Za turbem nikdy! nebude vyšší teplota než před turbínou, Tepelná a kinetická energie spalin roztáčí turbímu (tepelná en. -> mech. energie). Možná jsi myslel teplotu na vstupu kompresorové části, kdy na výstupu dojde stlačením (kompresí) ke zvýšení teploty. Ale u turbíny bude vždy! na výstupu menší teplota, než na vstupu (teplotní spád). Takže snad jsi to myslel s tou teplotou pro kompresorovou část turbodmychadla.jayd píše:jen mala technicka, aby nenarusil diskuzi:-)Forest píše: Pozor! Fungovani turba je zalozeno na stejnem principu bez ohledu na pouzite palivo - efektivita je dana co nejvyssim objemem, vahou a teplotou pred a naopak do nejnizsim za turbem a to je neoddiskutovatelne.
objem, vaha s teplotou jsou celkem provazany...takze souhlasim velky objem, vaha, ale teplota co nejnizsi..bavime se o tom co je pred turbem
protoze pokud budu mit vysokou teplotu na vstupu tak na vystupu bude jeste vetsi a budu muset mit hodne velky chladic:-)
Jinak Origoš podstatu vystihl přesně
