vodní intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

to zrovna.....
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Já tomu rozumím zhruba takhle: Jako celek to asi bude mít stejnou účinnost, protože pak při chlazení vody se teplo předává stejně zase vzduchu takže i chladič voda-vzduch musí bejt stejně velikej (mít stejnej výkon). Jediná výhoda je že voda má daleko vyšší tepelnou kapacitu a i hustotu a odost lépe lze ohřívat-chladit (má nižší odpor vedení tepla). Tak proto stačí mít malý vodní hadice (proteče nima stejnej tepelnej výkon). A taky je to důvod proč se tento systém používá u aut na sprinty, za těch 10-15 vteřin se voda nestihne moc ohřát a proto chladí daleko líp než klasika, ale při dlouho dobém využívání výkonu se asi moc nevyplatí(je daleko složitější a i těžší. Vyplatí se tam kde je problém tahat 80-100mm trubky po autě a nebo tam kde trubky vycházej moc dlouhý (AIRBUS ....)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Radim205D píše:Podle mne to lepší účinost mít než FMIC určitě nebude, je to spíše alternativa.
Kdyby ta účinost byla lepší, tak by se asi klasický IC skoro vůbec nepoužíval.
Verim, ze to mit lepsi ucinnost bude. Nicmene naklady pro seriovou vyrobu neopodstatni narust vykonu. Navic to bude peknych par kilo navrch. Vodni napln, trubky, cerpadlo - a to bude muset byt elektricke, protoze tahat k tomu jeste klinak by byl nesmysl.
Kdyz automobilky resi jestli nadrz prisroubovat standartnimi srouby nebo nejakymi na objednavku, protoze je tam malo mista...
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

No když to bude zkoušet Boda tak já taky.Mám velkej chladič vpředu ,rozřezanou chladičovku a všechno nanic.Se 150 turbem mi lezla teplota vzduchu až na 90st.Ve Fabii ho zakrývá téměř z poloviny výztuha a nárazník.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Technicka otazka - TDI PD ma udajne nejaky chladic paliva na spodku vozu. Nedalo by se podobnym zpusobem umistit vymenik tepla z vody z toho mezichladicoveho okruhu?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

ještě co se týká tý volby vzduch - voda,tak bych to přirovnal chlazení procesoru v počítači, tam taky serie a lepší verze používa klasický ventilátor o různých rozměrech a výkonech,ale ten top už používá vodní či různé crio.Což výrobci standartně nemontují,protže cena komponentů je moc velká a konkurence tlačí ceny dolů.

nevěděl sem že PD maj chlazení paliva,ale asi bych ho dal do předu místo klasickýho FMIC kvůli přístupu vzduchu ahlavně ude trochu krytej proti kamenům apod.
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

lt.kubosh píše:Technicka otazka - TDI PD ma udajne nejaky chladic paliva na spodku vozu. Nedalo by se podobnym zpusobem umistit vymenik tepla z vody z toho mezichladicoveho okruhu?
Ten je moc malinkej. Přece jenom těch pět kubíků horkého vzduchu za minutu tu vodu v intercooleru trochu ohřeje. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

hele,Bóďa,ty ho budeš teda zkoušet?
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

ja mam taky chladic paliva a dokonce nemam ani TDI PD :)

ale bez bodi a me instalace bych ho nemel :) (offtopic)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Bóďa píše:
lt.kubosh píše:Technicka otazka - TDI PD ma udajne nejaky chladic paliva na spodku vozu. Nedalo by se podobnym zpusobem umistit vymenik tepla z vody z toho mezichladicoveho okruhu?
Ten je moc malinkej. Přece jenom těch pět kubíků horkého vzduchu za minutu tu vodu v intercooleru trochu ohřeje. :)
Jasan - nemyslel jsem ho pouzit, ale umistit ho tam. Precejen trochu mista pod kapotou by nicemu neskodilo.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
serviceMan
Přispěvovatel
Příspěvky: 471
Registrován: 23 led 2006, 22:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladoboleslavsko...

Příspěvek od serviceMan »

Já teda nevim, asi se budete tlemit, ale odpoledne jsem to tu čet a zrovna v tu chvíli manželka sundavala papiňák ze sporáku a dala ho pod studenou vodu , v tom okamžiku během 1 - 2 vteřin byl bez tlaku a dal se otevřít (konečně) a tak si myslím, že to chlazení voda vzduch asi bude daleko účinnější než vzduch vzduch, protože na vzduchu by to stydlo daleko déle...
Tedy zase neberu v úvahu, že ten hrnec je mimo jiné plnej páry, která by se mohla chovat asi jinak než suchej vzduch, ale princip ochlazení asi by mohl být stejný...
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

jinak sem našel asi to čerpadlo na eBay za 60 dol.je nový a je z fordu lighting takže to vypadá dobře :D
Uživatelský avatar
suskyin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 25 čer 2006, 19:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od suskyin »

doporucuji se mrknout jeste sem, se to tady uz pred nejakym casem probiralo: http://www.tuning-forum.org/viewtopic.p ... 76&start=0
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

mvolesko píše:ja mam taky chladic paliva a dokonce nemam ani TDI PD :)

ale bez bodi a me instalace bych ho nemel :) (offtopic)
Ma smysl ochlazovat palivo u ne PD motoru?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

bokaco píše:
mvolesko píše:ja mam taky chladic paliva a dokonce nemam ani TDI PD :)

ale bez bodi a me instalace bych ho nemel :) (offtopic)
Ma smysl ochlazovat palivo u ne PD motoru?
Když to má mvolesko tak jo,ale proč se... (noteeth)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“