Možnosti turbdmychadla

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 20 říj 2015, 21:06

Příspěvek od johnyM128 »

v skratke - chod na zahraničné fóra... tu ak Ti niekto poradí, tak v podstate len cez SZ...

ono je to business... niekto to vačšinou odkopíroval zo zahraničia upravil na svoje potreby a predáva To dalej :D

plus je rozdiel vyšlapať cestičku, popasovať sa z x problémami ktoré niekto neriešil ako prejst "overenou" úpravou kde už vieš načo sa pripraviť...

ono zase ani peniaze na vývoj niesú nezanedbatelné, vezmi si ak by si zničil popri testovaní len 2 motory a turbá kolko je to penazí...

zase chápem - nie každý má kopec penazí aby išiel do firmy a povedal chcem to a to tu sú peniaze - chce si to urobiť sám za čo najnižšiu sumu /ako povedal forest o priemerných mzdách/... v zahraničí sa to nerieši, lebo ludia majú prachy

daj pekne vklr a budeš rááááád :D a hlavne sa toho neboj

ps: mne všetci tvrdili, že felicia 1,6 nemôže mať tempomat... ked som chodil do chorvátska veľmi mi to chýbalo... postavil som si hlavu a ver tomu, kamarát mechanik skoro odpadol ked som mal nohy von z auta a menil som si otáčky motora ako som chcel... cena ma vyšla cca 20€ a na ceste to bolo na nezaplatenie :D
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Nečekám odpověď, ale zeptám se.

Nezkoušel jste někdo česká turba ČZ ? Co jsem koukal na jejich kompresorové mapy, lze tam najít zajímavé hodnoty a cena je taky trochu jinde než u Garretu.
Mimochodem mám podezření, že i tohle turbo ve videu by mohlo být od ČZ, John Deere je jejich významný odběratel.

https://www.youtube.com/watch?v=Wo-Gb588jpw

Samo ne že bych chtěl 400HP tohle je nějaký obrovský turbo, dělají i menší turba s WG a VTG. :D
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

No, priznam se, ze jsem se o tato turba zajimal v minulosti ale nebyla zajimava tak jsem toho nechal.

Opet jsem se na to kouknul, je videt, ze postoupili (ikdyz VTG maji v cituji "prototypove fazi"), nicmene promin, ale logika veli "nebrat!", protoze zjevne nemaji ta turba dostatecne ucinna. Podle ceho soudim? Podle velikosti prumeru turbiny - nic tam nejde pod 50 mm.

V navaznosti na to se obavam, ze by mohl byt velky problem s odolnosti pouzitych materialu (proto si mohou dovolit i nizsi ceny).

... toto je muj subjektivni nazor, nebranim nikomu aby to vyzkousel (ale ja bych do toho nesel protoze bych to bral jako plytvani veskerymi zdroji).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jasně, logicky je asi Garret dál ve vývoji. Hlavně oni se specializují na velká turba, jak by fungovalo na malém motoru s vysokým EGT je otázka. (ikdyž ta okta jede jako sv...ě :-) )

Jestli se nepletu, tak Garret u fakt velkých turb taky nedělá VTG, tam spíš převažuje WG či pevná geometrie přizpůsobená konkrétnímu motoru. Ono všechno má svoje, BMW taky nepoužívá VTG u dvouturba myslím. Myslím že velké turbo s WG by mohlo dobře fungovat v dvoustupňovém jako LP turbo.
Nebo jako turbo pro vysoké otáčky.

Když se podíváš na tuhle mapu, najdi mi odpovídajícího Garetta, ani 2260ka se na tohle nechytá.
http://www.czas.cz/images/vyrobky/turbo2/CM6166.jpg
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@techi: 1) zjevne se nespecializuji na velka turba, pokud se kouknes peclive, tak maji i turbo pro hodne male vykony

2) ta Octa je Mirulaka a je tam VTG (vice nevim, zda mohu sdelovat)

3) BMW pouzil VTG turbo u twinturba 4.0d s vykonem 305k (a pak byla jeste jedna verze)

4) pokud dvoustupnovym myslis compound tak nikoliv ... paklize by to nebyl opravdu hodne LP turbo, protoze by byl restriktivnim prvkem compressor housing maleho turba ... u compoundu nemohou byt turba moc odlisna

5) k te mape se odmitam vyjadrovat, nicmene, ke kazde compressorove mape musis mit i turbinovou abys mohl korektne posuzovat
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
tantor-bn
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2012, 10:59

Příspěvek od tantor-bn »

Tak ono pokial je na to turbo zaruka...tak by problem byt nemal...
Cupra TDI
Qxkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 28 črc 2013, 11:24
Bydliště: Zbiroh (Líšná)

Příspěvek od Qxkiller »

ohledně té octy s 400 hp tak mam za to že to je tato http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
takže je tam Turbo Borg Warner řada S300 kompresor 56/80mm, turbína 69,5/62mm
DjRaptor - Octavie combi 2003 1.9 Tdi 81kw ASV 312/256mm brzdy, 6q převodovka drw - Sachs Performance
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“