Stránka 2 z 3

Napsal: 04 dub 2012, 15:37
od kibi
do svýho auta jsem si montoval už 3 turba (ne že bych je ničil, ale vždy se šlo s výkonem vejš) a kdybych tehdá věděl o dovyvážení, šel bych do toho.....ne, že bych se bál nevyváženosti od origo výrobce, ale pro svůj vnitřní klid bych těch pár stováků obětoval - přeci jen ty turba člověk nemění denně

jinak si myslím, že reklamace turba je u 99% z nás mimo, hlavně z důvodu "neodborné montáže turbodmychadla"...takže co řešit (noteeth)


každopádně supr info od Codll (i když by bylo lepší, kdyby se tohle nedělo) a Forest (asi mě bude i tížit svědomí, že jsem napsal, že jsi neužitečnej (noteeth) )

Napsal: 04 dub 2012, 17:38
od bjukemen
Forest píše:<1000

..to je super cena, ja som chcel dat vyvazit to svoje nestatstne turbo z alfy a ktora kolvek firma na slovensku si zapytala minimalne 160€ takze az je cenovka iba o polovic mensia momente ho posielam do ciech

Napsal: 04 dub 2012, 20:03
od Forest
@kibi: ja to modre v signature nemam pro srandu kralikum :wink:
bjukemen píše:..to je super cena
Rikam, ze to neni o vydelku pro poskytovatele sluzby a to jeste nevis, co meli za vyvazovacku (crazy)

Dnes jsem byl u Olega a tak jsem se koukal na vyvazovani jednoho VAcka (repase):

Obrázek
Obrázek
Obrázek
... za kvalitu fotek se omlouvam, srackoidni mobil

Jen doplnim, ze vyvazovani do tohoto stavu trvalo temer hodinu, pricemz predpis Garrettu (1G do 90tis., 2G do 160tis., 3G pro nasledujici ... osa x otacky, osa y G) splnoval uz asi po ctvrt hodince.

Jen me mrzi, ze jsem nestihl, jak to vypadalo bezprostredne po slozeni ... priste a nebo muzete mrknout zde, tam uvidite jak vypada nevyvazene turbo a je k tomu i povidani.

Pro info: byl jsem pritomen u "dovyvazovani" jednoho noveho hybrida jineho dodavatele - krivka vylitla mimo dostupnou skalu, proste pomyslne zmizela a objevila se asi o 20 tisic otacek pote (LOL)

Pro ty, kteri by si nechavali dovyvazovat pouzita turba po koupi nebo pred prodejem - muze se stat, ze se dozvite neco, co jste nechteli slyset ... takze pred odeslanim zvazte, zda unesete pripadnou pravdu ;)

Napsal: 04 dub 2012, 20:59
od Biimbo
Forest píše:
Biimbo píše:lepší dát rovnou nový a je klid.
Nove je lepsi jen v pripade, ze ho nechas dovyvazit na VSR vyvazovacce, protoze kvalitni repas vyvazeny na VSR vyvazovacce nove nedovyvazene turbo predci. Jak uz jsem psal nekolikrat - nova turba jsou v tovarne vyvazovana v ramci "planovane zivotnosti".
repas nikdy nemá stejně pěknou křivku jako nové. Neznám nikoho kdo má na repasu najeto 300 tisíc, takže nebudu dělat závěry a ani zatím zkoušet repas někomu dávat. Za to znám spoustu aut který mají na turbu najeto 300-400 (i můj případ) ale taxikáře co měl na passatu najeto 850 tisíc a turbo původní. Proto novým turbínám věřím víc než aglickým dílům montovaným do repasu.
Dovyvážení je určitě dobrý ale určitě ne nutný, protože jestli si myslíš že se bez dovyvážení novýho sníží životnost z 300 na 100, tak to je pěkná kravina..
Se zeptej Funa na jeho názor na repas..

Napsal: 04 dub 2012, 21:46
od Forest
@Biimbo: nema peknou krivku jako nove turbo? Ty tri obrazky (spolu s doprovodnou informaci tykajici se "normy" Garrettu) nahore Ti unikaji, nebo jim nerozumis nebo jsi je ani nestudoval?

Vis, ono je repas a repas a pojmem repas bohuzel kazdy mysli neco jineho (nebudu se opakovat, jiz jsem tu zminoval). Poskladat turbo s repasacni sadou dokaze pomalu kazdy trouba (ikdyz kdyz vidim, ceho jsou nekteri schopni, tak i nad tim se da pochybovat), ale chleba se lame na tom jak je turbo vyvazeno.

Jen se zeptam - ten Passat, to je co za turbo? VNT? Nepredpokladam.

Mimochodem, netusim, kolik ma kdo najeto na repase ale treba napriklad co je mi znamo, tak repase turbodmychadel pro stavebni stroje zakaznikum MirkaX drzi i pres narocny provoz. To same bych ocekaval i u repasu turbodmychadel z kamionu ... na to se Olega zeptam, zda nema nejakeho zakaznika, ktery by s kamionem vylozene jezdil jako divej.

Ohledne Funa, tam bychom mohli diskutovat o repasu dvou konkretnich turbodmychadel, nicmene vis, na co se ho zeptej Ty - zda nechava dovyvazovat nova turbodmychadla pred montazi do auta ;)

Napsal: 05 dub 2012, 08:32
od Smoke
na kluzných ložiskách (většina turb) u novích turb je dovyvážení zbytečnost.
spíš bych řek u repasu, kdy nevíš co tam je za díly a jestli vůbec někdo vyvažoval a na jakou toleranci.

