Vycisteni sani

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

bokaco píše:Co jsi prosim Te odpojil?
No EGR.....stejně je tam jen kvůli snížení emisí na volnoběh.

Dnes konec debaty. Musím letět. Zdar
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ono to není jenom na volnoběh, on pouští asi do 3.000 ot./min. a vypíná se třeba při prudkém sešlápnutí plynu. Přidáním výfukových spalin zpět do sání se sníží teplota hoření a tím se sníží jednak NOx ve výf. plynech a za druhé sníží tepelné namáhání motoru. Ovšam na úkor mírného zvýšení spotřeby, zanášení sacího potrubí (není problém ho jednou za čas vyměnit) a snad i mírným snížením výkonu. Já osobně sem si jen snížil hodnotu vagem, úplně sem ho nezaslepoval. Argumentace typu "dokud budou jezdit Avie a Liazky..." se mi moc nezamlouvá, protože se nechci sniživat na jejich úroveň. Kdyby to tak dělal každej, jak by ten svět vypadal. A zase takový problém to pro mě není, občas si to sání vyčistit. Ale ať si s tím každej dělá co se mu zlíbí, uvedl sem jen osobní názor.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
GAGOGAGU
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2006, 21:42

TAKTO BOLO ZAS....E SANIE

Příspěvek od GAGOGAGU »

AUTO NEMALO VYKON TAK SOM PATRAL VAG NIC BEZ ZAVAD TEST TURBA SOM NESKUSAL LEBO SOM HNED ODHALIL NEDOSTATKY TAK PRE NIEKOHO MOZNO FOTO Obrázek
Obrázek
Obrázek
POMOZU. PRASKNUTA MEMBRANA NA OVLADANIE TURBA, ZANESENY N75 (FOTO SOM NESPRAVIL) ALE DAL SA CELKOM DOBRE OTVORIT
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Koukám toho bordelu je celkem hodně (noteeth)
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ja mám teda sání taky tak zasraný, ale mám ty saze úplně suchý.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

No když to vidím,tak už si můžu s klidem z jara to sání taky vyčistit a jestli to bude takhle zas..ný, tak pochybuju o tom, že funkci EGRu ještě někdy využiju...... (LOL)
VW Passat 3C2 2.0TDI
carlos01
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2006, 07:13
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Příspěvek od carlos01 »

U mne to vypadalo naprosto stejně. Co je EGR už taky nevím... :)
Passat B5 81kW, AFN, automat 01M
Audi A3 81 kW, AHF, automat 01M
passat variant 2.0 tdi 103kw, CBAB, DSG
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 2.0 TDI 103 kW / 140 HP[/url]
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Co jsem videl u me, tak ty saze byly taky suche. Kdyztak dam foto.

Co se tyce jeho funkce, Dnes jsem skousel u zahrateho auto podtlak v haducce.
Zjistil jsem toto, vzdy na neutral:
Pri pozvolnem i prudcim pridani plynu+-4000ot-stale podtlak, nemenej od 1000ot do tech 4000.
Pri uvolneni pedalu pokles na 0 a opet podtlak nejakych 0,5-0,6.

Je to tak spravne?
A pri zaciceni chova se to jinak?

Zitra to asi skusim za jizdy, pojedu do prace.

Pic
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Takze na co jsem prisel.
Pri jizde a vetsim seslapnuti pedalu je Ventil Egr zavreny.
Pokud nekdo nevyuziva znacneho zrychlovani nebo jezdi na spotrebu a jezdi "šolich" nebo tempomat(ne do velkych kopcu), tak ventil je stale otevren.
Pri jezde, kdy pedal pustite se ventil otevre a pri brzdeni bez davky paliva je ventil zavren, protoze asi k zadnemu spalovani-horeni nedochazi.

Me prijde ne logicke, kdy pri jizde ne na plny plyn je Egr otevren.

A Vy?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Je otevřen myslím do 3.000 ot. v normalnim rezimu, když dáš plnej plyn (třeba v 1.500 ot.), okamzite se zavírá. Co na tom je nelogického ?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Je jedno jesli tocis 1400, 2000, 2500, 3000, 3500 nobo 4000 otacek.
Ten ventil se chova stale stejne. Aspon u me.

Nechapu toto: kdo se snazi jezdit ekonomicky, moc na to neslape,
jezdi tim padem se zvysenou spotrebou-podle toho jak tady ctu. To jest, ze pri otevrenem
Egr je vyssi spotreba.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ve měste se jezdí taky pomalu a spotřeba ??? Problémem je udržení konstatní rychlosti na co nejvyšší kroutící moment. Takže když pojedu konstatně stejnou rychlostí, tak mi ani to že mám otevřenej EGR nijak moc nevadí. Ale při častých rozjezdech a zrychlování se to pak už projeví, to samé při častém řazení....
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Takze naprosta vetsina lidi si zasira sani porad, pokud nesunda nohu z pedalu
pri zarazenem kvaltu nebo pokud nepredjizdi jako hovado.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

Matrix píše:Ve měste se jezdí taky pomalu a spotřeba ??? Problémem je udržení konstatní rychlosti na co nejvyšší kroutící moment. Takže když pojedu konstatně stejnou rychlostí, tak mi ani to že mám otevřenej EGR nijak moc nevadí. Ale při častých rozjezdech a zrychlování se to pak už projeví, to samé při častém řazení....
Jak tu byla někde zmínka o tom, že při otevřeném Egru se omezuje i hoření, tak mi tak napadá, jak moc se tím ku.ví motor kdybych ho úplně vyřadil? Nebo to tomu motoru je při jízdě třeba ve městě jedno, protože je na to dimenzovanej? Já jen abych si neušetřil práci s čištěním sání a nepřidělal daleko větší s nečím jiným co se projeví za čas? Dík za odp. (LOL)
VW Passat 3C2 2.0TDI
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

TDIPOWER píše:
bokaco píše:Jak pracuji ty podtl. elekt. ventily. To RJ pozna jaky je tam podtlak a na kolik je otevren ten ventil?

U toho EGR to bude tak, že ŘJ zvyšuje nebo snižuje pomocí N75 podtlak v ovládací větvi EGR tak, aby byla na volnoběh snížená spalovací teplota a tím sníženy emise. Jako vstupy budou pro ŘJ podle mě signály z váhy, množství paliva, možná nějaká ta teplota vzduchu, motoru a bůh ví co ještě. Radši jsem to odpojil, aby nad tím ŘJ nemusela zbytečně přemýšlet (noteeth)
Muj poznatek je, ze je tam podtlak nebo neni. A nejaky polovicni se tam nenajde pokud se nesnizi podtlak v provodni hadicce pred N75 tim, ze nekolikrat seslapnete brzdu, aby se ten podtlak odsal do posilovace brzd.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“