Stránka 3 z 3

Napsal: 25 kvě 2010, 20:36
od Praetorio
Rider.23 píše:
Praetorio píše:Ahoj,

mám cca. 1 rok ojeté PDčko 77kw kupoval jsem ho když mělo 84000km a nalítal jsem zatím něco okolo 50000km a až na výměnu vačky, zdvihátek a dojebanýho dvouhmotnostního setrvačníku musím zaklepat, že dobré :-) a že jsem se sakra prohnul.
Předtím jsem měl 81kw Boru a tu jsem miloval. Spotřeba parádní, povezení dobré a pěkně vypadala. Spotřeba oleje nula, nula prd.

Zatím si na PD nestěžuju beru to tak jak to je :-). Jede, tak jede :-). Spotřeba 5,7 - 6l na 100km, spotřeba oleje tak 600ml na 15000km, takže mě to zatím netrápí a slouží(zatím). (LOL)
No jo, jenže to Toledo ze Španělska mělo při koupi najeto tak 384.000km, tak se nedivím, že odešla vačka a podobně... Auta dovezená ze Španělska mají nalítáno tolik km, že to ani nechtějte vědět, kolik má právě to vaše, pokud taky nějaký takový exemplář vlastníte...... (LOL)
JJ souhlas, přesně tenhle skeptický pohled jsem měl také. A myslel jsem si přesně to samé. Ale jen do té chvíle, než jsem zkontaktoval servis v Madridu(kolegyně co umí výborně španělsky mi to vyřídila, přeložila) kde bylo auto servisováno a tam mi potvrdili stav servisky aniž bych jim já oznamoval, kolik v servisce mám :-). Zjistil jsem historii. Vzhledem k tomu, že jsem to dostal s komplet knihama, papirama od leasingove spol atd. Tak jsem rád, že to těch 384000KM opravdu nemá. Mimochodem, než jsem auto koupil, tak se měřily tlaky na válcích a jiné podobné diagnostické srandy. A opotřebení motoru je naprosto v normě. Mimo jiné bych předpokládal velké opotřebení vačky. Ale jediné velké opotřebení vačky jsem vyrobil já, protože, když bouchlo zdvihátko, tak jsem na ty 3 válce ještě plazil přes 200km. A do třetice, velmi pochybuji, že by setrvačník vydržel těch 300000km bez výměny (LOL). Motor půlený nebyl, to mám ověřeno v Seatu a nezávisle od jiného mechanika. Takže ze svého amatérského pohledu jsem udělal vše co bylo v mých silách abych se vyhnul průseru :wink:

Napsal: 25 kvě 2010, 20:57
od Rider.23
Praetorio píše:
Rider.23 píše:
Praetorio píše:Ahoj,

mám cca. 1 rok ojeté PDčko 77kw kupoval jsem ho když mělo 84000km a nalítal jsem zatím něco okolo 50000km a až na výměnu vačky, zdvihátek a dojebanýho dvouhmotnostního setrvačníku musím zaklepat, že dobré :-) a že jsem se sakra prohnul.
Předtím jsem měl 81kw Boru a tu jsem miloval. Spotřeba parádní, povezení dobré a pěkně vypadala. Spotřeba oleje nula, nula prd.

Zatím si na PD nestěžuju beru to tak jak to je :-). Jede, tak jede :-). Spotřeba 5,7 - 6l na 100km, spotřeba oleje tak 600ml na 15000km, takže mě to zatím netrápí a slouží(zatím). (LOL)
No jo, jenže to Toledo ze Španělska mělo při koupi najeto tak 384.000km, tak se nedivím, že odešla vačka a podobně... Auta dovezená ze Španělska mají nalítáno tolik km, že to ani nechtějte vědět, kolik má právě to vaše, pokud taky nějaký takový exemplář vlastníte...... (LOL)
JJ souhlas, přesně tenhle skeptický pohled jsem měl také. A myslel jsem si přesně to samé. Ale jen do té chvíle, než jsem zkontaktoval servis v Madridu(kolegyně co umí výborně španělsky mi to vyřídila, přeložila) kde bylo auto servisováno a tam mi potvrdili stav servisky aniž bych jim já oznamoval, kolik v servisce mám :-). Zjistil jsem historii. Vzhledem k tomu, že jsem to dostal s komplet knihama, papirama od leasingove spol atd. Tak jsem rád, že to těch 384000KM opravdu nemá. Mimochodem, než jsem auto koupil, tak se měřily tlaky na válcích a jiné podobné diagnostické srandy. A opotřebení motoru je naprosto v normě. Mimo jiné bych předpokládal velké opotřebení vačky. Ale jediné velké opotřebení vačky jsem vyrobil já, protože, když bouchlo zdvihátko, tak jsem na ty 3 válce ještě plazil přes 200km. A do třetice, velmi pochybuji, že by setrvačník vydržel těch 300000km bez výměny (LOL). Motor půlený nebyl, to mám ověřeno v Seatu a nezávisle od jiného mechanika. Takže ze svého amatérského pohledu jsem udělal vše co bylo v mých silách abych se vyhnul průseru :wink:
Tak to najednu stranu si byl šťastnou výjimkou, kdy auto možná mělo najeto to, co deklaroval tachometr, ale na druhou stranu si měl docela smůlu na špatný kus auta, protože kamarád, co najezdí 100t km ročně měl tento motor již ve dvouch autech- poprvé Octavia II při koupi najeto 95t km (osobně sme ji dovezli z Německa), při prodeji kousek přes 200 a do té nedal ani korunu- ani turbo, ani setrvačník, ani váha, prostě vůbec nic neodešlo za tu dobu a auto ještě dobře prodal a bylo v TOP stavu... Nyní passat 3C2 při koupi najeto cca 200t km (dle tacho 135 ale původ z Francie a po ověření VIN ve VW minulý týden byl poslední servis ve Francii při 188t km asi 3 měsíce před tím než to auto koupil) nyní najeto skutečných cca 280t km a teprve včera měnil turbo a strvačník před necelým půl rokem (najeto tak 240t km) jinak taky absolutně bez závad a investic... A to musím říct, že jezdí jak úplněj magor- skočí do auta a valí, po dálnici jezdí pořád 180km/h a rychleji (nebo jak se dá), turbo nikdy nenechá dochladit, ze světel plný kotel pokaždé, no prostě je mi z jeho jízdy zle, ale nikdy neměl problém....... Zase mění olej každých 10t km, včetně všech filtrů, rozvody co cca 70t km... Takže ono je to strašně individuální! Někdo jezdí slušně a motor má málo najeto a pořád řeší nějaké problémy a někdo má najeto skoro 300, jezdí jak prase a motor mu běží jak hodiny...

