Fiat doblo 1,3 16 V MJ náhlá smrt opraveno!!!

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2008, 19:13

Příspěvek od Roman 101 »

Grandák píše:Sudej kryt z motoru a vyndej zátky na vačkách a zastertuj a víš to hned.
A při téhle závadě se nemusí sundávat hlava , ale jenom to výko s vačkama a rozhodit rozvody, pod ním budou přeražený překlady s rolnama .Jinak se tomu většinou nic nestane, akorát ten překládek stojí 1tis. kč a je jich tam 16. (wallbash) (wallbash)
to myslíš mezi hydrama a ventilem.
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Jo přesně ty, na jedné straně je hydro , na druhé ventil a v prostřed je rolna za kterou bere vačka.Pár fotek at víš jak to vypadá.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2008, 19:13

Příspěvek od Roman 101 »

A to je častá závada ???
Jen tak si jedeš a napínák povolí a je škoda za x tisíc.
Jak se to aretuje ? Je na to zapotřebí nějakej origo přípravek nebo to jde nahradit?
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2008, 19:13

Příspěvek od Roman 101 »

Tak vačka se netočí a je to v prd...
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Většinou to neodserou všechny překlady, ale tak 6ks to bude minimálně, uvidíš až to rozděláš. Tady jsou přípravky na aretaci rozvodu:
http://www.ahprofi.cz/sada-naradi-nasta ... iat-diesel

Myslim si že to pujde nahradit ,odkaz jen pro představu.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Dej vědět jak jsi dopadl,co vlastně zapříčinilo tu havárii motoru ,kolik překladů to odprdlo, když tak hod foto rozebranýho motoru.
A co to obnášelo finančně.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2008, 19:13

Příspěvek od Roman 101 »

Grandák píše:Dej vědět jak jsi dopadl,co vlastně zapříčinilo tu havárii motoru ,kolik překladů to odprdlo, když tak hod foto rozebranýho motoru.
A co to obnášelo finančně.
Dám sem foto i ceny ;)
Jinak je to práce na hovno pač se musí sundat i vana, kat, víko, prsa, no prostě vše.
Zatím dík za rady.
Jinak matroš okolo 6000 kč
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Koukal jsem , že nová sada rozvodů včetně těsnění, kluzáků, napínaku, řetězu od Febi stojí kolem 4600kč.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2008, 19:13

Příspěvek od Roman 101 »

Grandák píše:Koukal jsem , že nová sada rozvodů včetně těsnění, kluzáků, napínaku, řetězu od Febi stojí kolem 4600kč.
vzal jsem vše origo + ruville koníky.
A nevíte jak se aretuje klika vačka je přes zátku ale klika je v horní úvrati ???

A ještě jeden důležitý poznatek na klice je levý závit :havaj:
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

O tom levym závitu vim už jsem dělal simering na klice :roll:
Grande Punto 1,3JTD 90PS
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55

Příspěvek od wojto33 »

opacny zavit vie cloveka pekne prekvapit :D
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

(rofl)
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Tak už vím proč praskaj tyhle řetězy.
Trochu jsem pátral a dostal jsem se až k technickému školiteli Fiat čr a bylo mi odpovězeno že to způsobuje nízká hladina oleje.
Prostě majitelé málo často kontrolujou hladinu oleje a přetahujou výměny oleje.Také to způsobují krátké jízdy se studeným motorem kdy dochází k ředění oleje naftou a snižuje se únosnost olejového filmu.
Na dotaz jak tomu předejít bylo mi doporučenu zktátit interval výměny na max. 15tis.km a častěji kontrolovat hladinu oleje.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

U Fiata je třeba/již dlouho/, aby měl olej na horní rysku..Měli špatně řešené přepážky ve vaně a motory se zadíraly..Ředení naftou u dieselů to ještě znásobuje..Nejhorší jsou rúzné snímače hladiny oleje, které často lžou a lidé se také neradi špiní a kontrolují olej jen těsně při výměně oleje...Bohužel...
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Grandák píše:Tak už vím proč praskaj tyhle řetězy.
Trochu jsem pátral a dostal jsem se až k technickému školiteli Fiat čr a bylo mi odpovězeno že to způsobuje nízká hladina oleje.
Prostě majitelé málo často kontrolujou hladinu oleje a přetahujou výměny oleje.Také to způsobují krátké jízdy se studeným motorem kdy dochází k ředění oleje naftou a snižuje se únosnost olejového filmu.
Na dotaz jak tomu předejít bylo mi doporučenu zktátit interval výměny na max. 15tis.km a častěji kontrolovat hladinu oleje.
aha tak mame jasno. Muj pripad: jezdim jen kratke trate a do oleje mi vali nafta,protoze takovy auto jako mam ja ma samozrejme ojel spis zrat a ne aby tam bylo porad stejne pripadne pribejvalo:(. No nic tak ja budu preventivne menit po 5 tis km,protoze sem po vymene najel 6 tis a bylo tam asi o pul litra vic a ted mam najeto 1000 km a hladina se vratila jak byla pred posledni vymenou.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“