NIKDY jsem nezpochybnoval, ze efektivita neni dana vahou spalin za urcity cas (napr. kg/min, spise obecne lb/min napr:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... urbo_e.gif
), nicmene pokud je definovano tema "expanzni/akceleracni komora a jeji prinos/vliv" pak bych nikdy neocekaval, ze nekoho po me definici "efektivita turba zavisi na na rozdilu pred/za turbem" vubec napadne myslenka na zmenseni prumeru trubek ...je to naprosto "vykolejene" a zcestne, nicmene nekoho to prekvapi, ale od TDIPOWERa me to neprekvapuje
Nicmene vzhledem k tomu, ze tento uzivatel to potrebuje vysvetlit ne polopaticky, ale jako diteti z materske skolky, tak asi takto:
- v pripade, ze se ve stavajicich svodech (ne, ze tam nekdo udela restriktro) zvysi tlak spalin, turbo nabere rychlost (zvysi se obratky a tim i stupen plneni)
1) cim teplejsi spaliny, tim vyssi objem, tim vyssi schopnost plneni - vzhledem ke schopnosti uzivatele TDIPOWERa zachazet do extremu: samozrejme, ze ta teplota je limitovana ...ver nebo ne, ale vsechno ma sve hranice
2) cim vetsi prumer trubky pred turbem, tim se snizuje objem i teplota spalin (vetsi povrch) ...tim NEMYSLIM rozhodne ale, aby to vedlo k ceste formou restriktoru - minimalni prumer privodniho potrebi by mel odpovidat vnitrnimu prumeru vstupniho otvoru do turba ...samozrejme, ze pokud jsme schopni dodat vice kvalitnich spalin (zamerne uvadim kvalitnich, protoze to souvisi s teplotou, takze pokud neni dostatek vzduchu, neni mozne vytvorit kvalitni spaliny vhodne pro roztoceni) ... pokud je tech spalin presprilis, stava se vyfukova komora sama sebou restriktorem a je vhodne uvazovat o vetsim turbu pripadne vetsi vyfukove strane
3) kdo by jeste stale nechapal princip "pred/za", pak staci premyslet a uvedomit si, co by se stalo, pokud by bylo za turbem nejake zarizeni, ktere by spaliny systematicky odsavalo - tim chci naznacit, ze by tam nebyl tlak mensi, ale dokonce by tam byl podtlak ...k cemu by dochazelo?
4) stale trvam na tom, ze ona diskutovana komora muze dost pomoct pri nabehu turba, myslim tim VYZNAMNE ...ano, uznavam, ze pri sprintech to muze cinit setiny, maximalne desetiny sekundy (nez se naplni turbo), protoze tam se jednou naplni a neni treba ho plnit dale, nicmene pri beznem pouziti, pripadne pouziti pri rallye nebo zavodech do vrchu je to dost opodstatnene, vzhledem k tomu, ze tam se turbolagu nelze vyhnout (napr. pri pribrzdeni pred zatackou)
V pripade, ze ani po tomto prispevku nekteri nepochopi, pak uz jim opravdu "neni rady" ... a komu neni rady, tomu neni pomoci ....a nesmi se divit, ze mu zustane treba trapnych 151 koni
