Možnosti turbdmychadla

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Možnosti turbdmychadla

Příspěvek od techi »

Dobrý den, mám čistě teoretickou otázku. Říká se, že bezpečný tlak pro GT1749V je nějakých 1,2b. Ale co kdyby nedodávalo vzduch pro 4 válce ale jen 2, tedy litr zdvihového objemu ? Znamenalo by to, že by "bezpečný" tlak byl vyšší ?
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

ne nebyl,tomu turbu je jedno jestli to dáva 2-4-6 válcu,bezpečný tlak je jen jeden..
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Odpovědi: 0
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

to bych tak netvrdil, je to složitější
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Tlak bude stejnej, ale bude mít pro ten motor větší účinost, páč máš poloviční objem válců... Na druhou stranu se bude dýl roztáčet, páč ho pohání jen půlka plynů...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rozlišujte rozdíl mezi tlakem a množstvím.

Teoreticky pokud bych takové turbo použil pro poloviční motor, resp. polovinu válců, pak při standardním plnicím tlaku dodá dvojnásobné množství vzduchu. Ovšem to za předpokladu stejných provozních otáček rotoru turba.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Přesně, jak píše Marek77... To turbo bude dýl roztáčet, takže plnej tlak nebude např v 1600ot, ale až ve 2200... Píšu to odhadem, tak nechytat za slova
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Neřešte otázky roztáčení atd. Myslel jsem to teoreticky.

Logicky by pro stejný tlak měly stačit menší otáčky, nechci ani odhadovat o kolik. Ale čím je dán "bezpečný tlak" pro turbo ? Asi hlavně otáčkama, ne ? Takže mě napadlo, že s polovičním průtokem vzduchu by mělo být schopné nafoukat bezpečně o něco větší tlak...ale možná to je blbost.

Zapomeňte na dva válce. Co takhle 4 válec řekněme do 2tis. otáček. Mohlo by se mu naložit více v nízkých otáčkách ?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Opravdu bude maximalni bezpecny tlak stejny?!

Takze, pokud budes mit nadobu a tim budes doplnovat vodu do nadrze, ktera v sobe bude mit diru, tak bude jedno, zda budes mit diru prumeru 2 cm nebo 3 cm?

... nebude to ciste nahodou znamenat, ze budes muset v pripade zvetseni diry zrychlit abys udrzel stejnou hladinu? ;)

Pokud si to nekdo nahodou jeste stale mysli, tak necht se zamysli proc se delaji vlastne vetsi turbodmychadla? Vzdyt by stacilo prece na toho 3,0 V6 narvat jedno "VAcko" a nastavit mu uplne stejny tlak jako na 1,9 R4, ne? ;)


Kurna, lidi, premyslejte ... a hlavne, kdyz si nejste jisti (po zamysleni), tak neradte - akorat tu matete lidi. Tu nejde o to prispet ale poradit ... a kdo poptava spatnou radu? (wallbash)

@techi: Ano, otackama, respektive, abych byl presny, tak obvodovou rychlosti rotoru.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Foreste to nevim... Fyziku jsem měl naposled na základce, tak se nebudu hádat...
S těma otáčkama vs. Tlak turba asi myslíš otáčky rotoru turba, nikoliv motoru, že? Protože litrovej motor neprodukuje při stejných otáčkách stejný množství výfukových plynů, jako dvoulitr, tudíž na lopatky turba působí menší síla...

A teď k tomu bezpečnýmu tlaku - nevšim jsem si, že by padla úvaha o změně průměru vedení, tudíž tlak turba bude shodnej při shodný síle výfukových plynů na lopatky turba (který ovšem nemůžou nastat při stejných otáčkách obou motorů)

Nebo ti už možná rozumim... Pro 2 litr 1.2BAR je to samý, jako pro litr 0.6BAR? To asi jo, ale ne se stejnou velikostí turba

Edit: původní otázka nezněla malý turbo na velkej motor, ale velký turbo na malej motor... Takže ke tvýmu příměru v6 + VA 1.2BAR bych to spíš pochopil na r4 + VK 2.5BAR... Nebo už fakt nevim, co máš na mysli?
Naposledy upravil(a) Dymák dne 19 bře 2016, 19:13, celkem upraveno 11 x.
kiklop32
Přispěvovatel
Příspěvky: 870
Odpovědi: 0
Registrován: 26 bře 2011, 19:44

Příspěvek od kiklop32 »

Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Nikde nečtu, že by padla otázka na twin turbo... Otázka zněla: velký turbo na malej motor!
Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

techi píše:Neřešte otázky roztáčení atd. Myslel jsem to teoreticky.

Logicky by pro stejný tlak měly stačit menší otáčky, nechci ani odhadovat o kolik. Ale čím je dán "bezpečný tlak" pro turbo ? Asi hlavně otáčkama, ne ? Takže mě napadlo, že s polovičním průtokem vzduchu by mělo být schopné nafoukat bezpečně o něco větší tlak...ale možná to je blbost.

Zapomeňte na dva válce. Co takhle 4 válec řekněme do 2tis. otáček. Mohlo by se mu naložit více v nízkých otáčkách ?
Omluva Forestovi: zde jsem přehlíd ten poloviční průtok.
Nicméně poud má to turbo nafoukat stejný množství vzduchu, budou mu stačit menší otáčky (turbu). Pokud zachováš původní tlak, tak vzduchu půjde do motoru cca dvakrát tolik... Ale velký turbo nikdy nebude na malým motoru dávat odspodu... Když už má dole kloudně makat, tak to bude hulit, jak lokomotiva
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

No nepřímo jsem to myslel jako otázku na paralelní/dvoustupňové přeplňování. Díky za odkaz.

Když se zeptám polopaticky, bude schopné malé 1749V plnit třeba 1,8b v malých otáčkách bez přetěžování ?
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Odpovědi: 0
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Dymák
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2016, 22:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymák »

Jo! Na tom tvým polovičním průřezu ti to 1.8bar dá...a dá ti je to dřív, než 1.2bar na plným průřezu... Ovšem vzduchu to dá méně, čili pro motor je to ztráta. Pokud chceš stavět twin, tak klobouk dolů...
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“