vodní intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

iTD píše:myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více ;)
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete 8)
Porad zapominate, ze ten motor bere vzduch i ten cas, co turbo meni tlak v sani a ten vzduch je napred horky a potom se schladi a smrskne (hm)
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

bokaco píše:
iTD píše:myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více ;)
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete 8)
Porad zapominate, ze ten motor bere vzduch i ten cas, co turbo meni tlak v sani a ten vzduch je napred horky a potom se schladi a smrskne (hm)

no dobrý, tak nějaký důkaz: měřil sem tlak hned u turba a pak tlak v ústí do motoru (laicky před a za IC) rozdíl byl 0,05b.
tak co dál?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

machy1118 píše:hochu skoro nic, asi 0,1 - 0,2 baru. Mě nastupuje větší tlak tlak až při 2300 ot.

no právě, mě to v tech ot. nedá nic a pokud šlápnu třeba ve 2500ot tak to trvá snad 2s. to je tzv: turboefekt (prodleva turba). kdybys měl turbo s proměnlivou geometrií lopatek, tak by to trvalo cca 0,25s a už od 1500ot by to šlapalo!
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Jo ten tlak berou jen coolery, ale Vy tady stale o litrech a case, za jak dlouho motor ten vzduch polkne. ;)
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

bokaco píše:Jo ten tlak berou jen coolery, ale Vy tady stale o litrech a case, za jak dlouho motor ten vzduch polkne. ;)

pokud to nechápeš, tak si to přečti znovu o čem to je a jak to vzniklo.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

iTD píše:myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více ;)
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete 8)
Asi mám špatnou převodovku. Po přeřazení na vyšší kvalt tam nikdy 4000ot. nemám. :(
A ten objem potrubí, včetně intercooleru, bude 2x větší ( průměr 60mm ;) ).
Ta "ďoura" tam je a já se tomu hodlám vyhnout. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

tak jo, v tvém případě 8m 60mm to trvá 0,05s. a na sprintu to točíš jen do 2000tis???
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Dvakrát větší objem by byl při té délce 350cm, ne 8 metrů. ;)
Když přeřadím z dvojky na trojku, tak motor nemá 4000 otáček. A jen po přeřazení je potřeba celé potrubí natlakovat.
Je to jen v rovině závodů ( sprintů ), ale i kdyby to v součtu všech přeřazení udělalo jen desetinu, tak to může být kolikrát rozhodující. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Tohle jsou pekne teorie, ale desne staticke a vicemene k nicemu. Takze prispeju jeste jednou teorii.

Ze zvedavosti jsem otevrel tabulky pro stredni skoly provedl vypocet hustoty vzduchu.

Je to zaokrouhlene pro 1,5bar pretlaku, 40° a 70°
40° 2,77 kg/m3

70° 2,54 kg/m3

Cili na kazdych tisíc litru vzduchu je rozdil 230gramu. No kvuli tomuhle rozdílu se muzu na prekopavani 1/2 auta pekne vysrat.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

To tak odpovídá ( ochlazení o 40°C - cca 10% větší hmotnost ). Na nějakých "turbostránkách" jsem četl, že ochlazením vzduchu o 4°C stoupne výkon o 1% ( samozřejmě při úměrném zvýšení dávky paliva ).
Zkusím to najít. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

bokaco píše:
frenky píše:a slyšel už tady někdo něco o turbochladičích?

