Stránka 11 z 12
Napsal: 22 led 2009, 14:55
od vita
To by nefungovalo skoro vůbec. Voda v motoru má +- 90C° tak že by vzduch moc neochladila a ve většině případů spíš ohřívala. Pro chlazení plnícího vzduchu je potřeba samostatnej okruh se svym vlastním chladičem vody (měl by bejt v chladičovce jako první), aby v něm voda měla teplotu jen o něco větší než teplota okolí.
Napsal: 22 led 2009, 16:27
od PROFITUNER
Ja jazdim s vodnym coolerom uz dva roky a neda sa to porovnat s frontom vobec. Jediny hacik je to vediet dobre prepocitat a urobit. Najväcsia vyhoda je, ze nemusite tahat metre hadic do predu. Cim väcsie turbo,priemer hadic a väcsi IC, tym väcsi objem zduchu, ktory je potrebne stlacit pri kazdom preradeni. V Lupe mame celkovo asi 60cm hadic a trubiek, od turba az po sanie. Voda ma uzastnu tepelnu vodivost. To znamena, ak to mate cele dobre prepocitane, tak teplota na sani je maximalne o 2C vysia ako teplota vody v systeme IC.
Ak robim log na brzde, tak rozdiel teplot na sani, pred a po merani je max. 6-10C. Pri akomkolvek naj fronte tam mate 30C
Jediny problem je pri opakovanych sprintoch, kde idete iba sprint a brzda, vtedy sa nema kde voda v systeme schladit a je potrebne ju vymenit. Pri normalnej prevadzke, sa system dokaze velmi rychlo schladit naporom vzduchu z predu. Jednoduche, front IC sa rychlo zohreje a schladi. Pri vodniku, celu tepelnu pracu odvedie voda, ktora sa nasledne pomalsie ale dlhodobo chladi naporom vzduchu.
Jedina nevyhoda vodnika je jeho vaha.
Napsal: 22 led 2009, 16:36
od Markus01
A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky.

Myslim, že se všichni rádi podíváme.
Napsal: 22 led 2009, 16:39
od turbo kamna power
Markus01 píše:A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky.

Myslim, že se všichni rádi podíváme.
http://www.profituning.sk/html/projekt_vw_lupo.html 
Napsal: 22 led 2009, 19:43
od vita
Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru

), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led

Napsal: 22 led 2009, 20:00
od Markus01
Kolik ta sranda tak váží?
Napsal: 22 led 2009, 20:08
od PROFITUNER
Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?
cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.
Napsal: 22 led 2009, 20:19
od turbo kamna power
vita píše:Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru

), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led

oni nepotřebujou chladič, páč mají různý vstřikování N20 + směs vody s methanolem a podobně, což ochlazuje spalovací prostor, takže na 400m no problem
Napsal: 22 led 2009, 21:18
od Bóďa
PROFITUNER píše:Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?
cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.
Jenže třeba 30PS je díky 30kg opravdu přínosem.

Ale takhle velký vodní cooler se do normálního auta sotva vejde.
Mám dalšího vodníka z motoru 4,4 biturbo, ale při 2 barech je to málo...
U benzínů je to fajn- tlačí třeba 0,7 baru, to se to chladí.

Co je fakt pecka, je ohřát v mrazu motor nezávislým topením a pak vyrazit s fridexem v okruhu vodního intercooleru o teplotě -20°C.

Napsal: 24 led 2009, 12:35
od puci
tu je inspiracia od bratov talianov

Napsal: 25 led 2009, 11:46
od puci
Napsal: 01 pro 2009, 10:16
od Tomáš
Tak jsem to tady cele procetl a napadl me jeden napad. Mam pasika B5,5 v kombale 96kW. Co takhle ten origo IC vydelat a prevarit, aby tam sla privezt voda....
Napsal: 03 kvě 2013, 22:20
od JohnnyBOSS
Nový Octavie 3 TDI mají už od výroby vodní IC
Jinak dotaz, jak moc velkej efekt má ostřik FMIC vodou, koli té vody musí být apod? Napado mě udělat spínač pod plynovej pedál, něco jako u automatu kickdown, a při plnym plynu by to seplo čerpadlo (nejspíš vysokotlaky z ostřkovačů světel) a stříkalo by to vodu na IC.
Otázkou je, jestli to má smysl, auto z podpisu.
Sliboval bych si od toho menší kouřivost při plnym plynu, výkon nepředpokládám, že by se změnil

Napsal: 17 lis 2015, 17:46
od toby66kw
http://www.ebay.com/itm/Barrel-style-li ... 2ca445e7f7.
Potřeboval bych něco takového , je možnost koupě v ČR

Napsal: 10 dub 2016, 19:22
od Gardner
Pridam svoji trosku do mlyna, i navzdory mnoha nedoporucenim ze strany zkusenych jsem se dal do stavby systemu AIR TO WATER pro denni provoz v A3 1.9tdi.
setup: pumpa z webasto, A/W chladic barrel od PWR (schvalne PWR protoze jsou jedny z top na trhu), (prozatim) chladic 2x honda CR250, 2x 12v vetrak se slusnym prutokem vzduchu.
Momentalne jsem ve fazi vyberu vhodneho chladice vody, a rezervoaru.
Maly test mimo auto bez rezervoaru, ambientni teplota 21st.
bez vetraku z 83st. na 56st. (s pozvolnym narustem +0.1st za 30sec)
s vetraky z 83st. na 34st.
-----
Krom toho, dokaze se nekdo rozepsat jak je to s tim vodnikem v nove OKTE? Celkem me to zajima zda se mi ze tam neni oddeleny okruh od chlazeni motoru, coz me prekvapuje.