Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Dnes jsem se dočetl na škodaforum o čištění turba bez rozebrání, nevím co si mám o tomto postupu myslet, proto příspěvek s dovolením budu sdílet a byl bych rád za nějaký názor.:



Sundat hadici sání před vstupem do Egr ventilu.
Pořídit nějaký vhodný rozprašovač s tlakovou pumpičkou,který ale opravdu jemně rozprašuje.Nastartovat auto,min teplota 80°C
Do rozprašovače dáme bud destilovanou vodu,nebo můžeme přidat i líh v poměru 3:1
Do auta posadíme člověka který nám bude držet otáčky střídavě mezi 2000-3000
Začneme stříkat do sání rozprášenou emulzi,dělám to z dálky a je potřeba to dělat opatrně a v menším množství,jak se začnou snižovat hodně otáčky,je to špatný.
Když tam toho pošlete moc,hrozí taky zničení motoru,kapalina je nestalačitelná-proto je nutné to hodně rozprášit-pak se nemá co stát.
Jak to tam začnete stříkat,z výfuku se začnne valit smrad + šedej kouř jak z Tatry 148-to se vypalují saze v celým motoru,od pístů až po katalizátor.
Takhle stačí prostříkat asi 0,5-1 litr a je to všechno vyčištěné,poznáte to tak,že z výfuku už jde jen tak max pára a žádný kouř.
V podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.
Takhle jsem udělal už pár aut a všechny jezdí,včetně svýho.
Že to funguje je bezpředmětný,jednou jsme to udělali před rozebráním motoru a uvnitř všechno čistý,bez karbonu.....jak nový a ne po 200 000km.
Jestli to bude někdo zkoušet,tak na vlastní triko,nebo mu to můžu udělat,mám spešl rozprašovač a hlavně zkušenosti.
Proti čištění turba rozebráním nic nemám,jen by to určitě neměl dělat jen tak někdo,kdo s tím nemá žádný zkušenosti,stačí jeden nešikovnej pohyb při odělování skříně a
můžete ohnout byť jen nepatrně hřídel,nebo lopatku,pak konec turba nenechá na sebe dlouho čekat. To co jsem popsal zvládne asi každý a navíc tím vyčistí komplet spalovací prostory,včetně sběrnýho potrubí atd.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1612
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

prowmen píše:Čtu že tady všichni píšou o zaslepeném EGR jakoby to mělo nějak omezit zasírání turba ale je to přece naopak. Při zaslepeném EGR do turba letí celý množství spalin, když je EGR on tak se část ještě jednou přepálí a pak jde teprve doturba. Tzn. že pro omezení zasírání turba je jepší Egr ON. Mimo jiné EGR se stejně ve vyšších ot. zavře a ten bordel tam jde všechen. Je to tak ne?
a jaky je rozdil ve spalinach a spalinach ktery jeste jednou spalis? ja sice nejsem chemik, ale myslim ze zadny :? , jestli to neni pravda , at me nekdo znaly opravi
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9270
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

taky myslím že žádný rozdíl v tom není jen ten že při EGR ON mám zasraný sání
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Jo to sání je věc sama o sobě, ale řeší se zasírání turba a na to zaslepenej egr vliv nemá jak se někteří mylně domnívají. Asi tam po tom druhým přepálení toho bordelu pro zanesení tolik neubude...těžko říct
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

prowmen:
chcem vidieť, ako vyčistí toto :-)
http://powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=8&t=172&start=45
predposledné dva príspevky
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

nezobrazují se mi tam fotky, nemám přístup, ale předpokládám že tam bude extra zajebanej motor ;) Zajímalo by mě jestli to čištění tou parou má nějaký efekt a zda to někdo zkoušel..
Ales-S
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 09 lis 2011, 18:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ales-S »

Jaký je prosím vás průměr těch tří hřídelek co jsou na nich ty válečky? 3mm nebo 4mm?
Uvažuji o koupi podložek, tak abych měl nějaký přesný rozměr. Jaký zvolit vnější průměr podložky? 6 mm?
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Vnitřní díra je 4,05. Venkovní průměr 7,40 a výška válečku bez úprav 5,45. Tak je to na 11 lopatkovým turbu.
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

Ahoj.
Nemáte na prodej staré těsnění na výrobu podložek nebo přímo podložky?
Díky.
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1119
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

už sem to psal koupil sem 20ks podložek za 12kč u fy.Pematex
http://www.pematex.cz/
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

p.s. píše:už sem to psal koupil sem 20ks podložek za 12kč u fy.Pematex
http://www.pematex.cz/
Nemají z nerezu. Pouze ocelové a vnější průměr 8mm.
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

aj tie ocelove ti vydržia v pohode ... čo je väčšie, to obrúsiš, alebo obstriháš
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1119
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

voni zas o tolik větší nejsou šoup sem je tam origo a bez ůprav jezdim :)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Honza M »

Koupím půlku turba na Octavii ASV (svody).
Díky.
mira158
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 15 říj 2010, 21:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od mira158 »

Zdravím, jak jsem si pročetl toto fórum, tak rozebrání a vypodložení turba není pro úplné amatéry. Chtěl jsem se zeptat, jestli by mi s tím někdo Plzeňska nebo lépe z Klatovska nepomohl. Turbo bylo čištěno u firmy http://www.turbo-cz.cz/ a po ujetí 4tis. km opět nouzák. Předtím najelo min. 60 tis. bez problémů. Mám octavii 1.9TDi, 2001, 81 kW... tel. 776765699
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“