Napsal: 28 led 2007, 18:58
Ano,někde výš je o tom psáno.
Je to rezonančne naladené na špičku 3000rpm spolu aj zo zvodmi. Prepočítané zlepšenie celkového prietoku spolu aj s novo tvarovanými sedlami ventilov je približne 38PS. Kedže tam bude vodný intercooler tak celková dráha sania bude velmi krátka tzn. IC - komora sania cca 20cmRybízek píše:vypadá to jak z WRCa myslíš že to bude fungovat ? ta komora bude sloužit k vyrovnání razu vzduchu odrážejcího se od ventilu.jak daleko od toho plánuješ umístění vzduch. filtru a váhy vzduchu
BMW 3,0d ma GT2256.go.vojta píše:GT 25 má bmw 3.0d, ale ten nemá snímač polohy lopatek..nebude to z vectry 3.0cdti? ten motor dávaj tuším i do saaba.. jinak to s tím sáním a svodama je už velká hra. jsem zvědavej na efekt..
nebodaj si to skusil ako to funguje na passate.garage píše:Vymyslite blaznoviny ale zkuste se na tom zamyslet trochu do podrobna vymyslite jednu vec a uplne zapominate na ostatni na co vodni IC aby se zkratila vzdalenost od turba k saninaco brutalni kroutak ve dvou tisicich a co ve 3000 umre
atd vymyslete radeji at to tahne od 2500 do 5000 je to mnohem efektnejsi
![]()
Velký turbo bude táhnout právě až od 2500 a vodní ic není kvůli kratší vzdálenosti, ale hlavně kvůli lepšímu chlazení...garage píše:Vymyslite blaznoviny ale zkuste se na tom zamyslet trochu do podrobna vymyslite jednu vec a uplne zapominate na ostatni na co vodni IC aby se zkratila vzdalenost od turba k saninaco brutalni kroutak ve dvou tisicich a co ve 3000 umre
atd vymyslete radeji at to tahne od 2500 do 5000 je to mnohem efektnejsi
![]()
to ano. Vodne ic je super vec, lenze vsetko ma svoje za aj proti. Trerba tam dalsi nizkoteplotny chladiaci okruh aby bola zarucena efektivita. Na sprinty to bude super, voda ma velky koeficient absorbcie tepla. Este sa ani nezohreje a uz sa bude v cieli. na toto to bude super. Ale na dlhodobu prevadzku treba napocitat aj nizkoteplotny okruh a to nieje jednoduche. Mali sme s tym brutalne problemy s jednym motorom.Bóďa píše:Velký turbo bude táhnout právě až od 2500 a vodní ic není kvůli kratší vzdálenosti, ale hlavně kvůli lepšímu chlazení...garage píše:Vymyslite blaznoviny ale zkuste se na tom zamyslet trochu do podrobna vymyslite jednu vec a uplne zapominate na ostatni na co vodni IC aby se zkratila vzdalenost od turba k saninaco brutalni kroutak ve dvou tisicich a co ve 3000 umre
atd vymyslete radeji at to tahne od 2500 do 5000 je to mnohem efektnejsi
![]()
Takže myslím, že to není tak špatná cesta ke zvýšení výkonu.![]()
Aby sme tu netrepali blbosti.......približná teplota stlačeného vzduchu z turbodúchadla sa pohybuje okolo 280°C aj ide o malé turbá tlačené do nezmyselných hodoť je to už okolo 300°C. Ak sa bavíme o tlakoch ako 1.8bar na tdi tak už z toho mate fajn ohrievač vzduchu.garage píše:Reagoval jsem na prispevek Stingraye ze bude 20 cm delka sani.
Je mi jasne ze vodni IC podle vasich nazoru je PRIMAale tak na seriove jezdeni a na primerene turbo a ne moc nafoukle resily jsme to na Peugeotu T16 tam takovy IC je v momente kdy jezdi ten clovek normalne tak je teplota na tech +-90 ale jak tomu zacne jen trochu davat tim myslim zatacky a porad plyn brzda a rychlost max do 100 km/h sahary bezi na plno a stejne to ma okolo 110 stupnu a jak vsichni vyte 110 uz nejsou idealni podminky a kdyz k tomu pridame teplej vzduch z IC ktereho je mimochodem take malo tak snad jedine benzin chladi ventily
. Trosicku se to vyresilo podlozkou pod SPZ
sla pryc a poradnejma ventilatorama jenze kdyz bezi tak motor sotva udrzi volnobeh
a proto jak rika BH na sprint OK ale jen tak tak na 400m
![]()
![]()
![]()
kolik je smysluplno tlačit s turbem 130PD se seriovym coolerem tlak aby z toho nebyl prutokovy ohřívač?Stingray píše:Aby sme tu netrepali blbosti.......približná teplota stlačeného vzduchu z turbodúchadla sa pohybuje okolo 280°C aj ide o malé turbá tlačené do nezmyselných hodoť je to už okolo 300°C. Ak sa bavíme o tlakoch ako 1.8bar na tdi tak už z toho mate fajn ohrievač vzduchu.garage píše:Reagoval jsem na prispevek Stingraye ze bude 20 cm delka sani.
Je mi jasne ze vodni IC podle vasich nazoru je PRIMAale tak na seriove jezdeni a na primerene turbo a ne moc nafoukle resily jsme to na Peugeotu T16 tam takovy IC je v momente kdy jezdi ten clovek normalne tak je teplota na tech +-90 ale jak tomu zacne jen trochu davat tim myslim zatacky a porad plyn brzda a rychlost max do 100 km/h sahary bezi na plno a stejne to ma okolo 110 stupnu a jak vsichni vyte 110 uz nejsou idealni podminky a kdyz k tomu pridame teplej vzduch z IC ktereho je mimochodem take malo tak snad jedine benzin chladi ventily
. Trosicku se to vyresilo podlozkou pod SPZ
sla pryc a poradnejma ventilatorama jenze kdyz bezi tak motor sotva udrzi volnobeh
a proto jak rika BH na sprint OK ale jen tak tak na 400m
![]()
![]()
![]()
Každopádne ak sa vodný okruh vhodne dimenzuje nie je vôbec problem udržat účinnost v celom rozsahu použitia........ak tu dávate za príklad dragstery a šprinty je to blbost lebo tam ide hlavne o výkon a vôbec sa nikto nezaoberá aký objem ma vodný okruh je to navrhnuté iba s prihliadnutím na čo najefektívnejšie parametre.......
Ehmmm.......no aby som nezabudol.......1500Hp Air/Air intercooler pohoda........je to síce hovadskú kus hliníku s obrovským objemom.......ale videl niekto IC s kapacitou 3500Hp?? Vie si niekto predstaviť že by to bol Air/Air intercooler?? Tá plocha čo by bola nutná na chladenie je na vozidle neuskutočnitelná.......len pre porovnanie IC air/air na 1200Hp má šírku 120mm!!!
Takže ešte raz a znovu nechcem nikoho presviedčat ale voda/vzduch je najideálnejšie riešenie ak jeho návrhu predchádza potrebná kalkulácia. Naviac aby som nezabudol mám k dispozícii aj nástrekové reaktívne povlaky na vodné chladice, intercoolery s efektivitou prestupu tepla zlepšenou v priemere o 20%, naviac je možné použit špeciálne prísady do chladiacej vody a zlepšit si tak chladenie o dalších 16%.