Stránka 5 z 11

Napsal: 09 lis 2006, 09:51
od vwphun
jayd píše:
Forest píše: Pozor! Fungovani turba je zalozeno na stejnem principu bez ohledu na pouzite palivo - efektivita je dana co nejvyssim objemem, vahou a teplotou pred a naopak do nejnizsim za turbem a to je neoddiskutovatelne.
jen mala technicka, aby nenarusil diskuzi:-)

objem, vaha s teplotou jsou celkem provazany...takze souhlasim velky objem, vaha, ale teplota co nejnizsi..bavime se o tom co je pred turbem

protoze pokud budu mit vysokou teplotu na vstupu tak na vystupu bude jeste vetsi a budu muset mit hodne velky chladic:-)
Za turbem nikdy! nebude vyšší teplota než před turbínou, Tepelná a kinetická energie spalin roztáčí turbímu (tepelná en. -> mech. energie). Možná jsi myslel teplotu na vstupu kompresorové části, kdy na výstupu dojde stlačením (kompresí) ke zvýšení teploty. Ale u turbíny bude vždy! na výstupu menší teplota, než na vstupu (teplotní spád). Takže snad jsi to myslel s tou teplotou pro kompresorovou část turbodmychadla.
Jinak Origoš podstatu vystihl přesně :-)

Napsal: 09 lis 2006, 10:13
od jayd
jo jo jsme to myslel pro kompresorovou cast (wallbash) snad se vymluvim na to ze je rano a zrovna jsem koukal na vypocet chladice vzduchu:-) (proto jsme o nem psal) takze jsem se nechal unest pojmy pred turbem a za turbem

omluva :roll:

Napsal: 09 lis 2006, 11:26
od TurboZ
Pročetl sem to tady celé 2× a myslím že opravdu nemá moc velký význam u malých turbodmychadel, ale smysl to mít určitě bude!
Jen k té Audi V12 TDi (Le Mans ne serie) > Pročpak má vstřikovače v potrubí před turbem?! ;)
Myslím že nástup turba řesili trošku jinak..

Napsal: 09 lis 2006, 11:38
od honzamares
Forest píše:
Mas ve sve podstate pravdu, jedine, co bych dodal je, ze idealni by bylo, kdyz by za turbem bylo "zarizeni", ktere by spaliny co nejvice zchlazovalo a tim snizovalo jejich objem (aniz dochazelo ke zchlazeni /tudiz i snizeni efektivity/ turbiny) a zaroven i odsavalo vychazejici spaliny ... nicmene to uz jsme se dostali nekam uplne jinam a za chvili bychom mohli pokracovat "tou o Kalkulace" (noteeth)
Heh, mám vodou chlazený výfuk :) ale na výfuku uzel, aby mi do něj neteklo :(
origoš píše:Pořád jsem si říkal...
Jinak se také musím připojit k obhajobě češtiny. Když čtu "vybrace, nebu vífuk", tak to by na fóru, které je skutečně bezkonkurenční být nemělo.
Doporučuji lištičku od Seznamu - je tam ikona pravopis - a docela dobrý.

Napsal: 09 lis 2006, 11:43
od honzamares
grim píše:
spaliny by měly mít před turbem co nejvyšší teplotu. proto se taky svody obalují "termo páskama".

A já si myslel že se obalují, aby teplo nesálalo a neničilo okolí (noteeth)

Napsal: 09 lis 2006, 12:16
od Forest
honzamares píše:
grim píše:
spaliny by měly mít před turbem co nejvyšší teplotu. proto se taky svody obalují "termo páskama".

A já si myslel že se obalují, aby teplo nesálalo a neničilo okolí (noteeth)
Mno ano, ale je to jako sekundarni projev, primarni je, aby bylo zamezeno vyzarovani, tedy ztraty tepla a tim analogicky snizeni jejich teplota, s cimz je spojeno i snizeni jejich objemu a timpadem i schopnosti "plnit" ;)

Napsal: 09 lis 2006, 12:57
od Stingray
TurboZ píše:Pročetl sem to tady celé 2× a myslím že opravdu nemá moc velký význam u malých turbodmychadel, ale smysl to mít určitě bude!
Jen k té Audi V12 TDi (Le Mans ne serie) > Pročpak má vstřikovače v potrubí před turbem?! ;)
Myslím že nástup turba řesili trošku jinak..
To by som si rád pozrel pretože tam ide len o plnenie emisných noriem pokial viem tak Audi R10 a všetky racing diesel autá musia byť vybavené partikel filtrami aj na preteky.

Nech sa páči rád sa na to pozriem ale vstrekovače na 800°C výfuku to by bola sranda.....

