Samozřejmě, pokud se vezme závislost objemu na teplotě, tak na výstupu čím chladnější, tím lépe (menší odpor). To samé na vstupu, kdyby se potrubí izolovalo tak, aby se méně ochlazovalo, tak by účinnost vzrostla. Otázka je, co tomu bude říkat turbo. Dělají se turba vodou chlazená, proto, že pracují v tak extrémnívh podmínkách, že je s podivem, co to vydrží. Objemovou teplotní roztažnost využívá intercoller, pokud by se vychlazoval na teplotu nižší, než okolní vzduch, tak se do válců také natlačí víc vzduchu. Otázka je, jestli výkon, který se tím získá není menší, než ten, který se spotřebuje na to chlacení.idealni by bylo, kdyz by za turbem bylo "zarizeni", ktere by spaliny co nejvice zchlazovalo a tim snizovalo jejich objem (aniz dochazelo ke zchlazeni /
Je fakt ten, že u sériového auta, kde výrobce hledí na co nejmenší výrobní náklady se dá lecos vylepšit a fandové, jako jsme my nelitují času a peněz dost často přímo ohromí výsledkem. Nutno k tomu říci, že ten výsledek bude jenom když jsou úpravy prováděny na solidním a správném theoretickém podkladě. Prostě princip se očúrat nedá.