Stránka 4 z 12
Napsal: 25 pro 2006, 14:00
od bokaco
iTD píše:myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete

Porad zapominate, ze ten motor bere vzduch i ten cas, co turbo meni tlak v sani a ten vzduch je napred horky a potom se schladi a smrskne

Napsal: 25 pro 2006, 14:09
od Smoke
bokaco píše:iTD píše:myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete

Porad zapominate, ze ten motor bere vzduch i ten cas, co turbo meni tlak v sani a ten vzduch je napred horky a potom se schladi a smrskne

no dobrý, tak nějaký důkaz: měřil sem tlak hned u turba a pak tlak v ústí do motoru (laicky před a za IC) rozdíl byl 0,05b.
tak co dál?
Napsal: 25 pro 2006, 14:12
od Smoke
machy1118 píše:hochu skoro nic, asi 0,1 - 0,2 baru. Mě nastupuje větší tlak tlak až při 2300 ot.
no právě, mě to v tech ot. nedá nic a pokud šlápnu třeba ve 2500ot tak to trvá snad 2s. to je tzv: turboefekt (prodleva turba). kdybys měl turbo s proměnlivou geometrií lopatek, tak by to trvalo cca 0,25s a už od 1500ot by to šlapalo!
Napsal: 25 pro 2006, 14:13
od bokaco
Jo ten tlak berou jen coolery, ale Vy tady stale o litrech a case, za jak dlouho motor ten vzduch polkne.

Napsal: 25 pro 2006, 14:14
od Smoke
bokaco píše:Jo ten tlak berou jen coolery, ale Vy tady stale o litrech a case, za jak dlouho motor ten vzduch polkne.

pokud to nechápeš, tak si to přečti znovu o čem to je a jak to vzniklo.
Napsal: 25 pro 2006, 14:18
od Bóďa
iTD píše:myslím, že ani 0.1s to nebude, žene to vzduch před sebou. a pokud bude tlak třeba 1b ve 4000ot u 1.9L (TDi) tak bude průtok 126L/s, tolik natlačíš do motoru za 1s. pokud točíš víc, nebo máš vyšší tlak tak to bude ještě více
no a k té prodlěvě: pokud by jsi měl v sání vakuum, trvalo by naplnění 8m sání 0,1s. což není. dle propočtů by prodleva byla cca 0,025s. tak je na Vás jak si to přeberete

Asi mám špatnou převodovku. Po přeřazení na vyšší kvalt tam nikdy 4000ot. nemám.
A ten objem potrubí, včetně intercooleru, bude 2x větší ( průměr 60mm

).
Ta "ďoura" tam je a já se tomu hodlám vyhnout.

Napsal: 25 pro 2006, 14:20
od Smoke
tak jo, v tvém případě 8m 60mm to trvá 0,05s. a na sprintu to točíš jen do 2000tis???
Napsal: 25 pro 2006, 14:38
od Bóďa
Dvakrát větší objem by byl při té délce 350cm, ne 8 metrů.
Když přeřadím z dvojky na trojku, tak motor nemá 4000 otáček. A jen po přeřazení je potřeba celé potrubí natlakovat.
Je to jen v rovině závodů ( sprintů ), ale i kdyby to v součtu všech přeřazení udělalo jen desetinu, tak to může být kolikrát rozhodující.

Napsal: 25 pro 2006, 14:47
od lt.kubosh
Tohle jsou pekne teorie, ale desne staticke a vicemene k nicemu. Takze prispeju jeste jednou teorii.
Ze zvedavosti jsem otevrel tabulky pro stredni skoly provedl vypocet hustoty vzduchu.
Je to zaokrouhlene pro 1,5bar pretlaku, 40° a 70°
40° 2,77 kg/m3
70° 2,54 kg/m3
Cili na kazdych tisíc litru vzduchu je rozdil 230gramu. No kvuli tomuhle rozdílu se muzu na prekopavani 1/2 auta pekne vysrat.
Napsal: 25 pro 2006, 15:11
od Bóďa
To tak odpovídá ( ochlazení o 40°C - cca 10% větší hmotnost ). Na nějakých "turbostránkách" jsem četl, že ochlazením vzduchu o 4°C stoupne výkon o 1% ( samozřejmě při úměrném zvýšení dávky paliva ).
Zkusím to najít.

