Napsal: 04 čer 2010, 15:16
Problém názorů a rad, které zde probíráme je ten, že nedefinujeme podmínky ze kterých vycházíme. Důležité je i jak bude auto provozováno, s jakým zatížením (vlek, horké silnice, dálnice, město) Jedna věc je 100hodinovka na zkušebně - tam se zjistí základní vlastnosti, druhá reálný provoz - pro ten je určena služba výrobců oleje rozbory.
Súhlasím.
Mimochodem firma, která prodává zázračná aditiva do olejů, bez testů a zkoušek, nebudí u mě důvěru.
Proti vkusu žiadny dišputát, ale aj v potravinách sa okrem chleba častokrát predáva aj alkohol a cigarety, čo neznamená zákaz vstupu pre abstinentov a nefajčiarov (hrozná kombinácia
). Inak tiež nie som za pridávanie aditív do oleja.
... přechod z minerálu na polo případně plnou syntetiku bez proplachu (komentář byl nedoporučujeme, mohly by se uvolnit vzniklé úsady).
Povedzme prechod zo Shell Helix diesel plus 10W-40, na Shell helix ultra 5W-40, motor AHF, obidva oleje plnia vw 505 OO. Ak je pravda čo uvádza výrobca na obale (10W-40) citujem: "Nové zloženie obsahuje špeciálne čistiace aditíva, ktoré zabezpečujú maximálnu čistotu motora a odstraňujú i dlhodobé usadené škodlivé nečistoty a usadeniny". Rozumiem tomu tak, že maximálna čistota motora = motor bez nečistôt a usadenín... čo by tam ešte iný (lepší) olej dokázal rozpustiť, ak tam podľa výrobcu už nemohlo nič zostať? Klame výrobca značkového oleja? Na druhej strane skúsený tribotechnik tiež neodporúča nezmysly. Komu teraz veriť ? Navyše sám každoročne v lete používam ( bez preplachu) 10W-XX, v zime 5W- XX a žiaden problém nemám. Schopnosť oleja odstraňovať úsady, pokiaľ mi je známe neovplyvňuje typ základového oleja, ale práve (výrobcom spomínané) aditivácia.
... Castrol - asi jsi zde taky zaznamenal velmi různé názory - používá jako syntetické oleje produkty, vyrobené jinou technologií, ale může je tak označovat - vyhrál soud.
Oleje Castrol som používal a bez problémov, nie sú to zlé oleje, len ich cena je príšerná a asi len pre "koncového zákazníka".
Ale práve tu - vyhraným súdom je umožnená (čisto technicky) legalizácia faktu, že hociktorý výrobca oleja môže minerálny olej, ktorého dvojité väzby sú nasýtené vodíkom , za vysokých teplôt, tlakov, za účasti katalyzátorov a pomocou následnej destilácie a „iných technologických úprav“ nazvať syntetický. Tento spôsob výroby sa volá hydrokrakovanie (odtiaľ je názov HC oleje). Ako nepustí fyzika a zdravý rozum, tak nepustí ani chémia a HC oleje sú „len“ minerálne, hoci naozaj kvalitné ale výrobne podstatne lacnejšie . Rovnako ani černoch, ktorý spadne do vápna nebude nikdy belochom.
Obchodno-marketingový dôsledok ? Žiadne výkonové špecifikácie (API, ACEA, firemné normy ...) nikde nepredpisujú, že motorový olej musí obsahovať aj „syntetiku“, požadujú len plnenie predpísaných vlastností – viskozitou počnúc, emisnými normami končiac. Na obale to nezistíme, tech. listy o tom mlčia. Vzhľadom k uvedenému faktu, dovolím si tvrdiť, že väčšina olejov viskozity 5W-30,40 sú hydrokraky označené ako plne syntetické a predávané za cenu syntetických . A je len málo výrobcov, ktorí nezatĺkajú, že nimi ponúkané oleje sú aj hydrokraky. Snáď len 0W-X, a XW-50,60 sa nedajú vyrobiť bez použitia syntetického základového oleja. Zároveň to však znamená, aj to, že HC olej 5W-30 dokáže plniť najnovšie emisné normy, čo u minerálu M6AD je nemožné. Teda v tomto zmysle "odporučiť minerál" neznamená automaticky liter / 100 a viskozitu 15W-40 ,lebo sú to aj oleje plniace vw 504/507 00 , vhodné pre vozy s DPF, zodpovedajúce požiadavkám Euro 4. A v tej istej cene ako syntetické, hoci by nemuseli. Potom je naozaj na mieste vyberať olej v prvom rade podľa odporúčania výrobcu a až potom podľa spôsobu používania, veku, aktuálneho tech. stavu, ročného obdobia ... A navyše ak nemám DPF, a nepotrebujem aby olej plnil 506 xx/507 00 zbytočne budem kupovať olej za 400 a viac/liter.
