vodní intercooler
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Já tomu rozumím zhruba takhle: Jako celek to asi bude mít stejnou účinnost, protože pak při chlazení vody se teplo předává stejně zase vzduchu takže i chladič voda-vzduch musí bejt stejně velikej (mít stejnej výkon). Jediná výhoda je že voda má daleko vyšší tepelnou kapacitu a i hustotu a odost lépe lze ohřívat-chladit (má nižší odpor vedení tepla). Tak proto stačí mít malý vodní hadice (proteče nima stejnej tepelnej výkon). A taky je to důvod proč se tento systém používá u aut na sprinty, za těch 10-15 vteřin se voda nestihne moc ohřát a proto chladí daleko líp než klasika, ale při dlouho dobém využívání výkonu se asi moc nevyplatí(je daleko složitější a i těžší. Vyplatí se tam kde je problém tahat 80-100mm trubky po autě a nebo tam kde trubky vycházej moc dlouhý (AIRBUS ....)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

Verim, ze to mit lepsi ucinnost bude. Nicmene naklady pro seriovou vyrobu neopodstatni narust vykonu. Navic to bude peknych par kilo navrch. Vodni napln, trubky, cerpadlo - a to bude muset byt elektricke, protoze tahat k tomu jeste klinak by byl nesmysl.Radim205D píše:Podle mne to lepší účinost mít než FMIC určitě nebude, je to spíše alternativa.
Kdyby ta účinost byla lepší, tak by se asi klasický IC skoro vůbec nepoužíval.
Kdyz automobilky resi jestli nadrz prisroubovat standartnimi srouby nebo nejakymi na objednavku, protoze je tam malo mista...
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
ještě co se týká tý volby vzduch - voda,tak bych to přirovnal chlazení procesoru v počítači, tam taky serie a lepší verze používa klasický ventilátor o různých rozměrech a výkonech,ale ten top už používá vodní či různé crio.Což výrobci standartně nemontují,protže cena komponentů je moc velká a konkurence tlačí ceny dolů.
nevěděl sem že PD maj chlazení paliva,ale asi bych ho dal do předu místo klasickýho FMIC kvůli přístupu vzduchu ahlavně ude trochu krytej proti kamenům apod.
nevěděl sem že PD maj chlazení paliva,ale asi bych ho dal do předu místo klasickýho FMIC kvůli přístupu vzduchu ahlavně ude trochu krytej proti kamenům apod.
Ten je moc malinkej. Přece jenom těch pět kubíků horkého vzduchu za minutu tu vodu v intercooleru trochu ohřeje.lt.kubosh píše:Technicka otazka - TDI PD ma udajne nejaky chladic paliva na spodku vozu. Nedalo by se podobnym zpusobem umistit vymenik tepla z vody z toho mezichladicoveho okruhu?

MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Jasan - nemyslel jsem ho pouzit, ale umistit ho tam. Precejen trochu mista pod kapotou by nicemu neskodilo.Bóďa píše:Ten je moc malinkej. Přece jenom těch pět kubíků horkého vzduchu za minutu tu vodu v intercooleru trochu ohřeje.lt.kubosh píše:Technicka otazka - TDI PD ma udajne nejaky chladic paliva na spodku vozu. Nedalo by se podobnym zpusobem umistit vymenik tepla z vody z toho mezichladicoveho okruhu?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
Já teda nevim, asi se budete tlemit, ale odpoledne jsem to tu čet a zrovna v tu chvíli manželka sundavala papiňák ze sporáku a dala ho pod studenou vodu , v tom okamžiku během 1 - 2 vteřin byl bez tlaku a dal se otevřít (konečně) a tak si myslím, že to chlazení voda vzduch asi bude daleko účinnější než vzduch vzduch, protože na vzduchu by to stydlo daleko déle...
Tedy zase neberu v úvahu, že ten hrnec je mimo jiné plnej páry, která by se mohla chovat asi jinak než suchej vzduch, ale princip ochlazení asi by mohl být stejný...
Tedy zase neberu v úvahu, že ten hrnec je mimo jiné plnej páry, která by se mohla chovat asi jinak než suchej vzduch, ale princip ochlazení asi by mohl být stejný...
doporucuji se mrknout jeste sem, se to tady uz pred nejakym casem probiralo: http://www.tuning-forum.org/viewtopic.p ... 76&start=0