Stránka 6 z 11

Napsal: 09 lis 2006, 20:23
od origoš
idealni by bylo, kdyz by za turbem bylo "zarizeni", ktere by spaliny co nejvice zchlazovalo a tim snizovalo jejich objem (aniz dochazelo ke zchlazeni /
Samozřejmě, pokud se vezme závislost objemu na teplotě, tak na výstupu čím chladnější, tím lépe (menší odpor). To samé na vstupu, kdyby se potrubí izolovalo tak, aby se méně ochlazovalo, tak by účinnost vzrostla. Otázka je, co tomu bude říkat turbo. Dělají se turba vodou chlazená, proto, že pracují v tak extrémnívh podmínkách, že je s podivem, co to vydrží. Objemovou teplotní roztažnost využívá intercoller, pokud by se vychlazoval na teplotu nižší, než okolní vzduch, tak se do válců také natlačí víc vzduchu. Otázka je, jestli výkon, který se tím získá není menší, než ten, který se spotřebuje na to chlacení.
Je fakt ten, že u sériového auta, kde výrobce hledí na co nejmenší výrobní náklady se dá lecos vylepšit a fandové, jako jsme my nelitují času a peněz dost často přímo ohromí výsledkem. Nutno k tomu říci, že ten výsledek bude jenom když jsou úpravy prováděny na solidním a správném theoretickém podkladě. Prostě princip se očúrat nedá.

Napsal: 09 lis 2006, 20:35
od bobG3
origoš: Principielně je 2 i 4 takt spalovací motor a liší se jen způsobem vyplachování, některé větší 2T mají v hlavě i výfukový ventil - je to takzvané souproudé vyplachování. V čem se liší je vliv laděného výfuku, u 2T je větší v rezonanci systému docházelo v určitém režimu k výfuku části nové směsi - pak byly přidávány přívěry výfuku a rezonanční elementy které měly zlepšit průběh výkonu a kroutícího momentu. Čím nižší tlak za ventilem/výfuk kanálem/turbem, tím líp vypláchneš /rychleji natlačíš a dostaneš tam víc směsi - vyšší výkon / lepší průběh kroutícího momentu.
Forest: Představ si jaký je průběh tlaku před turbem a za ním- viz Spalovací motory I + II atd. Před i za turbem není konstatní tlak, je tam vlnění/pulzy, pro které platí teorie vlnění. Představit si, že je tam i jen přibližně konstantní tlaková diference je velmi nepřesné. a vede k nepřesným úvahám.
Ale jak to tu bylo řečeno, kvůli "deseti" koním to pro normálního člověka nemá smysl, to je na sprint, tvrdé ladění a spoustu peněz nebo bezva dílnu a čas.

Napsal: 09 lis 2006, 21:20
od honzamares
Nejsem si jist jak u dieselu, ale u benzínu určitě neplatí že čím měnší odpor výfuku tím lépe. Neplatí ani opak. Je třeba mít vyvážený výfuk, vzhledem k motoru a sání, ajiné.

Vzoreček samozřejmně nevím. (wallbash)

Napsal: 09 lis 2006, 21:46
od Smoke
honzamares napsal: Nejsem si jist jak u dieselu, ale u benzínu určitě neplatí že čím měnší odpor výfuku tím lépe. Neplatí ani opak. Je třeba mít vyvážený výfuk, vzhledem k motoru a sání, ajiné.
..........................................................................................................
plně souhlasím!

Napsal: 09 lis 2006, 21:50
od origoš
větší 2T mají v hlavě i výfukový ventil - je to takzvané souproudé vyplachování.
To je omyl, souproudé vyplachování je něco úplně jiného.

Napsal: 09 lis 2006, 22:13
od lt.kubosh
Nejak se tu zvrhla debata na cistokrevny vyfuk. Takze kdo z vas potrebuje roztacet turbo ze Scanie na 1,4TDI motoru prosim zacnete experimentovat.
At je tu nejaky vysledek "s trubkou" "s expanzni komorou". U VTG z V6 na 1.9ce to pres ujisteni tuneru asi nebude meritelne.

Napsal: 09 lis 2006, 22:34
od Bóďa
V6 je fakt slabota. Přes zimu se budu pokoušet roztáčet třílitrový turbo a komora tam taky přibude. :)
Jinak místa dost na stovku rouru. :D Nebudu se obtěžovat protahovat jí mezi zadní nápravou a podlahou ( výfuk před zadním kolem se osvědčil ). :)

Napsal: 09 lis 2006, 22:58
od bokaco
To jako pred kolo pod prah?

Napsal: 09 lis 2006, 23:00
od Bóďa
No jasně. :D

Napsal: 09 lis 2006, 23:08
od titan0306
Á jéé :)

Napsal: 09 lis 2006, 23:21
od Smoke
Bóďa napsal: V6 je fakt slabota. Přes zimu se budu pokoušet roztáčet třílitrový turbo a komora tam taky přibude. :)
..........................................................................................................
sory, ale V6 má snad 2malí turba (pokud se nemílím).

tak, můžete mě bombardovat! (noteeth)

(nic ve zlím :P )

Napsal: 09 lis 2006, 23:23
od Bóďa
Kdepak, dvě bych poznal. :D
Vyndaval jsem ho minulý týden, je to jedináček. :)

Napsal: 10 lis 2006, 00:58
od Mcjohn
Ještě k těm vsřikovačů. Jsou umístěny před turbem proto, aby když pustí plyn před zatáčkou, tak tam začnou vstřikovat palivo které hoří a kinetická energie spalnin drží otáčky turba pro rychlejší akceleraci. Pokud vim tak to používaj všechny WRC. Tak proč ne TDI. Mam zato, že se tomu říká ALS.

Napsal: 10 lis 2006, 10:45
od Marcos
Mcjohn: Dnes uz se na ALS nepouzivaji zadne vstrikovace. :-D Resi se to jen elektronicky, posunutim predstihu a obohacenim smesi. Ale u toho V12 TDi to urcite neni.. (noteeth)

Napsal: 10 lis 2006, 15:51
od bobG3
origoš: no, na tom motoru 2T s ventilem jsem dělal, takže jsem to z manuálu možná blbě přeložil, co je to tedy podle Tebe souproudé vyplachování?
iTD: u benzínu je potřeba vědět, jaké požadavky mám, jestli max výkon, kroutící moment , no, tohle je téma, na které není jednoduchá odpověď, i u 4T může dojít ke strhnutí čerstvé směsi při střihu pokud je odpor výfuku moc malý.