Výměna dvouhmotového setrváku za jednohmotu

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

misope píše:spojka ktora je ok by mala zaberat na vrchu nie?
si velmi vedla :D
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
octavia66kw
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 12 zář 2010, 10:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od octavia66kw »

prosim dotaz, oI alh ma jedno, nebo dvouhmotu\,dik :?
sakytu
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 25 črc 2010, 18:50
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK / Zlate Moravce

Příspěvek od sakytu »

octavia66kw píše:prosim dotaz, oI alh ma jedno, nebo dvouhmotu\,dik :?
2Hmotu
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky + ATD+HDS57+VR6+ GGU Dlhy 5Q + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
RastoN15
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 14 led 2012, 13:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od RastoN15 »

Chlapi potrebujem vymenit zetrvak na O1 ASZ 07/2003, neviete niekto ci tam je luk alebo sachs alebo je to zamene? spojka je este dobra ale neviem ci sa neoplati vymenit aspon lozisko..dik za rady
Passat Variant 2.0 TDI 81kw CBDC
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Mal by si tam mat SACHS ale nebyva to pravidlom. Lamelu daj preoblozit do renovaku organickym materialom HDS-57 o hrubke 2 x 3.5mm. Neviem kolko to ma nahonene ale ale spojkove lozisko (s pracovnym valcom) sa da zohnat tak za 80eur a preventivne by som to vymenilked uz bude prevodovka vonku, tak by som vymenil aj napln. Prevodovy olej tam ide GL5 nieco malo cez 2L. Ale daj tam tak o 2-3 dcl viac.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1612
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

RastoN15 píše:Chlapi potrebujem vymenit zetrvak na O1 ASZ 07/2003, neviete niekto ci tam je luk alebo sachs alebo je to zamene? spojka je este dobra ale neviem ci sa neoplati vymenit aspon lozisko..dik za rady
Zkus napsat Pajovi 19, hodne lidi uz od nej spojku ma i ja, naprosta spokojenost, zadna CHina, perfektni a ferovy jednani, zajem o zakaznika, urcite se spolu domluvite :) viz. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

TDI tech píše:Mal by si tam mat SACHS ale nebyva to pravidlom. Lamelu daj preoblozit do renovaku organickym materialom HDS-57 o hrubke 2 x 3.5mm. Neviem kolko to ma nahonene ale ale spojkove lozisko (s pracovnym valcom) sa da zohnat tak za 80eur a preventivne by som to vymenilked uz bude prevodovka vonku, tak by som vymenil aj napln. Prevodovy olej tam ide GL5 nieco malo cez 2L. Ale daj tam tak o 2-3 dcl viac.
3,5mm? :o , ja som kupoval novú SACHS, naschvál som ju meral a mala 3,7mm. Z Renovaku mi tiež písal, že standartne sa dáva podľa tabuliek 3,5mm, tak hovorím nech počká, lebo som už z toho debil. Každý tvrdí dole lamelu a na novej HDS-57 hrúbku dodržať. (wallbash)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

2x3.2 je seria
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 11 bře 2008, 16:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od skoda »

Já dokonce měřil novou lamelu na jednohmotu 228mm Sachs a měla 9mm
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

to vilozx6: Bavime sa o 240mm lamele, nie o 228mm. Poviem to takto. Zavysi to od opotrebenia stycnych ploc zotrvaku a pritlacneho kotuca. Napr. do svojej Octavie (SACHS) som dal 2x 3.5mm a spojka mi spociatku vypinala len tak tak. Do otcovej Octavie (LuK) som dal tiez 2x3.5mm a spojka zabera celkom hore, kludne by zniesla 2x3.8mm s prehladom.
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

TDI tech píše:to vilozx6: Bavime sa o 240mm lamele, nie o 228mm. Poviem to takto. Zavysi to od opotrebenia stycnych ploc zotrvaku a pritlacneho kotuca. Napr. do svojej Octavie (SACHS) som dal 2x 3.5mm a spojka mi spociatku vypinala len tak tak. Do otcovej Octavie (LuK) som dal tiez 2x3.5mm a spojka zabera celkom hore, kludne by zniesla 2x3.8mm s prehladom.
TDI tech - Ok už chápem ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
sakytu
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 25 črc 2010, 18:50
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK / Zlate Moravce

Příspěvek od sakytu »

