Stránka 3 z 12
Napsal: 24 pro 2006, 15:42
od Radim205D
iTD píše:Bóďa píše: A to ultrakrátké potrubí k intercooleru... To bude nástup turba!

musím vyvrátit, protože jsem IC neměl, a po dodatečné montáži se prodleva nezměnila (očekával, že bude větší), i když se cesta prodloužila z 10cm na cca 350cm. vnitřní pr. 45mm
Tak tak, kdysi jsem to s TDIPOWEREM probíral a došli jsme k závěru že prodleva s/bez IC bude podle jeho výpočtu skoro nerozeznatelná

Napsal: 24 pro 2006, 16:06
od Bóďa
Tak to ste špatně počítali. 3,5m potrubí tohoto průřezu má objem přes 5 litrů. To než natlakuješ... A při každém přeřazení.

Napsal: 24 pro 2006, 16:11
od Smoke
objem tam sice je, ale vem si průtok za 1s (v mém případě motor 1.6L při 3000ot a bez zátěže motor polkne 40L vzduchu). tudíš je to zanedbatelný. a tlak se šíří všemy směry a rychle
Napsal: 24 pro 2006, 16:14
od Radim205D
Bóďa píše:Tak to ste špatně počítali. 3,5m potrubí tohoto průřezu má objem přes 5 litrů. To než natlakuješ... A při každém přeřazení.

Je pravda že airbus jsme neprobírali a při té délce potrubí na té prodlevě asi už něco bude.

Napsal: 24 pro 2006, 17:39
od lt.kubosh
Heee, Boda da na najezdu na Jizni spojku na plnej ceres a nekde u Barandaku to udela huuuu a auto vysteli jak na gumicuku.

) Turbo Lag

Napsal: 24 pro 2006, 19:29
od Bóďa
iTD píše:objem tam sice je, ale vem si průtok za 1s (v mém případě motor 1.6L při 3000ot a bez zátěže motor polkne 40L vzduchu). tudíš je to zanedbatelný. a tlak se šíří všemy směry a rychle
Bez zátěže 40 litrů vzduchu?

Tak to jsou ještě podivnější počty.
Je pravda že airbus jsme neprobírali a při té délce potrubí na té prodlevě asi už něco bude.
3,5 m psal iTD u svého auta, Airbus by měl potrubí tak 8 metrů.

Napsal: 24 pro 2006, 21:20
od skodik
to už vypadá na instalatéra

Napsal: 24 pro 2006, 22:29
od Radim205D
Bóďa píše:
3,5 m psal iTD u svého auta, Airbus by měl potrubí tak 8 metrů.

Néé 3,5m, já myslel délku auta samotného, 8m to už by byl LimousineAirbus

Napsal: 25 pro 2006, 09:59
od Jindra
Měl jsem peugeot 405 T16. Sice benzín ale moc jich tady není. a ten měl vodní ic nad vikem ventilů, pak to mělo pomocné čerpadlo které po vypnutí motoru dochlazovalo celý systém. Chladičů to mělo několik, vodní, vodní ic, + vodní náporový na ic, olejový sys. olej- voda,náporový na servo. a na klimu.
Dobré vozítko.
Buď čest jeho památce

Napsal: 25 pro 2006, 11:56
od Radim205D
Bóďa píše:
Bez zátěže 40 litrů vzduchu?

Tak to jsou ještě podivnější počty.
A na kolik si to spočítal ty Bóďo ?? mně to u 1,6l/3000ot. vyšlo stejně ...
Napsal: 25 pro 2006, 12:44
od Bóďa
Bez zatížení jen teorie. Mně se při těch otáčkách ručička tlaku skoro nezvedne z nuly. Těch 5 litrů prostoru v trubkách zabere turbu určitě více než desetinu sekundy.

Napsal: 25 pro 2006, 13:42
od Smoke
myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete

Napsal: 25 pro 2006, 13:46
od machy1118
tak to já mám asi něco špatně, protože mi vždycky trvá tak 1s než turbo natlačí ten správný tlak ( když na to šlápnu při 2500 ot a výš )
Napsal: 25 pro 2006, 13:52
od Smoke
machy1118 píše:tak to já mám asi něco špatně, protože mi vždycky trvá tak 1s než turbo natlačí ten správný tlak ( když na to šlápnu při 2500 ot a výš )
to je normální, protože máš starý turbo a trvá než se samo rozmotá. schválně, kolik ti tlačí v 1500ot??
Napsal: 25 pro 2006, 13:55
od machy1118
hochu skoro nic, asi 0,1 - 0,2 baru. Mě nastupuje větší tlak tlak až při 2300 ot.