Olej Citoren Jumpy 2.0HDI

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

scott - Já si naopak myslím, že tak úplně pravdu nemáš. Pro motory PSA je v současné době výměnný interval 30.000 km brán jako normální, běžný. U nich jiný není. Takže tomu neříkej LongLife. Prostě je dáno, že pokud se do jeho motoru použije olej splňující specifikaci ACEA B4, může se tam nechat 30.000 km nebo dva roky. Na vizkozitě oleje nezáleží, resp. není to prioritní záležitost - podobně jako u motorů VW (VW 505.00 je specifikace, kterou plní minerální oleje 15W/40 stejně jako plné syntetiky).
Máš v hlavě blok, který sis sám vypěstoval, a ten Ti říká, že běžný výměnný interval oleje je maximálně 15.000 km - a vše, co je delší, je pro Tebe LongLife. Takových lidí je celá řada..... Ale ono to tak není. Jiné automobilky než VW mají delší výměnné intervaly olejů jako věc naprosto standardní.
Francouzské moderní motory mají dnes běžně 30.000 km interval jako standardní, žádný LongLife. Ford má už několik let běžný výměnný interval olejů 20.000 km. Například některé autobusy nebo kamiony mají výměnné intervaly olejů ještě mnohem delší.


Výměnný interval neurčuje výrobce oleje, ale výrobce motoru, to je stará věc. A pokud oleje, které plní B4, vydrží spolehlivě mazat francouzský HDi motor v Jumpy po dobu 30.000 km, pak není co řešit. Jiná věc je, budeme-li se bavit o tom, zda vzhledem k jízdnímu stylu nebo způsobu užívání není vhodné tento interval zkrátit. Ale i to je věcí názoru. Já budu tvrdit, že třicet je až dost a osobně bych interval zkrátil (třeba na dvacet), jiný člověk bude tvrdit, že třicet je pro olej v tomto motoru úplně v pohodě a není třeba interval zkracovat. Každý názor v takovém okamžiku může být trochu jiný.

Pokud třeba ten zmiňovaný Castrol Magnatec SAE 5W/40 se specifikací ACEA A3/B4 naleju do staré škodule MB1000, musím ho po pěti tisících km vyměnit, protože výměnný interval oleje u tohoto motoru škodovek je 5000 km. Pokud tento stejný olej použiju u motoru v Ladě, vyměním ho po ujetí 10.000 km - tam mi Togljatti udává tento interval. Pokud tento stejný olej použiju u motorů VW (třeba TDi 81kW), mám výměnný interval 15.000 km. Pokud ho použiju v citroenu jumpy HDi, je výměnný interval 30.000 km. Jedná se pořád o ten samý olej, ale interval jeho výměny je pokaždé jiný - ten totiž neurčuje výrobce oleje, ale výrobce daného motoru. Nehledej v tom logiku, je to dáno výrobcem motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39

Příspěvek od scott »

Marek77
mne je jasne čo si napísal ale aj keby som mal ja citroen aj tak by som na Magnatecu 30 000km nerobil aj keby mi volali rovno z Francúzka na to sú určite vhodnejšie oleje napr. ako som spomínal Total Quartz Ineo ECS 5W30
ASV 81kw 270 000km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já nemíním srovnávat kvalitu olejů TOTAL s oleji Castrol. Já jsem zastáncem lidové teorie - pokud olej, který mám v kanystru, plní specifikace pro daný motor, je pro mě a moje potřeby dobrý, vhodný a použitelný - ať je od jakékoliv značky.

To, že PSA doporučuje oleje TOTAL, Renault doporučuje ELF a Fiat oleje Selénia, je marketingový tah každé automobilky. Prostě mají s danou olejářskou firmou uzavřený kontrakt o spolupráci, případně má daná automobilka v olejářské společnosti podíl a tudíž logicky jejich oleje doporučuje. Tak to je. Přece mi nechceš tvrdit, že jiný olej než ELF nebude pro motor Renault stejně dobrý, nebo že jiný olej než TOTAL nemůže být stejně dobrý pro Citráka??? To je holý nesmysl.

Neexistuje nejlepší olej na světě - každý olej má své specifikace a ty mu deklarují jisté vlastnosti a určují jeho použití v daných motorech světových automobilek. Je blbost, abych nutně musel do motorů Citroen používat oleje TOTAL a kterékoli jiné oleje jsou horší. Na to fakt neskočím.

Nicméně souhlasím s Tebou v tom, že si myslím, že 30.000 km interval je dost. Osobně bych olej měnil dřív, protože měnit olej v motoru v maximálním intervalu není rozumné (u žádného auta).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
scott
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2010, 20:39

Příspěvek od scott »

Marek77
vidím že si rozumieme ja nemám problém s Castrolom ale keby že mam tam olej nechať 30 000km max ako píšeš tak určite použijem Edge 5W30 ako Magnatec...
Ja viem dobre že môže použiť aj inu značku oleja a nič sa nestane ja som ten TOTAL INEO uviedol iba ako príklad voľbu...
ASV 81kw 270 000km
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Vdaka za odpovede, je to teda tak, ze vymenny interval stanovuje vyrobca motorov a nie oleja.
Kazdopadne skusim zatlacit na skratenie vymeny oleja, to je fakt.
scott: Otazka preco by si radsej pouzil ten EDGE 5W30 namiesto magnatecu 5W40? Uz len z hladiska teplotnych tried by som v nasom pasme radsej nechal tu 5W40, a ked tam ma byt 30tis tak nech sa pri prvych letnych horucavach na dialnici nedegraduje tak ako ta 5W30 nie?
Viem ze ten EDGE 5W30 splna VW normu pre LL oleje ale ako pisal Marek, tak ten Citron ziadnu LL normu nema pre toto, jemu staci len ta norma ACEA a asi to tomu motoru vystaci na ten max 30tis vymenny interval aj s klasickym Magnatecom 5W40, ktory ma normu B4 rovnaku ako 5W30 Edge nie?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

scott: Já to mám tak, že osobně mám averzi vůči používání dlouhých výměnných intervalů olejů. Proto nemám rád LongLife u motorů VW.

Tvrdím, že lepší (a to nejen ekonomicky, ale především z hlediska prospěchu pro motor) je používat "levnější" oleje, které plní specifikace pro daný motor, než LongLife oleje a flexi interval.
Konkrétně u mého souseda - má O1 ALH a dovezl to z Rakouska. Má to servisku a vypadá to poměrně pěkně. Celý čas to v cizině lítalo na LL oleje - zprvu na VW 506.00, nově pak na 507.00. Dalo mi to skoro rok a půl přesvědčování, aby přešel na pevný interval, používal oleje VW 505.00 a měnil je po 10-12 tisících. Nakonec mi dal za pravdu a uznal, že nejen ekonomicky, ale i z hlediska motoru je to vhodnější.

Ale zase - najdou se jedinci, co mi budou srdnatě oponovat. Tak je to se vším ;-).





Milosss píše:Viem ze ten EDGE 5W30 splna VW normu pre LL oleje ale ako pisal Marek, tak ten Citron ziadnu LL normu nema pre toto, jemu staci len ta norma ACEA a asi to tomu motoru vystaci na ten max 30tis vymenny interval aj s klasickym Magnatecom 5W40, ktory ma normu B4 rovnaku ako 5W30 Edge nie?
Je jedno, který z nich použiješ - oba budou spolehlivě mazat a oba vydrží stejný výměnný interval. Pro Tvůj motor a pro výměnný interval je dáno, že olej musí splňovat ACEA B4 - a to plní oba.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“