Stránka 2 z 3

Napsal: 28 říj 2006, 12:57
od TDIPOWER
bokaco píše:Co jsi prosim Te odpojil?
No EGR.....stejně je tam jen kvůli snížení emisí na volnoběh.

Dnes konec debaty. Musím letět. Zdar

Napsal: 28 říj 2006, 17:03
od Matrix
Ono to není jenom na volnoběh, on pouští asi do 3.000 ot./min. a vypíná se třeba při prudkém sešlápnutí plynu. Přidáním výfukových spalin zpět do sání se sníží teplota hoření a tím se sníží jednak NOx ve výf. plynech a za druhé sníží tepelné namáhání motoru. Ovšam na úkor mírného zvýšení spotřeby, zanášení sacího potrubí (není problém ho jednou za čas vyměnit) a snad i mírným snížením výkonu. Já osobně sem si jen snížil hodnotu vagem, úplně sem ho nezaslepoval. Argumentace typu "dokud budou jezdit Avie a Liazky..." se mi moc nezamlouvá, protože se nechci sniživat na jejich úroveň. Kdyby to tak dělal každej, jak by ten svět vypadal. A zase takový problém to pro mě není, občas si to sání vyčistit. Ale ať si s tím každej dělá co se mu zlíbí, uvedl sem jen osobní názor.

TAKTO BOLO ZAS....E SANIE

Napsal: 30 říj 2006, 16:19
od GAGOGAGU
AUTO NEMALO VYKON TAK SOM PATRAL VAG NIC BEZ ZAVAD TEST TURBA SOM NESKUSAL LEBO SOM HNED ODHALIL NEDOSTATKY TAK PRE NIEKOHO MOZNO FOTO Obrázek
Obrázek
Obrázek
POMOZU. PRASKNUTA MEMBRANA NA OVLADANIE TURBA, ZANESENY N75 (FOTO SOM NESPRAVIL) ALE DAL SA CELKOM DOBRE OTVORIT

Napsal: 30 říj 2006, 16:59
od Tomas.cz
Koukám toho bordelu je celkem hodně (noteeth)

Napsal: 30 říj 2006, 18:05
od Matrix
Ja mám teda sání taky tak zasraný, ale mám ty saze úplně suchý.

Napsal: 30 říj 2006, 18:12
od romanx
No když to vidím,tak už si můžu s klidem z jara to sání taky vyčistit a jestli to bude takhle zas..ný, tak pochybuju o tom, že funkci EGRu ještě někdy využiju...... (LOL)

Napsal: 30 říj 2006, 19:24
od carlos01
U mne to vypadalo naprosto stejně. Co je EGR už taky nevím... :)

Napsal: 30 říj 2006, 19:35
od bokaco
Co jsem videl u me, tak ty saze byly taky suche. Kdyztak dam foto.

Co se tyce jeho funkce, Dnes jsem skousel u zahrateho auto podtlak v haducce.
Zjistil jsem toto, vzdy na neutral:
Pri pozvolnem i prudcim pridani plynu+-4000ot-stale podtlak, nemenej od 1000ot do tech 4000.
Pri uvolneni pedalu pokles na 0 a opet podtlak nejakych 0,5-0,6.

Je to tak spravne?
A pri zaciceni chova se to jinak?

Zitra to asi skusim za jizdy, pojedu do prace.

Pic

Napsal: 31 říj 2006, 15:49
od bokaco
Takze na co jsem prisel.
Pri jizde a vetsim seslapnuti pedalu je Ventil Egr zavreny.
Pokud nekdo nevyuziva znacneho zrychlovani nebo jezdi na spotrebu a jezdi "šolich" nebo tempomat(ne do velkych kopcu), tak ventil je stale otevren.
Pri jezde, kdy pedal pustite se ventil otevre a pri brzdeni bez davky paliva je ventil zavren, protoze asi k zadnemu spalovani-horeni nedochazi.

Me prijde ne logicke, kdy pri jizde ne na plny plyn je Egr otevren.

A Vy?

Napsal: 31 říj 2006, 16:13
od Matrix
Je otevřen myslím do 3.000 ot. v normalnim rezimu, když dáš plnej plyn (třeba v 1.500 ot.), okamzite se zavírá. Co na tom je nelogického ?

Napsal: 31 říj 2006, 16:35
od bokaco
Je jedno jesli tocis 1400, 2000, 2500, 3000, 3500 nobo 4000 otacek.
Ten ventil se chova stale stejne. Aspon u me.

Nechapu toto: kdo se snazi jezdit ekonomicky, moc na to neslape,
jezdi tim padem se zvysenou spotrebou-podle toho jak tady ctu. To jest, ze pri otevrenem
Egr je vyssi spotreba.

Napsal: 31 říj 2006, 16:47
od Matrix
Ve měste se jezdí taky pomalu a spotřeba ??? Problémem je udržení konstatní rychlosti na co nejvyšší kroutící moment. Takže když pojedu konstatně stejnou rychlostí, tak mi ani to že mám otevřenej EGR nijak moc nevadí. Ale při častých rozjezdech a zrychlování se to pak už projeví, to samé při častém řazení....

Napsal: 31 říj 2006, 16:51
od bokaco
Takze naprosta vetsina lidi si zasira sani porad, pokud nesunda nohu z pedalu
pri zarazenem kvaltu nebo pokud nepredjizdi jako hovado.

Napsal: 31 říj 2006, 17:16
od romanx
Matrix píše:Ve měste se jezdí taky pomalu a spotřeba ??? Problémem je udržení konstatní rychlosti na co nejvyšší kroutící moment. Takže když pojedu konstatně stejnou rychlostí, tak mi ani to že mám otevřenej EGR nijak moc nevadí. Ale při častých rozjezdech a zrychlování se to pak už projeví, to samé při častém řazení....
Jak tu byla někde zmínka o tom, že při otevřeném Egru se omezuje i hoření, tak mi tak napadá, jak moc se tím ku.ví motor kdybych ho úplně vyřadil? Nebo to tomu motoru je při jízdě třeba ve městě jedno, protože je na to dimenzovanej? Já jen abych si neušetřil práci s čištěním sání a nepřidělal daleko větší s nečím jiným co se projeví za čas? Dík za odp. (LOL)

Napsal: 31 říj 2006, 17:52
od bokaco
TDIPOWER píše:
bokaco píše:Jak pracuji ty podtl. elekt. ventily. To RJ pozna jaky je tam podtlak a na kolik je otevren ten ventil?

U toho EGR to bude tak, že ŘJ zvyšuje nebo snižuje pomocí N75 podtlak v ovládací větvi EGR tak, aby byla na volnoběh snížená spalovací teplota a tím sníženy emise. Jako vstupy budou pro ŘJ podle mě signály z váhy, množství paliva, možná nějaká ta teplota vzduchu, motoru a bůh ví co ještě. Radši jsem to odpojil, aby nad tím ŘJ nemusela zbytečně přemýšlet (noteeth)
Muj poznatek je, ze je tam podtlak nebo neni. A nejaky polovicni se tam nenajde pokud se nesnizi podtlak v provodni hadicce pred N75 tim, ze nekolikrat seslapnete brzdu, aby se ten podtlak odsal do posilovace brzd.