Prišiel do dielni scenic rx4 1,9dci 2002 na vymenu rozvodov v hodine "H" (remen na 1/3 šírky natrhnutý), až na ten remeň všetko v poriadku motor mal celkom kultivovaný chod na to že to má 180t na tachometri a daľších cca 100 stočených. Rozvod sedel na mieste. Vymenili sme len remeň nakoľko majiteľ nieje ochotný do toho investovať viac penazí, podotýkam rozvod nastavený na 99% dobre, rysky sedia, remenice nemajú žiadnu vôlu, remeň dostatočne napnutý, nie však prepnutý. Ďalej sa majitel stažoval, že prístrojovka svieti ako vianočný stromček čo sa týka kontroliek. KTs vypísala chybu egr ventilu. Odstránil som ventil, vyzeral katastrofálne - bol úplne upchatý sadzami. komplet som ho vyčistil, založil naspäť, chybu vymazal.
Naštartujem ... na volnobeh chytí na brnk, nedymí, neklepe. pridám na 1600ot , začne strašne klepať (pomaly ako piest o ventil) pustím plyn a už počut klepkanie aj na voľnobeh. Podľa stetoskopu to počut viac cca pri 3,4 valci (rátam zľava doprava) no najviac sa to ozvýva pri spoji prevodovky s blokom. Zajtra skúsim pozrieť trysky či netlačia do prepadu nuž desím sa skôr ohnutého ventilu aj ked nevidím dôvod alebo vypovedajúcej kľuke.
Čakám prípadné nápady poprípade Vaše skúsenosti s klepaním... Do rozhodenia motoru sa mi veľmi nechce nakoľko je to dosť roboty a hlavne v tomto prípade smiešne zaplatenej...
Nejaké nápady?
Ďakujem