TDI tech píše:to vilozx6: Bavime sa o 240mm lamele, nie o 228mm. Poviem to takto. Zavysi to od opotrebenia stycnych ploc zotrvaku a pritlacneho kotuca. Napr. do svojej Octavie (SACHS) som dal 2x 3.5mm a spojka mi spociatku vypinala len tak tak. Do otcovej Octavie (LuK) som dal tiez 2x3.5mm a spojka zabera celkom hore, kludne by zniesla 2x3.8mm s prehladom.
presne tak, ja som tiez dal 3,5 a len len ze to vytlacim :)
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky + ATD+HDS57+VR6+ GGU Dlhy 5Q + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
cin
Aktivista
Příspěvky: 1612
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

TDI tech píše:to vilozx6: Bavime sa o 240mm lamele, nie o 228mm. Poviem to takto. Zavysi to od opotrebenia stycnych ploc zotrvaku a pritlacneho kotuca. Napr. do svojej Octavie (SACHS) som dal 2x 3.5mm a spojka mi spociatku vypinala len tak tak. Do otcovej Octavie (LuK) som dal tiez 2x3.5mm a spojka zabera celkom hore, kludne by zniesla 2x3.8mm s prehladom.
presne tak, taky mam 240mm SACHS , lamelu z renovaku 2x3,5mm a vypina skoro az dole
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

chlapi, chystám sa meniť komplet spojku na O1 1,9 TDI AGR 66kW s dvojhmotou. Samotná spojka zaberá veľmi pekne, plynulo "odspodku", rýchlo ide radiť krásne, jedným prstom, akurát teraz, keď je zima, tak sa začali prejavovať na aute zvuky, pri prvom štarte keď auto stojí vonku v zime v noci, podobné na tomto videu:

https://www.youtube.com/watch?v=x9e3LVEH2ag

podobné, nie až také silné a intenzívne zvuky sa prejavujú aj na mojej octe, najmä pri pri voľnobehu počas toho, keď je motor studený. Ten zvuk nie je až taký silný ako v prípade tejto O2, u mňa je to trošku slabšie, ale je tam zreteľné "škubanie" a nepravidelný chod motora. Po pridaní plynu ten zvuk prestane a potom sa opäť vráti. Pri studenom motore to robí skoro stále (dokým neodhrabem auto od snehu) a keď sa zohreje, tak to prestane robiť, resp. to spraví len "raz za čas". Podotýkam, že rýchlosti ide stále radiť krásne, plynulo a spojka zaberá pekne odspodu. Je na 100% v prdeli dvojhmotný zotrvačník, alebo môže byť chyba inde, napr. v ložisku? Keď auto stojí napr. v noci v zime vonku, tak som si všimol ešte takú vec, že pri preraďovaní rýchlosti to spraví taký čudný zvuk, napr. z 2 na 3 stupeň. Spraví to vždy len raz "cez deň".
Potom nastáva otázka, dať tam kompletný set LUK Germany (prítlačák, lamela, ložisko, dvojhmota, šróby, vodiace púzdro v cene cca. 285€) alebo tam dať náhradu s jednohmotou z motora TDI ATD? Valeo určite nie, keď tak, tak by som vyskladal set od LUK alebo Sachs s jednohmotou. Len nie som rozhodnutý, či tam dať jednohmotu alebo dvojhmotu. Viem, že jednohmota vydrží toho viac, je menej kultivovaná v nižších otáčkach, ale otrasy končia v bloku motora v kľukovke. Dvojhmota je kultivovaná, vydrží toho menej, otrasy končia v zotrváku.
Vítam každý názor a postreh, som na vážkach, čo tam dať, ale na 90% tam pôjde opäť dvojhmota. Jedná sa o O1, TDI, AGR 8/1999, cca. 200 tis., bez chipu a chip ani neplánujem.
Cena práce vychádza na 70€, číže dokopy by to vyšlo na cca. 360€ aj s robotou.

Ďakujem :)

PS: vymeniť rovno aj olej v prevodovke? 90% mechanikov tvrdí, že je tam "doživotná náplň", že sa nemení, dokonca aj servis Škoda má takýto názor, vraj pokiaľ nebola prevodovka otváraná, tak že sa do toho netreba vŕtať... :?
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
Uživatelský avatar
tomino
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 22 lis 2006, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoucký kraj

Příspěvek od tomino »

doživotní koho? Tebe, Tvých dětí nebo auta? zajdi do škodovky ať Ti řeknou jaká je podle nich životnost auta ..... 8let?
1.9 tdi ASV 81kw - sold
2.0 tdi AZV 100kw
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“