Napsal: 25 kvě 2010, 21:05
od Praetorio
Jak říkám , dělal jsem jak nejlépe jsem uměl a na co byly peníze abych se vyhnul levárně. Ale bohužel vadu matriálu neovlivním. Ale počítám, že příští auto už bude nové a nejeté a jen já budu čmuchat tu novotu (LOL) .

Napsal: 26 kvě 2010, 05:32
od nogis
Nový auto není zárukou spolehlivosti. Dělali jsme i OI 81kW se 7tkm a prasklým ventilem. Takže komplet rozborka motoru. :roll:

Octavia 1,9 Tdi PD 74Kw

Napsal: 26 kvě 2010, 13:37
od derobo
Ja mám octaviu 1,9 Tdi PD 74 Kw 4x4. Mám ju už 5 rokov kupoval som
ju ojazdenú, keď mala okolo 200.000,- Km podľa tachometra 164.000,-.
Skutočný stav som zistil až teraz keď som si to dal pozrieť Vagom a vyšlo to o tých cca 40 až 45 tisíc Km viac. Keď som ju kúpil môžem potvrdiť bolo odídené turbo a váha vzduchu. Tak som tam dal nové rovno z motora
ASZ octavia 96Kw,upravil hadice a dal načipovať. A auto ide fakt super. Neviem porovnať s motorom 74Kw lebo ten mi išiel väčšinou kvôli turbu v núdzaku. Ale teraz som s výkonom spokojný aj keď spotrebu na dlhej ceste pod 6,0 L neviem dostať, no a mesto to je ešte horšie tam tak 7 až 8. Ale inak spoľahlivosť. Naposledy som opravoval akurát čerpadielko haldexu, a už zase chodím 4x4 a to ma hlavne v zime najviac baví. Takže ja by som odporučil aj keď na firme jazdím s Toledom 81 Kw najazdené 300.000 Km a to má po načipovaní spotrebu 4,2 a to je celková čiže mesto aj mimo mesta. A na to auto kvôli tomuto nedám dopustiť.

Napsal: 30 kvě 2010, 21:45
od jefri
mam octu II 77kW PD ide to super nemozem sa stazovat, len si treba zvyknut na jazdu medzi 2000 az 3500 ot/min pretoze vo zvysku otacok to nema ten vykon co treba. Mam najazdene 132000km po dovoze z nemecka, podla stavu auta to zodpoveda najazdenemu stavu ale bohuzial som musel menit vacku plus hydrostely nakolko hydrostel deravy a vacka v cudu po vymene to uz slape lepsie od nizsich otacok cca 1600 ot/min. Aj zo skusenosti svojich aj okolia aj mechanikov co poznam - rotacka je nekonecny motor a PD bohuzial opravy su dost nakladne a je tam podstatne viac veci co moze odist takze by som zo svojej skusenosti odhadoval na nakladnejsiu udrzbu. Skoda ze rotacky uz nie su ale ak to uz bude bezat v poriadku tak sa stazovat nebudem lebo motoricky to ide celkom fajn spotreba je v pohode okolo 5l a mesto okolo 7l spotreba oleja ako to uz tu bolo cca 0,6 - 0,8l na 15 000km. Mat v ponuke octu II s rotackou 81kW tak ju beriem ale taka nie je takze som spokojny aj tak len nech uz viac veci neodchadza.