výměna součástí motoru

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

scream píše:(LOL) no jestli neni lepší (hlavne levnejsí) v krajnim případě vyměnt lehlej motor. Na 150 PS by me ani nehlo sahat do motoru pokud by to nebylo 1Z. Neni duvod.
Věc názoru.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Ve VW dimenzujou silnější motory více protože věděj, že sou lidi prasata. Prostě snažej se aby měl motor rezervu. Proto ti lidi tady řikaj, že je to zbytečný. Ale jinak pro klid duše je to nejlepší cesta, páč mit tam 150PS a bát se je využívat je škoda. Stejně si myslim. že po čase tě přestane bavit 150PS a budeš chtít víc :D :D :D a to ze strany HW nebude problém.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

scream píše:(LOL) no jestli neni lepší (hlavne levnejsí) v krajnim případě vyměnt lehlej motor. Na 150 PS by me ani nehlo sahat do motoru pokud by to nebylo 1Z. Neni duvod.
presne tak, jako sou to tvy prachy, ale ty motory sou dobre dimenzovany a neco vydrzi, vubec bych se toho nebal, navic pri 150 ps tam nebude zas takovej krotak, to samy tlak, byl bych v klidu, ale jak chces
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bobo »

když to shrnu, motor 100ps by měl 150ps vydržet bezproblému, předpoklad je dobrý servis motoru, ale když se vymění některé díly za 130ps bude to jistota,že vydrží...(po chipu od Reeshy)
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

bobo píše:když to shrnu, motor 100ps by měl 150ps vydržet bezproblému, předpoklad je dobrý servis motoru, ale když se vymění některé díly za 130ps bude to jistota,že vydrží...(po chipu od Reeshy)
jo bude to jistota, preju pevny nervy pri realizaci
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Možná už by to už patřilo do jiného tématu, ale při skládání nového motoru jsem udělal pár foto (omluvte kvalitu - foceno mobilem).
Vlevo píst s ojnící 1Z, vpravo AWX (podélný 130PS)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Chlazení pístu.
Obrázek
Obrázek
Výměník voda/olej, vlevo 110 a 115PS (na 90PS motorech je skoro o 1/2 mižší), vpravo 130 a 150PS
Obrázek
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Klika ALH - hlavní ložisko 54mm, ojnice 48mm; klika AWX - hlavní ložisko 54mm, ojnice 51mm.
Obrázek
Toto je nutné vyměnit při montáži PD střev do motoru s rotačním čerpadlem.
Obrázek
Obrázek
bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bobo »

dost dobrý fotky, i když jsou foceny mobilem. Nemáš podobný porovnání i mezi PD 100 vs. 130ps ?
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

for Andre : pekny :-) ty taky kuchas streva kvuli konim ?
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Motory 74 a 85kW PD mají sice jiná objednací čísla pro kliku i ojnice, ale rozměrově budou shodná s motory s rotačním čerpadlem.
Sice jsem to neměřil, ale šály pro ojnice mají stejná objednací čísla.
bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bobo »

Andre píše:Motory 74 a 85kW PD mají sice jiná objednací čísla pro kliku i ojnice, ale rozměrově budou shodná s motory s rotačním čerpadlem.
Sice jsem to neměřil, ale šály pro ojnice mají stejná objednací čísla.
ale asi bys kvůli 150ps střeva (mimo trysek) ve 101psovým neměnil,viď ?
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

100 a verzie 103PS su zamenitelné ale verzia 115PD nie ta je na zaklade staršieho motora
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Na 150PS bych to neřešil, to radši šetři na postýlku ;)
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

tak tak. jsou tady lidé co mají i vyšší výkon na původně slabších tdi a drží v poho.. fabrika dimenzuje součásti na extrémní namáhání, tahání přívěsů, neslušné zacházení majitelů, velké kilometrové proběhy, flákání servisů, atd. to všechno musí motor přežít.. vůbec bych se toho nebál.. a když už bych do toho šel tak bych sehnal jinej blok a nevrtal bych do motoru. aby to fungovalo na stopro, tak to musí být špičková prace a to každej neumí..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
bobo
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 11 zář 2006, 15:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bobo »

go.vojta píše:tak tak. jsou tady lidé co mají i vyšší výkon na původně slabších tdi a drží v poho.. fabrika dimenzuje součásti na extrémní namáhání, tahání přívěsů, neslušné zacházení majitelů, velké kilometrové proběhy, flákání servisů, atd. to všechno musí motor přežít.. vůbec bych se toho nebál.. a když už bych do toho šel tak bych sehnal jinej blok a nevrtal bych do motoru. aby to fungovalo na stopro, tak to musí být špičková prace a to každej neumí..
měnil bys jenom blok a proč ?
TDi fanoušek
turbo 130 PD - Andre
http://www.vyhodnesplatky.cz
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“