Možnosti turbdmychadla
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Možnosti turbdmychadla
Dobrý den, mám čistě teoretickou otázku. Říká se, že bezpečný tlak pro GT1749V je nějakých 1,2b. Ale co kdyby nedodávalo vzduch pro 4 válce ale jen 2, tedy litr zdvihového objemu ? Znamenalo by to, že by "bezpečný" tlak byl vyšší ?
Rozlišujte rozdíl mezi tlakem a množstvím.
Teoreticky pokud bych takové turbo použil pro poloviční motor, resp. polovinu válců, pak při standardním plnicím tlaku dodá dvojnásobné množství vzduchu. Ovšem to za předpokladu stejných provozních otáček rotoru turba.
Teoreticky pokud bych takové turbo použil pro poloviční motor, resp. polovinu válců, pak při standardním plnicím tlaku dodá dvojnásobné množství vzduchu. Ovšem to za předpokladu stejných provozních otáček rotoru turba.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Neřešte otázky roztáčení atd. Myslel jsem to teoreticky.
Logicky by pro stejný tlak měly stačit menší otáčky, nechci ani odhadovat o kolik. Ale čím je dán "bezpečný tlak" pro turbo ? Asi hlavně otáčkama, ne ? Takže mě napadlo, že s polovičním průtokem vzduchu by mělo být schopné nafoukat bezpečně o něco větší tlak...ale možná to je blbost.
Zapomeňte na dva válce. Co takhle 4 válec řekněme do 2tis. otáček. Mohlo by se mu naložit více v nízkých otáčkách ?
Logicky by pro stejný tlak měly stačit menší otáčky, nechci ani odhadovat o kolik. Ale čím je dán "bezpečný tlak" pro turbo ? Asi hlavně otáčkama, ne ? Takže mě napadlo, že s polovičním průtokem vzduchu by mělo být schopné nafoukat bezpečně o něco větší tlak...ale možná to je blbost.
Zapomeňte na dva válce. Co takhle 4 válec řekněme do 2tis. otáček. Mohlo by se mu naložit více v nízkých otáčkách ?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Opravdu bude maximalni bezpecny tlak stejny?!
Takze, pokud budes mit nadobu a tim budes doplnovat vodu do nadrze, ktera v sobe bude mit diru, tak bude jedno, zda budes mit diru prumeru 2 cm nebo 3 cm?
... nebude to ciste nahodou znamenat, ze budes muset v pripade zvetseni diry zrychlit abys udrzel stejnou hladinu?
Pokud si to nekdo nahodou jeste stale mysli, tak necht se zamysli proc se delaji vlastne vetsi turbodmychadla? Vzdyt by stacilo prece na toho 3,0 V6 narvat jedno "VAcko" a nastavit mu uplne stejny tlak jako na 1,9 R4, ne?
Kurna, lidi, premyslejte ... a hlavne, kdyz si nejste jisti (po zamysleni), tak neradte - akorat tu matete lidi. Tu nejde o to prispet ale poradit ... a kdo poptava spatnou radu?
@techi: Ano, otackama, respektive, abych byl presny, tak obvodovou rychlosti rotoru.
Takze, pokud budes mit nadobu a tim budes doplnovat vodu do nadrze, ktera v sobe bude mit diru, tak bude jedno, zda budes mit diru prumeru 2 cm nebo 3 cm?
... nebude to ciste nahodou znamenat, ze budes muset v pripade zvetseni diry zrychlit abys udrzel stejnou hladinu?

Pokud si to nekdo nahodou jeste stale mysli, tak necht se zamysli proc se delaji vlastne vetsi turbodmychadla? Vzdyt by stacilo prece na toho 3,0 V6 narvat jedno "VAcko" a nastavit mu uplne stejny tlak jako na 1,9 R4, ne?

Kurna, lidi, premyslejte ... a hlavne, kdyz si nejste jisti (po zamysleni), tak neradte - akorat tu matete lidi. Tu nejde o to prispet ale poradit ... a kdo poptava spatnou radu?

@techi: Ano, otackama, respektive, abych byl presny, tak obvodovou rychlosti rotoru.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Foreste to nevim... Fyziku jsem měl naposled na základce, tak se nebudu hádat...
S těma otáčkama vs. Tlak turba asi myslíš otáčky rotoru turba, nikoliv motoru, že? Protože litrovej motor neprodukuje při stejných otáčkách stejný množství výfukových plynů, jako dvoulitr, tudíž na lopatky turba působí menší síla...
A teď k tomu bezpečnýmu tlaku - nevšim jsem si, že by padla úvaha o změně průměru vedení, tudíž tlak turba bude shodnej při shodný síle výfukových plynů na lopatky turba (který ovšem nemůžou nastat při stejných otáčkách obou motorů)
Nebo ti už možná rozumim... Pro 2 litr 1.2BAR je to samý, jako pro litr 0.6BAR? To asi jo, ale ne se stejnou velikostí turba
Edit: původní otázka nezněla malý turbo na velkej motor, ale velký turbo na malej motor... Takže ke tvýmu příměru v6 + VA 1.2BAR bych to spíš pochopil na r4 + VK 2.5BAR... Nebo už fakt nevim, co máš na mysli?
S těma otáčkama vs. Tlak turba asi myslíš otáčky rotoru turba, nikoliv motoru, že? Protože litrovej motor neprodukuje při stejných otáčkách stejný množství výfukových plynů, jako dvoulitr, tudíž na lopatky turba působí menší síla...
A teď k tomu bezpečnýmu tlaku - nevšim jsem si, že by padla úvaha o změně průměru vedení, tudíž tlak turba bude shodnej při shodný síle výfukových plynů na lopatky turba (který ovšem nemůžou nastat při stejných otáčkách obou motorů)
Nebo ti už možná rozumim... Pro 2 litr 1.2BAR je to samý, jako pro litr 0.6BAR? To asi jo, ale ne se stejnou velikostí turba
Edit: původní otázka nezněla malý turbo na velkej motor, ale velký turbo na malej motor... Takže ke tvýmu příměru v6 + VA 1.2BAR bych to spíš pochopil na r4 + VK 2.5BAR... Nebo už fakt nevim, co máš na mysli?
Naposledy upravil(a) Dymák dne 19 bře 2016, 19:13, celkem upraveno 11 x.
Omluva Forestovi: zde jsem přehlíd ten poloviční průtok.techi píše:Neřešte otázky roztáčení atd. Myslel jsem to teoreticky.
Logicky by pro stejný tlak měly stačit menší otáčky, nechci ani odhadovat o kolik. Ale čím je dán "bezpečný tlak" pro turbo ? Asi hlavně otáčkama, ne ? Takže mě napadlo, že s polovičním průtokem vzduchu by mělo být schopné nafoukat bezpečně o něco větší tlak...ale možná to je blbost.
Zapomeňte na dva válce. Co takhle 4 válec řekněme do 2tis. otáček. Mohlo by se mu naložit více v nízkých otáčkách ?
Nicméně poud má to turbo nafoukat stejný množství vzduchu, budou mu stačit menší otáčky (turbu). Pokud zachováš původní tlak, tak vzduchu půjde do motoru cca dvakrát tolik... Ale velký turbo nikdy nebude na malým motoru dávat odspodu... Když už má dole kloudně makat, tak to bude hulit, jak lokomotiva
No nepřímo jsem to myslel jako otázku na paralelní/dvoustupňové přeplňování. Díky za odkaz.kiklop32 píše:https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... een_turbos
Když se zeptám polopaticky, bude schopné malé 1749V plnit třeba 1,8b v malých otáčkách bez přetěžování ?