Komorový výfuk(expanzni komora za turbem)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

idealni by bylo, kdyz by za turbem bylo "zarizeni", ktere by spaliny co nejvice zchlazovalo a tim snizovalo jejich objem (aniz dochazelo ke zchlazeni /
Samozřejmě, pokud se vezme závislost objemu na teplotě, tak na výstupu čím chladnější, tím lépe (menší odpor). To samé na vstupu, kdyby se potrubí izolovalo tak, aby se méně ochlazovalo, tak by účinnost vzrostla. Otázka je, co tomu bude říkat turbo. Dělají se turba vodou chlazená, proto, že pracují v tak extrémnívh podmínkách, že je s podivem, co to vydrží. Objemovou teplotní roztažnost využívá intercoller, pokud by se vychlazoval na teplotu nižší, než okolní vzduch, tak se do válců také natlačí víc vzduchu. Otázka je, jestli výkon, který se tím získá není menší, než ten, který se spotřebuje na to chlacení.
Je fakt ten, že u sériového auta, kde výrobce hledí na co nejmenší výrobní náklady se dá lecos vylepšit a fandové, jako jsme my nelitují času a peněz dost často přímo ohromí výsledkem. Nutno k tomu říci, že ten výsledek bude jenom když jsou úpravy prováděny na solidním a správném theoretickém podkladě. Prostě princip se očúrat nedá.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

origoš: Principielně je 2 i 4 takt spalovací motor a liší se jen způsobem vyplachování, některé větší 2T mají v hlavě i výfukový ventil - je to takzvané souproudé vyplachování. V čem se liší je vliv laděného výfuku, u 2T je větší v rezonanci systému docházelo v určitém režimu k výfuku části nové směsi - pak byly přidávány přívěry výfuku a rezonanční elementy které měly zlepšit průběh výkonu a kroutícího momentu. Čím nižší tlak za ventilem/výfuk kanálem/turbem, tím líp vypláchneš /rychleji natlačíš a dostaneš tam víc směsi - vyšší výkon / lepší průběh kroutícího momentu.
Forest: Představ si jaký je průběh tlaku před turbem a za ním- viz Spalovací motory I + II atd. Před i za turbem není konstatní tlak, je tam vlnění/pulzy, pro které platí teorie vlnění. Představit si, že je tam i jen přibližně konstantní tlaková diference je velmi nepřesné. a vede k nepřesným úvahám.
Ale jak to tu bylo řečeno, kvůli "deseti" koním to pro normálního člověka nemá smysl, to je na sprint, tvrdé ladění a spoustu peněz nebo bezva dílnu a čas.
G3 Variant synchro
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

Nejsem si jist jak u dieselu, ale u benzínu určitě neplatí že čím měnší odpor výfuku tím lépe. Neplatí ani opak. Je třeba mít vyvážený výfuk, vzhledem k motoru a sání, ajiné.

Vzoreček samozřejmně nevím. (wallbash)
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

honzamares napsal: Nejsem si jist jak u dieselu, ale u benzínu určitě neplatí že čím měnší odpor výfuku tím lépe. Neplatí ani opak. Je třeba mít vyvážený výfuk, vzhledem k motoru a sání, ajiné.
..........................................................................................................
plně souhlasím!
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

větší 2T mají v hlavě i výfukový ventil - je to takzvané souproudé vyplachování.
To je omyl, souproudé vyplachování je něco úplně jiného.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Nejak se tu zvrhla debata na cistokrevny vyfuk. Takze kdo z vas potrebuje roztacet turbo ze Scanie na 1,4TDI motoru prosim zacnete experimentovat.
At je tu nejaky vysledek "s trubkou" "s expanzni komorou". U VTG z V6 na 1.9ce to pres ujisteni tuneru asi nebude meritelne.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

V6 je fakt slabota. Přes zimu se budu pokoušet roztáčet třílitrový turbo a komora tam taky přibude. :)
Jinak místa dost na stovku rouru. :D Nebudu se obtěžovat protahovat jí mezi zadní nápravou a podlahou ( výfuk před zadním kolem se osvědčil ). :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

To jako pred kolo pod prah?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

No jasně. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Á jéé :)
Tel:776005385 Nový Bor
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Bóďa napsal: V6 je fakt slabota. Přes zimu se budu pokoušet roztáčet třílitrový turbo a komora tam taky přibude. :)
..........................................................................................................
sory, ale V6 má snad 2malí turba (pokud se nemílím).

tak, můžete mě bombardovat! (noteeth)

(nic ve zlím :P )
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Kdepak, dvě bych poznal. :D
Vyndaval jsem ho minulý týden, je to jedináček. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Mcjohn
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2006, 22:02
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Mcjohn »

Ještě k těm vsřikovačů. Jsou umístěny před turbem proto, aby když pustí plyn před zatáčkou, tak tam začnou vstřikovat palivo které hoří a kinetická energie spalnin drží otáčky turba pro rychlejší akceleraci. Pokud vim tak to používaj všechny WRC. Tak proč ne TDI. Mam zato, že se tomu říká ALS.
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

Mcjohn: Dnes uz se na ALS nepouzivaji zadne vstrikovace. :-D Resi se to jen elektronicky, posunutim predstihu a obohacenim smesi. Ale u toho V12 TDi to urcite neni.. (noteeth)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

origoš: no, na tom motoru 2T s ventilem jsem dělal, takže jsem to z manuálu možná blbě přeložil, co je to tedy podle Tebe souproudé vyplachování?
iTD: u benzínu je potřeba vědět, jaké požadavky mám, jestli max výkon, kroutící moment , no, tohle je téma, na které není jednoduchá odpověď, i u 4T může dojít ke strhnutí čerstvé směsi při střihu pokud je odpor výfuku moc malý.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“