Stránka 3 z 3

Napsal: 17 pro 2019, 00:17
od prka
jericho-3 píše:A jak bude mít vliv prázdné/nevydřené/ hydro na chod motoru? Ventil vůli mít bude a ať si hydro cvaká, aspoň člověk ví, že se ventil otevírá..Ať zkusí tu kompresi zastudena, to pozná i při to přetočení zvedlého kola. Tohle se také stávalo, když se prošoupalo hydro, ventil dal malinkou pusinku pístu /ohnul se/ a při studeném startu špatně těsnil..Právě tohle jsem zažil, když jsem po prodřeném hydru dával novou vačku a starší hydra z jiného motoru a studený start byl na 3 válce..Ale po pár minutách se motor srovnal a normálně fungoval..Větší opravu majitel nechtěl, a já ji ani nedoporučoval, protože buď to udělat pořádně, nebo jezdit..také už proto, že ventily ve vodítkách tancovaly čardáš ..Po delší době to odstranila až jiná hlava.. ;)
Už jsem zažil i vůli mezi hydrem a vačkou skoro 2mm. Taky už motor pokuřoval, protože se méně otevíraly sací ventily /méně vzduchu do válců a stejné palivo=bohatá směs/. Tak moc to však nekouřilo.
Na videu není moc slyšet cvakání hyder. Motor však jde natvrdo.

Napsal: 17 pro 2019, 07:59
od slovacek.milos
prka píše:méně vzduchu do válců a stejné palivo=bohatá směs
když de do válců měně vzduchu tak o bohaté směsy nerozhodují hydra ale váha vzduchu která měně vzduchu změří :?

Napsal: 17 pro 2019, 17:06
od jericho-3
prka píše:Už jsem zažil i vůli mezi hydrem a vačkou skoro 2mm. Taky už motor pokuřoval, protože se méně otevíraly sací ventily /méně vzduchu do válců a stejné palivo=bohatá směs/. Tak moc to však nekouřilo.
Na videu není moc slyšet cvakání hyder. Motor však jde natvrdo.
Ano, jsou měkká , když jsou v háji , ale na ten volnoběh a hulení by neměly mít vliv, samozřejmě když se sejdou 2-3 "problémy", které jednotlivě moc nevadí , je z toho jeden velký..Právě problém je často v tom, že když to vše má hoodně za sebou, tak se nelze v podstatě na nic spolehnout a vycházet se z něčeho musí. Je vždy dobré aspoň zhruba určit, od kdy se tohle stává, co tomu předcházelo apod..Já teď často dělám "veterány- třeba 1,6 D " a často mi jde hlava kolem , jaká kouzla to někdy dělá, co jsem kdysi snad ani nezažil... :)

Napsal: 18 pro 2019, 14:23
od prka
Souhlasím.

Napsal: 18 pro 2019, 15:24
od roman1648
Já nevím no, jestli jsou hydra měká tak to dobře není, třeba na kolovratu 2.5Tdi V6 to dělávalo pěkně zle,ale to bylo v kombinaci se zhulenýma vačkama (crazy)

Napsal: 18 pro 2019, 16:28
od jericho-3
Ono samozřejmě u diesela je to horší než u benzinu, protože ventily se u něho otevírají poměrně málo, často se až divím, že to vůbec jelo a když je ometená vačka a měkká hydra k tomu, sotva to asi funguje. Teď mám v hlavě problém, kdy po potkání motoru HDI osmiventil, kdy zrepasovali hlavu, vše opravili a nemohou dojít k úspěchu, motor chytá na otočení všechny hodnoty o.k. , ale motor nemá výkon, všechny ověřovací finty nepomohly, turbo tlačí, výfuk průchozí, synchronizace klika písty vačka o.k. , váha taky a pořád nic..Kluka je mi líto, je šikovný, zákazník tlačí a výsledek k ničemu..Mate mně, že tlaky malé,ale všechny stejné, přičítal jsem to špatnému měření, když to tak dobře chytá...Těžko se radí, možná lepší dráteník by na něco přišel... :?

Napsal: 22 pro 2019, 01:13
od alex.333
jakub4prosec píše: Tak jsem se k tomu konečně dohrabal, zde je video https://youtu.be/AQptpvtG0DY snad to bude zřetelný. Tlaky jsem bohužel nezměřil protože jediný kompresiometr jsem sehnal do 21bar. Takže s tím budu muset asi někam zajet.
Nejsem odborník, ale podle "pravidelně nepravidelného" chodu - cukání motoru i flustání z výfuku bych si tipl, že bude něco s jedním válcem.

Napsal: 22 pro 2019, 10:16
od Tomas.cz
Osobně si tipuju kratší ojnici na jednom válci.