Napsal: 05 dub 2012, 09:03
od Forest
Smoke píše:na kluzných ložiskách (většina turb) u novích turb je dovyvážení zbytečnost
U serioveho reseni by se o tom dalo polemizovat, v pripade jineho pouziti (99% zde) si dovolim vyjadrit nesouhlas.

Akademicke dotazy do plena:
1) Nevyvahy se zvysuji, nikoliv zmensuji, ze? (mysleno v prumeru v celem spektru) ... paklize je odpoved kladna, pokracujme nasledujici otazkou ...

2) U ktereho turbodmychadla lze ocekavat drivejsi dosazeni urcite hodnoty nevyvah (rekneme 3G) - u te, ktera je vyvazena s toleranci 1G nebo 0,5G?

Myslim si, ze zde prosta logika vitezi, nicmene paklize mi nekdo doda dostatecne verohodne podklady, jsem pripraven zmenit nazor. Rad se priucim, protoze jsem stale jenom clovek a jakozto takovy bytost nikoli neomylna ;)

Napsal: 05 dub 2012, 09:28
od Smoke
o tom jsem již psaly SZ, podklady na papíře nemám a zveřejnovat je taky nebudu.
klidně si je vyvažujte, ale stejně dřív odejde vnt mechanizmus.
jinak např u turba co mám v popise, se dle compressor mapy dá tlačit až 2.6b, takže jedu jen na cca 80%, toto se někdy nedosáhne ani u chiplého auta, takže životnost je zde velká, když pominu egt....
jak jsem říkal, kluzný ložisko to vykompenzuje, a největší vliv má stejně řidič a údržba ;)
a jestli je malá životnost najet 200tkm na plnej plyn do kopce...

Napsal: 05 dub 2012, 09:41
od Forest
Vsak taky typ Tveho turba je jedno z nejlepsich turbodmychadel dostupnych na trhu a ne-li nejlepsi seriove dodavane turbo ... mysleno pro aplikaci na nase R4 TDIcka (s orientaci na vykon, jinak VBcko vede) ;)

Napsal: 05 dub 2012, 09:43
od subz3ro_tdi
Smoke píše:jinak např u turba co mám v popise, se dle compressor mapy dá tlačit až 2.6b, takže jedu jen na cca 80%
Tak to snad nemyslis vazne ze na turbine s A/R triedy GT17 chces tlacit 2.6baru (noteeth)
To ze je na y-ose Pressure Ratio 2.6 neznamena ze turbo bude pracovat s takym preplnovacim tlakom... ta os zacina vzdy od 1.0... 0,996 bar je atm. tlak :roll:

Napsal: 05 dub 2012, 09:47
od Forest
subz3ro_tdi píše:na turbine s A/R triedy GT17
Stano promin, ale nerozumim. Myslel jsi stredu tridy GT17?

Protoze 1756tka se od ostatnich sedmnactek vyrazne lisi. Navic, A/R turbiny by melo byt tusim 0,74 zatimco VA-VC se pohybuji ve spektru 0,61-0,65. Coz kdyz vezmes v potaz % navyseni, ze 1749tky maji rotory 36-38mm, tak 1756tka ma 40 ... takze EMP by tam nemel byt problem ;)

Napsal: 05 dub 2012, 09:58
od subz3ro_tdi
Foreste... 2.6baru?? To ze tam siaha mapa neznamena ze to turbo by tie prevadzkove otacky vydrzalo, len ze to tam niekto vypocital...
Ale ta compressor map 1756 by ma zaujimala, nikde ju nemozem najst :(
Nasiel som iba 1752, aj to nie je oficialna...

Obrázek

Napsal: 05 dub 2012, 10:03
od Smoke
ta mapa nejde sehnat jen tak ;) a odečetl jsem atm tlak, s atm bylo 3.6b a o u 1.9L snese až do 4000 ot
ale neřekl jsem že to tlačím, ale dle mapy je možné a nepřesáhnu max otáčky.
jinak turbine exducer je 41.5mm

Napsal: 05 dub 2012, 10:05
od subz3ro_tdi
Smoke píše:ta mapa nejde sehnat jen tak ;)
Posli mi do SZ prosim. Dik.
Smoke píše:neřekl jsem že to tlačím, ale dle mapy je možné a nepřesáhnu max otáčky.
Treba pozriet kolko mg vzduchu to dava pri tom tlaku, podla mna o efektivite sa tam uz asi neda hovorit.... ale tak na prevetranie ucinnosti IC a boost budiku je to mozno dobre....
Smoke píše:jinak turbine exducer je 41.5mm
Su minimalne 2 verzie... s mensim (37-38mm) a vacsim (40-41mm) exducerom...

Napsal: 05 dub 2012, 10:34
od Smoke
mapu mám v práci, doma ne.
a když je při 200t ot turba do 3.6b, což je u 1.9 od 3000-4000 ot
a neřekl jsem že to je efektivní a ani že ten tlak mám ;)
a 38mm turbime exducer a 56mm kompresor by dle mě nemohlo dobře fungovat. vím jen o 41.5 nebo 2056 a ta má 43mm exd
samožřejmě je variant více, ale to spíš různé A/R