Komorový výfuk(expanzni komora za turbem)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jsem v tomto směru out, ale nešíří se tlak všemi směry stejně? Pak by ono "odfouknutí" fungovalo jen do doby naplnění zvětšené komory. Teoreticky by tím mohlo dojít k rychlejšímu roztočení turba o zlomek sekundy. Nutno však podotknout, že i vyprazdňování této komory bude trvat mnohem déle a bude mít za následek zpomalování turba. Nevidím na tom tedy žádnou výhodu, nebo mi něco uniklo? Navíc výfuk na obrázku se mi jeví jako dvoutaktní.
- Rybízek
- Aktivista
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 24 led 2006, 09:35
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
a to sakra velkejdimec píše:Mam neco podobneho a ma tu sakra velky vliv na vykon![]()

tuto debatu ukončí jen test onoho výfuku.
při testu bych se zabýval rychlostí nárustu tlaku turba v daných otáčkách a také efektivitou turba.
výplach turba je nesmysl už jen s principu funkce turba
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Golf II TDi
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Mne to pripadá tak že keby to čo napísal Forest o akceleračnej komore vytlačili v nejakom "tuningovom časopise" tak by ste tu boli všetci experti.
Len tak dalej ked som prednedávnom čítal v jednom CZ renomovanom tuning časopise o turbodúchadlách tak som sa nasmial......hold verejná mienka.....
Forest len napísal čo je pravda......ak si všimnete tak skoro všetky novšie turba a zvlášt prid dizloch majú kónicky riešený výstup z turba......




Len tak dalej ked som prednedávnom čítal v jednom CZ renomovanom tuning časopise o turbodúchadlách tak som sa nasmial......hold verejná mienka.....
Forest len napísal čo je pravda......ak si všimnete tak skoro všetky novšie turba a zvlášt prid dizloch majú kónicky riešený výstup z turba......




...to be or not to be... - faster
To máš pravdu,ale nemusíš za tim dělat žádnou komoru,stačí pokud udržíš po určitou délku odpovídající průměr výfuku. Viděl jsem to tak na race trucku,na závodním Seatu tdi a koukal jsem,že ani R10 nemá žádnou komoru,jen patřičné svody,pořádné turbo,pořádnou trubku od něj a pak tlumič,aspon z toho co je na fotkách a videu vidět. Je to jen můj názor z toho co jsem viděl,třeba je špatnej,ale můj
. Prostě to chce pořádnou trubku a frčíš. 


FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
Jen aby bylo jasno (ta kara motor TMracing 125ccm 6kvalt sekv.max vykon cca 45koni pri 13600ot)je to 2takt bez turba a motor neni TDIRybízek píše:a to sakra velkejdimec píše:Mam neco podobneho a ma tu sakra velky vliv na vykon![]()
![]()
tuto debatu ukončí jen test onoho výfuku.
při testu bych se zabýval rychlostí nárustu tlaku turba v daných otáčkách a také efektivitou turba.
výplach turba je nesmysl už jen s principu funkce turba




