mrazy vs. vybehany diesel (felicia 1.9D)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Mě teď potěšilo, koupil jsem nabitou novou baterii Meyle ze skladu a když jsem jí změřil, měla 12,9 voltu a metla jako blázen. Když jsem do rána nabíjel údajně zánovní baterii, tak ráno měla/plně plynovala/ 14 V a to mi bylo podezřelé...Auto místo toho u mne zůstalo celý den a po ani ne 2 hodinách měla 12,2 ..Bylo prostě po ní.. Ono lidé kolikrát nezaznamenají jak čas plyne a rok 2004 je pro ně nedávno... :)
Je škoda, že firmy povinně nemusí dávat na baterii srozumitelný datum výroby, což kdysi bývalo..
nepropadat panice...
Driver_1.9D
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 02 led 2012, 22:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Driver_1.9D »

dik za rady ale na lane to chytilo po par metroch
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Áno, na lane ti to chytí temer hneď. Ale to je len "núdzová" možnosť. Ja som to použil len raz. Pri rozťahovaní tam ide viac nafty. Radšej by som ale štartoval normálne ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tady nejde o víc nafty, ale o ten drc, který startér nedokáže..Ten drc nahradí slabší tlaky..
nepropadat panice...
Driver_1.9D
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 02 led 2012, 22:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Driver_1.9D »

pipo444 píše: Ale to je len "núdzová" možnosť.
ja som uz feldu asi 100x roztahoval (LOL)
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Driver_1.9D píše:ja som uz feldu asi 100x roztahoval (LOL)
borec :D ja zatiaľ len raz :) chvalabohu ju už nemusím rozťahovať. Baterka je OK,kontakty a štartér - to obzriem na jar. Štartuje v poho ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
nebulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 05 úno 2008, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od nebulus »

Ja som robil repas štartéra, nová baterka, očistené silové káble a kostry. Ale keď stojím pár dní na mraze, tak prvá otočka štartéra je dosť lenivá, potom to na druhú tretiu chytí. (LOL) Pokiaľ jazdím každý deň, tak chytá niekedy až strach, štartér nespraví poriadne ani jednu otočku a už to vrčí :)
Driver_1.9D
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 02 led 2012, 22:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Driver_1.9D »

no a takto bezi motor v mraze ked je upne studeny
http://www.youtube.com/watch?v=YxMrbxhT ... Pg&index=2
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Teče vstřik.
Driver_1.9D
Přispěvovatel
Příspěvky: 233
Registrován: 02 led 2012, 22:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Driver_1.9D »

a nemoze to byt slabymi kompresnymi tlakmi? lebo ked sa motor zohreje uz ide pekne alebo ked je vonku cca +5 a viac a nastartujem za studena tak tiez ide pekne a nie takto trhavo
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

To by nedělalo tak dlohou.
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Možno budeš mať podobný problém ako som mal ja, a to s tryskami. Čím klesla teplota nižšie, tým horšie sa štartovalo. Po horkom-ťažkom natočení to išlo na 2-3 valce. Po pomalom pridaní plynu nabehly aj ostatné valce. Prečítaj si napr. toto od tejto strany, aj tam je to písané ;) http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15 Trysky boli zaoxidované od nafty a pri štartovaní tam toho išlo málo na zapálenie. Ja som to mal už v horšom štádiu. Predchádzajúca majiteľka jazdila zrejme dosť po otáčky a nafta v tryskách robila svoje. Ako hovorím, od tej opravy už nebol so štartovaním žiadny problém :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já osobně z toho, jak to popsal majitel vozu, mám za to, že to odhalil sám.., má již malé kompresní tlaky.. Proč když začne tohle zimní počasí se vyrojují jako houby po dešti problémy se startem..? Teď mluvím o předkomůrce, která je háklivá za nižší kompresní tlaky.. které jsou samozřejmě nejvíc znát v zimě..Předkomůrka bez žhaviček nechytne na škub ani v létě, a v zimě, když motor nemá požadované tlaky nechytne už vůbec..Proč jsou najednou špatné starty, když je žhavení v pořádku a trysky ještě před 20 dny spolehlivě fungovaly? Je to věčný problém a je to každou zimu.., auta, která jsou 15 let stará s vyhoněnými motory nechytají, tak se hledá příčina...Netvrdím, že každá 1,9 D z Felicie má slabé tlaky, ale většinou je to bohužel tak. Tryska buď je přidřená, mlátí nebo špatně rozprašuje, motor nemá správný, úsporný chod, ale není to příčinou nechytatelnosti.. Jde to snadno ověřit..jakmile motor chytí na převalení na laně, není co řešit...Jsou to špatné tlaky, bohužel... :(
nepropadat panice...
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Jericho : pred 2 rokmi, v zime som nemohol naštartovať ani za pána. Baterka bola nová, aj žhaviče boli nové (síce Champion, ale ukázalo sa, že nie sú OK). Keď bolo okolo O°C, ešte sa dalo naštartovať, ale trvalo to dlhšie a štartér musel veľa točiť :roll: A pri väčších mrazoch som už nenaštartoval :( Auto som vytlačil von a roztiahnuť. Na rozťah chytilo hneď. Potom, ďalši deň už samozrejme nechytilo. Tak som to zaviezol jednému odborníkovi na diesle v PN. Ten to tam mal cez noc. A ráno taktiež nemohol naštartovať. Zistil, že trysky nie sú v poriadku. Každú zrepasoval a už to štartovalo :) A odvtedy, je to už 2 roky, nebol žiaden problém. Myslíš, že som mal slabé kompresné tlaky ? Neviem, nemeral som. Keby hej, tak problém by ešte pretrvával. Zaujímavé, že :D
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A nepřidal ti taky trochu fora?To samozřejmě pomůže a je jasné, že když vyndaš vstřikovače, které většinou otvírají již při menším tlaku a přidáš jim podložku, tak se to zlepší, když dáš novou baterii, nový startér, popřípadě opravíš všechny doteky tak se to taky zlepší..Kolikrát je to tak na hranici, že motor při -2 ještě v pohodě chytne, ale při -4 již ne, nebo dáš auto za barák, kde je to za větrem a auto chytne i v -6 stupních ..Je tam hranice startovatelnosti a samozřejmě všechny vhodné opravy pomohou..Někdy stačí teplá zima je vše v pohodě, ale padnou mrazy a je zle, vyhoněný motor nemá žádnou rezervu..Jak to, že loni to bezvadně chytalo a letos už ne? A auto toho moc nenajelo. Nedovedeš si představit, co jsme se s tím nalaborovali , když tady žádný přímý vstřik nebyl..A resumé? Proběh a opotřebení motoru .. s tím nic nenaděláš...A že má motor víc najeto, než si majitel myslí, je tutovka.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“