Vstřiky TDI PD - montáž/demontáž
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kuba píše:Novější příručky (origo v němčině) uváděj - jak už se tu mnohokrát psalo - pootočení o 180° namísto 225° a to platí i pro starší motory, které se dřív nastavovaly na 225°, takže na hodnotu 225° klidně zapomeňte
Jinak jak je z diagramu níže patrný, motory ASZ (96 kW) maj někdy tendenci při originálnim nastavení oběma přípravky (aretace vačky a setrváku) se neochotně točit od cca. 3.500 ot/min. Při použití přípravků neni v případě originálního nastavení ryska na setrvačníku totiž nikdy na nule. Údajně je to tak schválně snad kvůli emisím ale nikdo to přesně neví .Pokud se ale vačka (3 šrouby) opatrně posune tak aby nastavení odpovídalo NULE na setrváku ( tzn. cca o 3° oproti nastavení přípravkem aretace setrváku)) pak motor ve vysokých otáčkách táhne lépe vetšinou o něco lépe (element čerpadlo-tryska vlastně déle a více dávkuje) Jinými slovy řečeno: aretace vačky v horní úvrati přípravkem musí odpovídat NULE na setrváku, což při zasunutym druhym přípravku dole ve věnci setrváku neni ten případ - zaaretovanej spodek přípravkem neodpovídá o 2-3mm NULE na setrváku, sladit NULU dole na setrváku a nulu vačky nahoře - to je ten fígl)
Odečítací skutečná hodnota při použití přípravků (aretace setrváku a vačky) je asi 2mm před horní úvratí. Nastaví se ale horní úvrať "správně" tzn. na nulu na setrváku, pak je větčina motorů ASZ (96kW) - jak už jsem psal, daleko pružnější od cca. 3.500 ot/min než při origo nastavení. Osobně vyzkoušeno![]()
![]()
zdroj :
http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408
Tak to mě připadá jako dost důležitý poznatek a krásně podložený naměřenými hodnotami, díky! Tato skutečnost platí jen u ASZ, nebo je to tak i u ostatních typů motoru PD? A ještě bych se zeptal, při nastavení rozvodů na přípravky (tedy ta verze, kdy není setrvák úplně na nule), je tato skutečnost patrná při kontrole synchronizace vačky a kliky VAGem(hodnota tedy není hodně blízká nule)? A v tom případě, po synchronizaci (na vačce) vačky a kliky na nulu (VAGem) tedy dostanu ideální stav synchronizace doopravdy? Jestli VAG nebude zobrazovat nulovou odchylku synchronizace právě při striktním nastavení na přípravky (tedy kdy setrvák není úplně na nulu)!
Dík
Škoda Octavia combi BKD 2009
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Ahoj..Mam Boru TDI-PD AJM r.v. 2000 a potreboval bych vedet co tam mam za vstriky,myslim vyrobce..Slysel jsem,ze tam muze byt Siemens,Bosch..Ptam se kvuli tomu,ze bych je chtel pretesnit a nevim jestli sady tesneni jsou na vsechny typy stejne,nebo se lisi podle vyrobce..Po sundani horniho vika jsem zjistil jen,ze na elektromagnetech je znacka Bosch,ale jestli jsou cele jednotky teze znacky,to netusim..Dekuji..
VW Bora Variant TDI
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 říj 2010, 07:52
Zkus to zde http://www.cernikplzen.cz/ kupoval jsem tam sadu tesnení Bosch na 1 vstrik za 230kč (levnejsi nenajdes),nechal jsem pretesnit všechny 4 a mám po problémuHans86C píše:Ahoj..Mam Boru TDI-PD AJM r.v. 2000 a potreboval bych vedet co tam mam za vstriky,myslim vyrobce..Slysel jsem,ze tam muze byt Siemens,Bosch..Ptam se kvuli tomu,ze bych je chtel pretesnit a nevim jestli sady tesneni jsou na vsechny typy stejne,nebo se lisi podle vyrobce..Po sundani horniho vika jsem zjistil jen,ze na elektromagnetech je znacka Bosch,ale jestli jsou cele jednotky teze znacky,to netusim..Dekuji..
Opel Astra J sports tourer 1.7, 81kw, 2014
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
Kia Ceed combi, 1.4, 80kW, 2009
Jinak koukam,ze jsi shanel nekoho z karlovarska,kdo ti je nakonec delal,jestli se muzu zeptat??Me byl doporuceny p.Sivulka z F.Lazni..Chtel bych je totiz nejen vymenit,ale asi rovnou prezkouset a popripade vycistit a on ma pry na tyhle akce vybaveni...Tak nevim..Roy Jones jr. píše:Zkus to zde http://www.cernikplzen.cz/ kupoval jsem tam sadu tesnení Bosch na 1 vstrik za 230kč (levnejsi nenajdes),nechal jsem pretesnit všechny 4 a mám po problémuHans86C píše:Ahoj..Mam Boru TDI-PD AJM r.v. 2000 a potreboval bych vedet co tam mam za vstriky,myslim vyrobce..Slysel jsem,ze tam muze byt Siemens,Bosch..Ptam se kvuli tomu,ze bych je chtel pretesnit a nevim jestli sady tesneni jsou na vsechny typy stejne,nebo se lisi podle vyrobce..Po sundani horniho vika jsem zjistil jen,ze na elektromagnetech je znacka Bosch,ale jestli jsou cele jednotky teze znacky,to netusim..Dekuji..
VW Bora Variant TDI
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 říj 2010, 07:52
neklidnej volnoběch

Naposledy upravil(a) cavediver dne 09 bře 2011, 13:13, celkem upraveno 1 x.
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
co ukazuje vyrovnávání dávky pro jednotlivé válce, kanál 13?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