Přesně jak píšeš, tohle provedení výfuku bude mít vliv jen u dvoutaktu (pulsní plnění - ovlivnění výplachu spal. prostoru a plnění válce). Podle mě u tdi postačí dostatečný průřez svodů a vedení výfukových plynů za svody (co nejmenší protitlak).dimec píše:Jen aby bylo jasno (ta kara motor TMracing 125ccm 6kvalt sekv.max vykon cca 45koni pri 13600ot)je to 2takt bez turba a motor neni TDIRybízek píše:a to sakra velkejdimec píše:Mam neco podobneho a ma tu sakra velky vliv na vykon![]()
![]()
tuto debatu ukončí jen test onoho výfuku.
při testu bych se zabýval rychlostí nárustu tlaku turba v daných otáčkách a také efektivitou turba.
výplach turba je nesmysl už jen s principu funkce turbaNa zavodnim Favoritu jsem taky pouzival dlohe zavodni svody 4do1. 4 dlouhe vetve az pod auto kde se zpojovali do jedne roury.myslim ze na tdi vyfuk z dvoutaktu bude mit asi jej a jen negativni vliv a v zadnem pripade to nebude mit vliv na vykon.Ano nejaky konicke vyusteni turba do velke roury ok to bych bral.A treba u te kary ma i to klinko co vede z toho (TDI
) vyfuku do tlumivky vliv na vykon.Nebo respektive na vykonostni krivku.Jinak blizsi info o vyfuku na 2takt snad poskytne Rybizek
,jo Monaco byl masakr.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
TDIPOWERe, Ty me nemuzes urazit, nestojis me za to a myju si nad Tebou ruce a ver, ze az tu budes zase brecet, ze mas malej vykon, nenapisu ani carku, abych Ti poradil
Btw. Tvuj podpis je k smichu v dobe (kdyz uz nic, tak kazdy normalni clen tu se za pouziti boxu stydi a rozhodne se tim nechlubi), kdy tu ma temer kazdy pres 170koni ...stejne jako Tvuj nick (v pripade"takoveho zavratneho vykonu")
...jo a ber to klidne jako utok
Po sporu v tematu s bagetou jsme si psali pote, co jsi me osocil ze stejneho jako tu. Rozhodne nemam problemy s tim tu psat informace a rozhodne mezi "sberace" nepatrim. Ty jsi to uznal a pote jsi se omluvil ... neuplynul pulrok a seres se tady to me zase. Opet pisu, ze nemam zajem neco nekomu vnucovat a nejsem na lavici obvinenych sedici pred porotou.
Btw. "trojka" to popsal dobre, a zjevne pochopil "selskym rozumem" funkci teto komory, btw. problemy s naslednym vyplachem nejsou - tlak se po snizeni aktivity turba snizi a tak je opet komora pripravena na raz, tedy naplneni pri seslapnuti. Jinak pri rallye se pocitaji setiny sekundy, stejne jako na sprintech - nikoliv desetiny, takze rychlejsi nabeh turba muze vyhrat zavod/sprint. Ano, mas pravdu, nejlepsi by bylo udelat velkej vyfuk, pokud mozno zadnej, ale ne vzdy je tam tolik mista jako treba u trucku.


...jo a ber to klidne jako utok

Po sporu v tematu s bagetou jsme si psali pote, co jsi me osocil ze stejneho jako tu. Rozhodne nemam problemy s tim tu psat informace a rozhodne mezi "sberace" nepatrim. Ty jsi to uznal a pote jsi se omluvil ... neuplynul pulrok a seres se tady to me zase. Opet pisu, ze nemam zajem neco nekomu vnucovat a nejsem na lavici obvinenych sedici pred porotou.
Btw. "trojka" to popsal dobre, a zjevne pochopil "selskym rozumem" funkci teto komory, btw. problemy s naslednym vyplachem nejsou - tlak se po snizeni aktivity turba snizi a tak je opet komora pripravena na raz, tedy naplneni pri seslapnuti. Jinak pri rallye se pocitaji setiny sekundy, stejne jako na sprintech - nikoliv desetiny, takze rychlejsi nabeh turba muze vyhrat zavod/sprint. Ano, mas pravdu, nejlepsi by bylo udelat velkej vyfuk, pokud mozno zadnej, ale ne vzdy je tam tolik mista jako treba u trucku.

Naposledy upravil(a) Forest dne 08 lis 2006, 16:04, celkem upraveno 3 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Hmm, s rozdilem nabehu turba v setinach vteriny jsi opravdu na spatnem webu. Nedelam si iluze, ze to tady dokaze nekdo zmerit natoz pocitit. Osobne neznam mnozstvi spalin, ktere dokaze motor vyprodukovat behem roztaceni turba za jednotku casu, ale prijde mi, ze bys tam musel mit komoru jako hovado, aby to bylo znat. Druha vec jak je ovlivneno proudeni pri plnem vykonu? Rezonance jsou svine a to, ze se nic nebude mit tendenci odrazet zpet smerem k turbu mi nevykladej. Pokud vim, tak proudeni plynu neni jako domino, ze na konci jednu kosticku pridas a na druhym jedna vypadne.Forest píše: Btw. "trojka" to popsal dobre, a zjevne pochopil "selskym rozumem" funkci teto komory, btw. problemy s naslednym vyplachem nejsou - tlak se po snizeni aktivity turba snizi a tak je opet komora pripravena na raz, tedy naplneni pri seslapnuti. Jinak pri rallye se pocitaji setiny sekundy, stejne jako na sprintech - nikoliv desetiny, takze rychlejsi nabeh turba muze vyhrat zavod/sprint. Ano, mas pravdu, nejlepsi by bylo udelat velkej vyfuk, pokud mozno zadnej, ale ne vzdy je tam tolik mista jako treba u trucku.
Motokara vypada bajecne, ale s tim zrychlenim bych byl skepticky. Zvlast pokud si vypocitas pomer kilo na kone (s jezdcem). Porovnej s R1 atd.dimec píše:Zrychleni 0-100jsem nekde vycetl ze 2.4s.Ja to nemeril
Naposledy upravil(a) lt.kubosh dne 08 lis 2006, 14:28, celkem upraveno 1 x.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