Napsal: 25 pro 2006, 15:44
od frenky
bokaco píše:frenky píše:a slyšel už tady někdo něco o turbochladičích?
Je to zařízení, které se používá v klimatizaci letadel k ochlazování vzduchu, podstatou tohoto chladiče je malá turbínka, na kterou se žene tlak z kompresoru motoru (proudového), a rozpínáním toho stlačeného vzduchu na té turbínce dochází k brutálnímu ochlazování, musí se to zase ohřívat motorovým olejem, aby to nezamrzlo, výstupní teplota je tedy kolem -3 stupňů, myslím, ale šlo by asi i chladnější
jen vymyslet, kde vzít potřebnej tlak, kterej je asi 5 až 7 atmosfér
Nevíte někdo, zda se třeba nepoužívá podobného principu taky někde jinde?
Myslis to, kde je za turbo zarazena jeste druhy obracene a neni uz hnane spolodinama, ale tim stlacenym cerstvym?
Jo znam, ale kam dat to 2. turbo.

ne ne, prostě se odebírá stlačený vzduch z proudového motoru, který se používá k přetlakování kabiny ve větších výškách ( z pravidla nad 3500 metrů), ten vzduch má teplotu přes 200 stupňů, takže bys tam tu posádku upekl, proto je tam tento chladič, je to jen turbínka, která je mazaná a ohřívaná teplým motorovým olejem, aby nezamrzala, protože rozpínáním vzduchu na té turbínce dochází k prudkému poklesu teploty, který bývá okolo těch -3 stupňů, ale šlo by mnohem víc. Tento studený vzduch se pak nadále míchá zase s teplým vzduchem na požadovanou teplotu a to pak jde do kabiny
jo a ten olej tam tvoří vlastně asi i zátěž té turbínky
Napsal: 25 pro 2006, 15:55
od bokaco
frenky píše:bokaco píše:frenky píše:a slyšel už tady někdo něco o turbochladičích?
Je to zařízení, které se používá v klimatizaci letadel k ochlazování vzduchu, podstatou tohoto chladiče je malá turbínka, na kterou se žene tlak z kompresoru motoru (proudového), a rozpínáním toho stlačeného vzduchu na té turbínce dochází k brutálnímu ochlazování, musí se to zase ohřívat motorovým olejem, aby to nezamrzlo, výstupní teplota je tedy kolem -3 stupňů, myslím, ale šlo by asi i chladnější
jen vymyslet, kde vzít potřebnej tlak, kterej je asi 5 až 7 atmosfér
Nevíte někdo, zda se třeba nepoužívá podobného principu taky někde jinde?
Myslis to, kde je za turbo zarazena jeste druhy obracene a neni uz hnane spolodinama, ale tim stlacenym cerstvym?
Jo znam, ale kam dat to 2. turbo.

ne ne, prostě se odebírá stlačený vzduch z proudového motoru, který se používá k přetlakování kabiny ve větších výškách ( z pravidla nad 3500 metrů), ten vzduch má teplotu přes 200 stupňů, takže bys tam tu posádku upekl, proto je tam tento chladič, je to jen turbínka, která je mazaná a ohřívaná teplým motorovým olejem, aby nezamrzala, protože rozpínáním vzduchu na té turbínce dochází k prudkému poklesu teploty, který bývá okolo těch -3 stupňů, ale šlo by mnohem víc. Tento studený vzduch se pak nadále míchá zase s teplým vzduchem na požadovanou teplotu a to pak jde do kabiny
jo a ten olej tam tvoří vlastně asi i zátěž té turbínky
Jasne, to ale ta turbina ma poradne votacky, kdyz je zatezovana jen olejem.
To pouziti toho druhyho turbodmychadla ma ukrutny efekt, dokonce to ochladi pod 0stC. To by bylo, mit doma jeste jedno GT25xx a mit cas a chut samozrejmne

Napsal: 26 pro 2006, 19:12
od skodik
ted předchozí souvislostí,ted sem viděl nějaký video kde měly supru a tá měla právě ten vodní intercooler,byl velkej jako pra..se,jen mě zarazily ty přívodní hadice,byly docela malý.takže se nemůžu dočkat až to někdo zprovozní,ještě mě napadlo že když je plnej tzn,neprochází jím vzduch dál do motoru takvlastně dělá překážku vzduchu do motoru,ale jak sem psal tenhle byl opravdu velkej jak...
Napsal: 26 pro 2006, 22:26
od lt.kubosh
Napsal: 26 pro 2006, 22:59
od skodik
díky za odkaz
