Seřízení synchronizace vačky TDI PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

no ja som ho uz raz povolil, :D nastastie je tam kolik takže kolo sa nepohne stači to naspäťzašrubovať, teda najprv dotiahnuť 3 šruby, potom daš jednotku a daš tam nejaky vhodny moment na tu remenicu na hlavnu matku a možes nastavovať ďalej, idealne by bolo ešte pretočiť motorom pre istotu ak by so to nahodou posunul o veľa ale ak si rozvody nastavíš do stredu (tzn tie 3 šruby su zhruba v strede dierky) a hodnotu maš kolo 0 tak by sa nemalo nič stať, a určite nie keď ich vrátiš zhruba do toho stredu, na vačke je pero, takže to sa nepohne.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Odpovědi: 0
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte,čisto teoreticka otazka,ak by som rozvody nastavil nespravne povedzme o 1 zub alebo 2zuby na VAG by som uvidel hodnotu dost mimo -3° + 3° ?? rozvody som robil bez pripravkov iba 6 gulatina :) na VAG v kanale 4 mi ukazalo -2° hned po nahodeni remena ,,došteloval som to na +0,5. a tu je ta otazka keby to je zle nastavene bol by som tak blizko pri hodnotach 0° ? auto jazdi všetko v poriadku len ma to tak napadlo spytat sa tu.
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1422
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Vypnout ventilator a klimu
Nastavit podle volnobezne spotreby
aby to melo 0.6 - 0.7 L/H
Chce si s tim pohrat
A muze to byt klidne ulitnuty do +3 -3
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

zub je zub, to by vypadalo jinak..Jinak jsou to jenom drobné, pokud to chytá na otočení, teplé a studené, nemá cenu zatínat zadek a mít hnědé oko ..Stejně se to postupně upraví a nosit noťas na zádech a pořád měřit nemá cenu.. :)
nepropadat panice...
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

Ja mam zase taku srandu ze ked nastavim aj mam nastavene rozvody na 0 tak vstreky hodnoty mi ukazuju cez 1 temer pred smrtou a volnobeh spotreba 0.7 ak nastavim rozvod na +0.5 tak spotreba klesne aj hodnoty vstrekov su blizke 0 pritom auto normalne funguje spotreba super tah tiez 5.3 pri dialnicnej 130tke ja len taky dodatok :)
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Odpovědi: 0
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Jericho-som len chcel vedet či by to tam bolo videt ale ked je to synchronizacia zrejme sa to myslim zosuladenie vačka-kluka čiže ten jeden zub keby to je hodene by bolo asi mimo -3+3°
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Odpovědi: 0
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ferdy byvali spolužiaci robia v autorizaku vw-škoda. a pytam sa nadstavujete synchro. vačky... pozeralo pomne že načo ved to dame na pripravky... čiže takto to je a pritom robota nestoji 80E za rozvody ako u nas garažovich :D
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

Sry no ja len taky poznatok :) aj ja mam tu v okoli takych ze poznacia rozvody fixkou a zalozia druhy remen ked som poveda ze na staru rotacku ze predvstrek treba spravit ze to na kkt ale ze ked velmi chcem za 50e mi nastavi a vravim mu ze to cez pc kuka po mne ze nikdy take nerobil kupil som si kkl kabel a b tdi grafu nastavil 15e kabel a nastavene plati pravidlo co si sam nespravis nemas :) ked ku mne prisel nejaky neznamy tak som to nastavil do polhodky a bral max 10e :)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

RAPIDmen píše:Ferdy byvali spolužiaci robia v autorizaku vw-škoda. a pytam sa nadstavujete synchro. vačky... pozeralo pomne že načo ved to dame na pripravky... čiže takto to je a pritom robota nestoji 80E za rozvody ako u nas garažovich :D
Ono taky v žádném montažním postupu vw není že se máš diagnostikou dívat na sinchronizaci prostě jsou přípravky a na ně to uděláš.Ten problém není jen v tom že nechtěj ale pokud je impulzní kroužek nalisovanej blbě tak si to prostě blbě nastavíš.Nám se docela běžně stává že nám vyblázněný zákazníci z těchto témat volaj že si to po našich rozvodech nechali znova kontrolovat na diag a že maj rozvody o zub a podobně dokonce jsem to na sharanoj brt musel zákazníkoj doštelovat na nulu i když viděl že přípravky seděj a marně jsem mu to vysvětloval že to u toho motoru prostě na nulu nevyjde prostě jsem byl kokot.Od tý doby knám nejezdí a věřím že nás i pomlouvá.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono, ta fixka je trochu jištění, hlavně pokud člověk dělá pokaždé něco jiného..Není nad to, přesně vědět" v jakém stavu " motor předtím běžel a často jsou motory, kde fixace přípravkem jde špatně , nebo chce mechán zeshora vidět rozvodové kolečko na klice, zda se nehne..Já osobně nevěřím ničemu až když motor chytne na otočení a běží jako housličky. Protože různé přípravky jsou často dodo opajclé od origa, popřípadě je už novější typ, který má přípravek jiný a člověk by musel mít hlavu jako pátrací balon, aby si vše pamatoval.Kody, modifikace apod. Ale čistě theoreticky, když u auta nastaveného na rozvodech v továrně, kdy nebyla provedena demontáž motoru,vyndám jen řemen /což samozřejmě normálně nedělám, jen u svého/a nandám jej tak, jak byl ten původní a napnu předpisově kladku, MUSÍ TO BÝT STEJNÉ JAKO PŘEDTÍM..Rozdíl v délce nových řemenů je zanedbatelný..Je třeba nevyšilovat , protože je to jen obyčejný dieselový motor s naroubovaným řízením pomocí elektroniky, nic víc, nic míň... :)
P.S. a je třeba počítat s tím, že i řemen si musí na kladky a kola zvykat, takže se vše upraví..Takže měřit to má cenu až po najetí aspoň 100km..
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Odpovědi: 0
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Ahojte napinacia kladka ARL 110KW chcem sa opytat su tam rysky alebo značenie ako "moc" ju napnut alebo to je na Nm. vdaka.Obrázek
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

je tam tlmič vybrácii, nastavuje sa na 4mm a mení sa s rozvodmi
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Odpovědi: 0
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

tlmič vybraci nemam v rozvodovej sade je tam le napicia kladka čo je na foto,remen, vodiaca kladka, vodna pumpa a par skrutiek.zaujalo ma ako sa nastavuje tato napinacia,novšie maju vyber a pride tam jazdyček do stredu u tejto neni nič ,
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tak musíš dokoupit, tohle nejni samonapínací jak zminuješ (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Mrkni se na youtube tam to krasně uvidíš jak to přijde
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“