Je to zařízení, které se používá v klimatizaci letadel k ochlazování vzduchu, podstatou tohoto chladiče je malá turbínka, na kterou se žene tlak z kompresoru motoru (proudového), a rozpínáním toho stlačeného vzduchu na té turbínce dochází k brutálnímu ochlazování, musí se to zase ohřívat motorovým olejem, aby to nezamrzlo, výstupní teplota je tedy kolem -3 stupňů, myslím, ale šlo by asi i chladnější :)

jen vymyslet, kde vzít potřebnej tlak, kterej je asi 5 až 7 atmosfér

Nevíte někdo, zda se třeba nepoužívá podobného principu taky někde jinde?
Myslis to, kde je za turbo zarazena jeste druhy obracene a neni uz hnane spolodinama, ale tim stlacenym cerstvym?
Jo znam, ale kam dat to 2. turbo. :(
ne ne, prostě se odebírá stlačený vzduch z proudového motoru, který se používá k přetlakování kabiny ve větších výškách ( z pravidla nad 3500 metrů), ten vzduch má teplotu přes 200 stupňů, takže bys tam tu posádku upekl, proto je tam tento chladič, je to jen turbínka, která je mazaná a ohřívaná teplým motorovým olejem, aby nezamrzala, protože rozpínáním vzduchu na té turbínce dochází k prudkému poklesu teploty, který bývá okolo těch -3 stupňů, ale šlo by mnohem víc. Tento studený vzduch se pak nadále míchá zase s teplým vzduchem na požadovanou teplotu a to pak jde do kabiny

jo a ten olej tam tvoří vlastně asi i zátěž té turbínky
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

frenky píše:
bokaco píše:
frenky píše:a slyšel už tady někdo něco o turbochladičích?

Je to zařízení, které se používá v klimatizaci letadel k ochlazování vzduchu, podstatou tohoto chladiče je malá turbínka, na kterou se žene tlak z kompresoru motoru (proudového), a rozpínáním toho stlačeného vzduchu na té turbínce dochází k brutálnímu ochlazování, musí se to zase ohřívat motorovým olejem, aby to nezamrzlo, výstupní teplota je tedy kolem -3 stupňů, myslím, ale šlo by asi i chladnější :)

jen vymyslet, kde vzít potřebnej tlak, kterej je asi 5 až 7 atmosfér

Nevíte někdo, zda se třeba nepoužívá podobného principu taky někde jinde?
Myslis to, kde je za turbo zarazena jeste druhy obracene a neni uz hnane spolodinama, ale tim stlacenym cerstvym?
Jo znam, ale kam dat to 2. turbo. :(
ne ne, prostě se odebírá stlačený vzduch z proudového motoru, který se používá k přetlakování kabiny ve větších výškách ( z pravidla nad 3500 metrů), ten vzduch má teplotu přes 200 stupňů, takže bys tam tu posádku upekl, proto je tam tento chladič, je to jen turbínka, která je mazaná a ohřívaná teplým motorovým olejem, aby nezamrzala, protože rozpínáním vzduchu na té turbínce dochází k prudkému poklesu teploty, který bývá okolo těch -3 stupňů, ale šlo by mnohem víc. Tento studený vzduch se pak nadále míchá zase s teplým vzduchem na požadovanou teplotu a to pak jde do kabiny

jo a ten olej tam tvoří vlastně asi i zátěž té turbínky
Jasne, to ale ta turbina ma poradne votacky, kdyz je zatezovana jen olejem.

To pouziti toho druhyho turbodmychadla ma ukrutny efekt, dokonce to ochladi pod 0stC. To by bylo, mit doma jeste jedno GT25xx a mit cas a chut samozrejmne :P
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2006, 17:45

Příspěvek od skodik »

ted předchozí souvislostí,ted sem viděl nějaký video kde měly supru a tá měla právě ten vodní intercooler,byl velkej jako pra..se,jen mě zarazily ty přívodní hadice,byly docela malý.takže se nemůžu dočkat až to někdo zprovozní,ještě mě napadlo že když je plnej tzn,neprochází jím vzduch dál do motoru takvlastně dělá překážku vzduchu do motoru,ale jak sem psal tenhle byl opravdu velkej jak...
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Davaji to vodorvne nad motor...

http://ssautochrome.com/level.itml/icOid/1440
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2006, 17:45

Příspěvek od skodik »

díky za odkaz :D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“