no pokud je dobre udelany tak by to tak melo fungovatlt.kubosh píše:
Pokud vim, tak proudeni plynu neni jako domino, ze na konci jednu kosticku pridas a na druhym jedna vypadne.

ale nekdy nekdo vidi super zakrouceny-zamotany svody...coz vypada efektne, ale nekdy je 100x lepsi rovna trubka:-)
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
OK mrkni tady je to tam trochu popsano.Jinak kara s jezdcem 170kg.lt.kubosh píše:Hmm, s rozdilem nabehu turba v setinach vteriny jsi opravdu na spatnem webu. Nedelam si iluze, ze to tady dokaze nekdo zmerit natoz pocitit. Osobne neznam mnozstvi spalin, ktere dokaze motor vyprodukovat behem roztaceni turba za jednotku casu, ale prijde mi, ze bys tam musel mit komoru jako hovado, aby to bylo znat. Druha vec jak je ovlivneno proudeni pri plnem vykonu? Rezonance jsou svine a to, ze se nic nebude mit tendenci odrazet zpet smerem k turbu mi nevykladej. Pokud vim, tak proudeni plynu neni jako domino, ze na konci jednu kosticku pridas a na druhym jedna vypadne.Forest píše: Btw. "trojka" to popsal dobre, a zjevne pochopil "selskym rozumem" funkci teto komory, btw. problemy s naslednym vyplachem nejsou - tlak se po snizeni aktivity turba snizi a tak je opet komora pripravena na raz, tedy naplneni pri seslapnuti. Jinak pri rallye se pocitaji setiny sekundy, stejne jako na sprintech - nikoliv desetiny, takze rychlejsi nabeh turba muze vyhrat zavod/sprint. Ano, mas pravdu, nejlepsi by bylo udelat velkej vyfuk, pokud mozno zadnej, ale ne vzdy je tam tolik mista jako treba u trucku.
Motokara vypada bajecne, ale s tim zrychlenim bych byl skepticky. Zvlast pokud si vypocitas pomer kilo na kone (s jezdcem). Porovnej s R1 atd.dimec píše:Zrychleni 0-100jsem nekde vycetl ze 2.4s.Ja to nemeril
to all: Nechtel jsme na toto reagovat, ale musim. S vami je to tezky, nekdo tady chce pustit nejakou informaci, ktera muze pomoct, a vetsina se do nej navazi. Kazdy se muze mylit, ale pravda je ta, ze Forest ma pravdu s tou akceleracni komorou. Pokud nekdo od toho ceka zvyseni vykonu, tak to asi nee, ale dokaze to VYZNAMNE zrychlit nabeh turba. Nekdo tady podotykal, ze tedy staci jen dat poradnou trubku od turba dal, ale to neni reseni, budou tam jen vznikat turbulence atd., ktere budou zhorsovat vyplachovani. Pokud nejste lini, misto dohadovani se o tom, zda to k necemu je nebo neni, staci si projit napr. us weby, pohledat fotky ladenych motoru atd., a zjistite, ze se ty komory pouzivaji. Samozrejme zalezi na pouziti, ale kde je treba rychly nabeh turba, tam jsou. A pokud ne, tak maji od turba hned vyfuk o velkem prumeru...jenze tyto vozy jsou specificky urcene jen pro jeden konkretni ucel, kdy se otacky jejich motoru nikdy nedostanou orientacne pod 50-60 % maxima, takze tam ten velky prumer vyfuku neuskodi, ale pro ladene auto na "normalni" pouziti to nema smysl, protoze se vyuziva normalni rozsah otacek a ten velky prumer v nizsich otackach bude jen na skodu. Nekdo mozna bude oponovat, ze jsou to benzinove motory, ale...princip a funkce turba jsou totozne na jakemkoliv 4T motoru. Takze kdo jeste tvrdi, ze to nefunguje, myli se. A ted do mne... 
