Stránka 11 z 12

Napsal: 22 led 2009, 14:55
od vita
To by nefungovalo skoro vůbec. Voda v motoru má +- 90C° tak že by vzduch moc neochladila a ve většině případů spíš ohřívala. Pro chlazení plnícího vzduchu je potřeba samostatnej okruh se svym vlastním chladičem vody (měl by bejt v chladičovce jako první), aby v něm voda měla teplotu jen o něco větší než teplota okolí.

Napsal: 22 led 2009, 16:27
od PROFITUNER
Ja jazdim s vodnym coolerom uz dva roky a neda sa to porovnat s frontom vobec. Jediny hacik je to vediet dobre prepocitat a urobit. Najväcsia vyhoda je, ze nemusite tahat metre hadic do predu. Cim väcsie turbo,priemer hadic a väcsi IC, tym väcsi objem zduchu, ktory je potrebne stlacit pri kazdom preradeni. V Lupe mame celkovo asi 60cm hadic a trubiek, od turba az po sanie. Voda ma uzastnu tepelnu vodivost. To znamena, ak to mate cele dobre prepocitane, tak teplota na sani je maximalne o 2C vysia ako teplota vody v systeme IC.
Ak robim log na brzde, tak rozdiel teplot na sani, pred a po merani je max. 6-10C. Pri akomkolvek naj fronte tam mate 30C
Jediny problem je pri opakovanych sprintoch, kde idete iba sprint a brzda, vtedy sa nema kde voda v systeme schladit a je potrebne ju vymenit. Pri normalnej prevadzke, sa system dokaze velmi rychlo schladit naporom vzduchu z predu. Jednoduche, front IC sa rychlo zohreje a schladi. Pri vodniku, celu tepelnu pracu odvedie voda, ktora sa nasledne pomalsie ale dlhodobo chladi naporom vzduchu.
Jedina nevyhoda vodnika je jeho vaha.

Napsal: 22 led 2009, 16:36
od Markus01
A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky. :-) Myslim, že se všichni rádi podíváme.

Napsal: 22 led 2009, 16:39
od turbo kamna power
Markus01 píše:A na jakym motoru to máš (s jakýma úpravama)? Jestli můžeš tak sem dej nějaký fotky. :-) Myslim, že se všichni rádi podíváme.
http://www.profituning.sk/html/projekt_vw_lupo.html :D

Napsal: 22 led 2009, 19:43
od vita
Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru (noteeth) ), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led ;)

Napsal: 22 led 2009, 20:00
od Markus01
Kolik ta sranda tak váží?

Napsal: 22 led 2009, 20:08
od PROFITUNER
Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?
cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.

Napsal: 22 led 2009, 20:19
od turbo kamna power
vita píše:Jen doplním pro zajímavost, že v americe mají dragy většinou vodní IC a nemají chladič vodního okruhu (hodně hardcore speciály nemají ani chlazení motoru (noteeth) ), pouze nádrž s velkým otvorem do kterýho těsně před sprintem nasypou led ;)
oni nepotřebujou chladič, páč mají různý vstřikování N20 + směs vody s methanolem a podobně, což ochlazuje spalovací prostor, takže na 400m no problem

Napsal: 22 led 2009, 21:18
od Bóďa
PROFITUNER píše:
Markus01 píše:Kolik ta sranda tak váží?
cely system ma cca 30kg. Samozrejme uz aj s vodou.
Jenže třeba 30PS je díky 30kg opravdu přínosem. :)
Ale takhle velký vodní cooler se do normálního auta sotva vejde.
Mám dalšího vodníka z motoru 4,4 biturbo, ale při 2 barech je to málo...
U benzínů je to fajn- tlačí třeba 0,7 baru, to se to chladí. :)
Co je fakt pecka, je ohřát v mrazu motor nezávislým topením a pak vyrazit s fridexem v okruhu vodního intercooleru o teplotě -20°C. :D

Napsal: 24 led 2009, 12:35
od puci
tu je inspiracia od bratov talianovObrázek

Napsal: 25 led 2009, 11:46
od puci
daľšia inšpiracia, tentokrát v une turbo
http://www.enfierrados.com.ar/encuentos ... C09889.JPG

Napsal: 01 pro 2009, 10:16
od Tomáš
Tak jsem to tady cele procetl a napadl me jeden napad. Mam pasika B5,5 v kombale 96kW. Co takhle ten origo IC vydelat a prevarit, aby tam sla privezt voda....

Napsal: 03 kvě 2013, 22:20
od JohnnyBOSS
Nový Octavie 3 TDI mají už od výroby vodní IC :)

Jinak dotaz, jak moc velkej efekt má ostřik FMIC vodou, koli té vody musí být apod? Napado mě udělat spínač pod plynovej pedál, něco jako u automatu kickdown, a při plnym plynu by to seplo čerpadlo (nejspíš vysokotlaky z ostřkovačů světel) a stříkalo by to vodu na IC.

Otázkou je, jestli to má smysl, auto z podpisu.

Sliboval bych si od toho menší kouřivost při plnym plynu, výkon nepředpokládám, že by se změnil :D

Napsal: 17 lis 2015, 17:46
od toby66kw
http://www.ebay.com/itm/Barrel-style-li ... 2ca445e7f7.

Potřeboval bych něco takového , je možnost koupě v ČR :roll:

Napsal: 10 dub 2016, 19:22
od Gardner
Pridam svoji trosku do mlyna, i navzdory mnoha nedoporucenim ze strany zkusenych jsem se dal do stavby systemu AIR TO WATER pro denni provoz v A3 1.9tdi.

setup: pumpa z webasto, A/W chladic barrel od PWR (schvalne PWR protoze jsou jedny z top na trhu), (prozatim) chladic 2x honda CR250, 2x 12v vetrak se slusnym prutokem vzduchu.

Momentalne jsem ve fazi vyberu vhodneho chladice vody, a rezervoaru.

Maly test mimo auto bez rezervoaru, ambientni teplota 21st.

bez vetraku z 83st. na 56st. (s pozvolnym narustem +0.1st za 30sec)
s vetraky z 83st. na 34st.

-----

Krom toho, dokaze se nekdo rozepsat jak je to s tim vodnikem v nove OKTE? Celkem me to zajima zda se mi ze tam neni oddeleny okruh od chlazeni motoru, coz me prekvapuje.