Súhlasím.
Mimochodem firma, která prodává zázračná aditiva do olejů, bez testů a zkoušek, nebudí u mě důvěru.
Proti vkusu žiadny dišputát, ale aj v potravinách sa okrem chleba častokrát predáva aj alkohol a cigarety, čo neznamená zákaz vstupu pre abstinentov a nefajčiarov (hrozná kombinácia

... přechod z minerálu na polo případně plnou syntetiku bez proplachu (komentář byl nedoporučujeme, mohly by se uvolnit vzniklé úsady).
Povedzme prechod zo Shell Helix diesel plus 10W-40, na Shell helix ultra 5W-40, motor AHF, obidva oleje plnia vw 505 OO. Ak je pravda čo uvádza výrobca na obale (10W-40) citujem: "Nové zloženie obsahuje špeciálne čistiace aditíva, ktoré zabezpečujú maximálnu čistotu motora a odstraňujú i dlhodobé usadené škodlivé nečistoty a usadeniny". Rozumiem tomu tak, že maximálna čistota motora = motor bez nečistôt a usadenín... čo by tam ešte iný (lepší) olej dokázal rozpustiť, ak tam podľa výrobcu už nemohlo nič zostať? Klame výrobca značkového oleja? Na druhej strane skúsený tribotechnik tiež neodporúča nezmysly. Komu teraz veriť ? Navyše sám každoročne v lete používam ( bez preplachu) 10W-XX, v zime 5W- XX a žiaden problém nemám. Schopnosť oleja odstraňovať úsady, pokiaľ mi je známe neovplyvňuje typ základového oleja, ale práve (výrobcom spomínané) aditivácia.
... Castrol - asi jsi zde taky zaznamenal velmi různé názory - používá jako syntetické oleje produkty, vyrobené jinou technologií, ale může je tak označovat - vyhrál soud.
Oleje Castrol som používal a bez problémov, nie sú to zlé oleje, len ich cena je príšerná a asi len pre "koncového zákazníka".
Ale práve tu - vyhraným súdom je umožnená (čisto technicky) legalizácia faktu, že hociktorý výrobca oleja môže minerálny olej, ktorého dvojité väzby sú nasýtené vodíkom , za vysokých teplôt, tlakov, za účasti katalyzátorov a pomocou následnej destilácie a „iných technologických úprav“ nazvať syntetický. Tento spôsob výroby sa volá hydrokrakovanie (odtiaľ je názov HC oleje). Ako nepustí fyzika a zdravý rozum, tak nepustí ani chémia a HC oleje sú „len“ minerálne, hoci naozaj kvalitné ale výrobne podstatne lacnejšie . Rovnako ani černoch, ktorý spadne do vápna nebude nikdy belochom.
Obchodno-marketingový dôsledok ? Žiadne výkonové špecifikácie (API, ACEA, firemné normy ...) nikde nepredpisujú, že motorový olej musí obsahovať aj „syntetiku“, požadujú len plnenie predpísaných vlastností – viskozitou počnúc, emisnými normami končiac. Na obale to nezistíme, tech. listy o tom mlčia. Vzhľadom k uvedenému faktu, dovolím si tvrdiť, že väčšina olejov viskozity 5W-30,40 sú hydrokraky označené ako plne syntetické a predávané za cenu syntetických . A je len málo výrobcov, ktorí nezatĺkajú, že nimi ponúkané oleje sú aj hydrokraky. Snáď len 0W-X, a XW-50,60 sa nedajú vyrobiť bez použitia syntetického základového oleja. Zároveň to však znamená, aj to, že HC olej 5W-30 dokáže plniť najnovšie emisné normy, čo u minerálu M6AD je nemožné. Teda v tomto zmysle "odporučiť minerál" neznamená automaticky liter / 100 a viskozitu 15W-40 ,lebo sú to aj oleje plniace vw 504/507 00 , vhodné pre vozy s DPF, zodpovedajúce požiadavkám Euro 4. A v tej istej cene ako syntetické, hoci by nemuseli. Potom je naozaj na mieste vyberať olej v prvom rade podľa odporúčania výrobcu a až potom podľa spôsobu používania, veku, aktuálneho tech. stavu, ročného obdobia ... A navyše ak nemám DPF, a nepotrebujem aby olej plnil 506 xx/507 00 zbytočne budem kupovať olej za 400 a viac/liter.