
Srovnání značkových paliv (nafta)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
u nás v jihlavě ředí na ONO naftu s lihem
proto tam nikdy netankuju... ale když už tam chce někdo natankovat, tak musí vystát frontu jako na banány

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Já čas od času v Jihlavě na ONO tankuju. Nikdy jsem neměl problém a nikdy jsem tam nestál déle než přes dvě auta. Jinak tím, že často jezdím západní Čechy, tankuju na ONO mimo jiné i v Plzni, Krupé, Ústí n.L. a Sokolově - všude maximální spokojenost.turbo kamna power píše:u nás v jihlavě ředí na ONO naftu s lihemproto tam nikdy netankuju... ale když už tam chce někdo natankovat, tak musí vystát frontu jako na banány
A takové ty řeči, že někde někdo ředí naftu lihem, úplně miluju. Máš na to důkazy? Nebo je to zase jen kachna formátu "Franta u píva povidal....."?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
jako ať si každej lije do auta co chce, ale já pro klid v duši a dobré spaní tankuju pouze na pumpách benziny nebo OMV...
jinak to s tím ONO, kamarádův kolega tam jezdil tankovat naftu do nějakýho common-raila, no a až mu jednoho dne odešlo čerpadlo, tak si ze zvědavosti nechal udělat rozbor nafty z ONO a bylo tam nějaký to procento lihu...
to je všechno co o tom vím, mě je jasný, že když tam je o dvě koruny levnější nafta než na ostatních stanicích, tak to asi nebude top palivo a neřeším to, jen mě překvapuje, kolik nových aut s moderními motory tam tankuje, a navíc (většinou odpoledne) si musíte vystát frontu dvou až třeba pěti aut, což by mě osobně dost deptalo, a je to zahozenej čas, čekat 15 minut na tankování, na benzině nebo OMV jsem ještě v životě na tankování nečekal
ale zase na druhou stranu, v nedávno zveřejněných testech ČOI, bylo tank ONO Jihlava mezi stanicemi, které prošly normou. Otázkou ovšem je, jak moc jsou ty normy tolerantní?
jinak to s tím ONO, kamarádův kolega tam jezdil tankovat naftu do nějakýho common-raila, no a až mu jednoho dne odešlo čerpadlo, tak si ze zvědavosti nechal udělat rozbor nafty z ONO a bylo tam nějaký to procento lihu...
to je všechno co o tom vím, mě je jasný, že když tam je o dvě koruny levnější nafta než na ostatních stanicích, tak to asi nebude top palivo a neřeším to, jen mě překvapuje, kolik nových aut s moderními motory tam tankuje, a navíc (většinou odpoledne) si musíte vystát frontu dvou až třeba pěti aut, což by mě osobně dost deptalo, a je to zahozenej čas, čekat 15 minut na tankování, na benzině nebo OMV jsem ještě v životě na tankování nečekal
ale zase na druhou stranu, v nedávno zveřejněných testech ČOI, bylo tank ONO Jihlava mezi stanicemi, které prošly normou. Otázkou ovšem je, jak moc jsou ty normy tolerantní?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
V Teplicích je to s ONO stejný. Hromady lidí, jak lumíci tam čekaj na stojan. Cena asi o dvě koruny pod průměrem celého města. Co znám pár mechaniků tady v okolí, tak všichni na to nadávaj. Líbí se mi, jak tam jezdí tankovat lidi s bavorákama a meďourama. Maj cash na drahý auto, ale na naftě už šetřej 

Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
- fabiátor
- Moderátor
- Příspěvky: 1258
- Registrován: 23 led 2006, 14:59
- Bydliště: Střední Čechy a Šumava
Odpovědi: 0
V tom pripade merili Shell VPD s GTL a je to opravdu peknej propadak, protoze kdyz se zverejnily podobne testy v 2008, kde to s VPD bez GTL dopadlo jakbysmet, Shell rychle zacal vsude rozhlasovat, ze ted uz je ta nafta neco jinyho, ze tam konecne zacali davat Gas To Liquid jako v nemecku.Golfisko píše:Jedná se o podzimni cislo i-svetmotoru
takže asi poměrně nedávné měření
Pak existuje jeste jedno pravidlo a to rika: Nekupujte si paliva podle recenzi. Ti co je delaji musi take z neceho zit

Edit 19.10.2010 22:12:
Takze nizsi kourivost Shell VPD s GTL ma za nasledek prave synteticka slozka nafty, tzv Gas To Liquids, s cetanovym cislem 80, ktera se primichava k normalni nafte. Zaroven je treba sledovat souvislost mezi mnozstvim aditiv v podobe 2EHN a cetanovym cislem. Zatim jsem zjistil, ze zvysovani cetanoveho cisla aditivaci nema stejny efekt, jako pouziti nafty s vyssim cet. cislem primo z rafinace. Jinak receno Verva je sice vysoce aditivovana nafta, ale vzhledem k tomu jaky je v ni podil slozky 2EHN se da odvodit, ze jako zaklad je pouzivano palivo s velmi nizkym cetanovym cislem, ktere je pak "nahoneno" pridanim vysoke davky 2EHN. Proto to ve vysledku nemusi byt nic extra. Viz moje pozorovani.
Z tohoto mi pak vyplyva, ze nejrozumneji by se mela chovat nafta od OMV s oznacenim Sprint Diesel. Viz pomer mnozstvi 2EHN a cet. cisla v testovanem vzorku.
Naposledy upravil(a) fabiátor dne 19 říj 2010, 21:26, celkem upraveno 3 x.