Napsal: 09 lis 2006, 13:10
od Forest
TurboZ píše: Jen k té Audi V12 TDi (Le Mans ne serie) > Pročpak má vstřikovače v potrubí před turbem?! ;)
Myslím že nástup turba řesili trošku jinak..
Klidne to mohl byt i benzin pripadne jina vybusna latka ... za predpokladu, ze maji turba z kvalitnich materialu, mohou si to urcite dovolit, aby jim nespalene "aditivo" dohorivalo na lopatkach.

Nicmene si myslim, ze u nich nebyl duvod, protoze v prubehu zavodu drzi stale motor v otackach, tudiz i turbo naplnene...ledaze by to pouzili na start. Ale tuto reakci prosim berte jen v pripade, ze tam skutecne neco takoveho je ... az se presvedcim, pak uverim. Poprosil bych o nejaky link ...nebo si to musim najit sam? :o ...jen abych nebyl pak narcen zase z prilisne aktivity na internetu :P

Napsal: 09 lis 2006, 13:17
od Marcos
TurboZ: Jake vstrikovace v potrubi pred turbem? :roll: To by mne vazne zajimalo. Ja si zas "myslim", ze rychly nastup turba resit vubec nemuseli, vzhledem k pouziti vozu. I kdyz ty restriktory ten nastup turba dost zpomaluji.

Napsal: 09 lis 2006, 14:07
od jayd
treba to tam maji jako toyota kvuli emisim (LOL)
sorry za off topic (offtopic)

Napsal: 09 lis 2006, 16:04
od lt.kubosh
Forest píše:Klidne to mohl byt i benzin pripadne jina vybusna latka ...
Kdyz uz tady chytas lidi za slovo, tak mi vysvetli co myslis vybusnou latkou?!?
Pokud je mi znamo, tak cilem u spalovacich motoru je horeni (vznik spalnych plynu, rozpinavost a plynuly narust tlaku) a ne vybuchy. Pokud ovsem pan forest nedosahuje extremniho zrychleni rozhozem po okoli za pouziti TNT. :D

Napsal: 09 lis 2006, 16:21
od vwphun
TurboZ píše:Pročetl sem to tady celé 2× a myslím že opravdu nemá moc velký význam u malých turbodmychadel, ale smysl to mít určitě bude!
Jen k té Audi V12 TDi (Le Mans ne serie) > Pročpak má vstřikovače v potrubí před turbem?! ;)
Myslím že nástup turba řesili trošku jinak..
No jestli to jsou vstřikovače před turbínou, tak bych to viděl tak maximálně kvůli ochlazení spalin, aby nedošlo k poškození lopatek turbíny vysokou teplotou.

Napsal: 09 lis 2006, 16:54
od Marcos
Zadne vstrikovace tam nejsou.

Napsal: 09 lis 2006, 17:57
od Forest
lt.kubosh píše: Kdyz uz tady chytas lidi za slovo...
Precti si, co jsem psal - naopak jsem ze slovickareni narknul jine. Jinak pokud je to pokus, jak si na me vylit "zbytecne emoce" (vznikle z duvodu, ze jsi nemel v tomto tematu pravdu) tak ho ignuruji a padl na neurodnou pudu :P
vwphun píše:
No jestli to jsou vstřikovače před turbínou, tak bych to viděl tak maximálně kvůli ochlazení spalin, aby nedošlo k poškození lopatek turbíny vysokou teplotou.
Tak to urcite ne, protoze tim by doslo k jejich zmenseni a timpadem snizeni ucinnosti turbodmychadla. Navic, jak uz jsem rekl - pokud by tam pouzili materialy pouzite na vrtulkach pouzite u turbin Porsche s technologii VGT, tak neni realna sance, aby je "diky teplote" znicili. Btw. vyvinuli to ve spolupraci s firmou Borg Warner Turbo Systems a jedna se o materialy prevzaty z kosmickeho prumyslu a vydrzi vice, nezli 1000°C ...zatimco teploty u naftaku jsou o min. 100°C nizsi. (hm)

Napsal: 09 lis 2006, 19:42
od scream
souhlasím s origošem. navíc někde jsem viděl výfuk na Evo7 tušim že od rallyartu a od zacatku do konce se rozširoval. to rozšírení mozna ma smysl v případech nedostatku místa pro velký výfuk, ale upřímě pochybuju, že to je vec, která se dá doladit k dokonalosti pomocí systému pokus-omyl. logicky taky zní, to, že co nejkratší výfuk je plus, ale z praktické zkusenosti sem mel opacny pocit. chvíli jsem jezdil jen na cca 100cm svod 60mm od turba, protoze mi praknul vyfuk a auto jelo znatelně hůře