pomalu se zahriva motor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

pomalu se zahriva motor

Příspěvek od adi »

Ahoj,cim to muze byt?mam G3 1,9tdi 66kw a jedu cca 10km a jeste ho nemam poradne zahraty.Muj kamarad ma felicii 1,9sdi ten projede mesto a za 3 km uz ho ma zahraty.termostat jsem menil pred 3 roky,jelikoz byl furt otevreny,mam tam egr.co to muze zpusobovat?dik
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Termostat může být opět vadný - tři roky je doba, kdy některé, zvláště méně kvalitní termostaty přestanou držet. Může to dělat pochopitelně i čidlo teploty nebo budíky.

Napojil bych studené auto na VAG a před startem zkontroloval teploty vzduchu, paliva a vody (skupina 007) - musejí být stejné. Pak bych nastartoval a na místě při zvýšených otáčkách motor ohřál až na min. 80°C. A jakmile se to povede, jízdou je třeba zkusit, zda teplota zůstane na těch 80-90°C. Pokud by při jízdě klesla na 60-70°C, je to jednoznačně termostat.
kamilski
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 05 pro 2010, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Náchod

Příspěvek od kamilski »

jj, to bude termostat. nic to nevydrží.
SEAT Leon 1.9 TDi 81kW
Uživatelský avatar
raceenergy
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 26 led 2011, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Big city

Příspěvek od raceenergy »

mne robi to iste 10 km min na zohratie motora nieako to vady?
Audi A4 rok.96 ,66kw,AHU,
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Jezdíš furt se studeným, víc ho namáháš, máš větší spotřebu, v zimě to netopí :) Jo, řek bych, že to vadí :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jízda s trvale podchlazeným motorem má krom již zmíněné vyšší spotřeby paliva mnoho dalších nevýhod. Předně se významně opotřebovává motor a jeho životnost se snižuje. Rychleji stárne motorový olej. Jsou vyšší emise. Topení je zejména v zimním období samozřejmě dost nepříjemná komplikace.
kamilski
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 05 pro 2010, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Náchod

Příspěvek od kamilski »

výměnu termostatu bych dlouho neodkládal. je to investice za pár stovek - vrátí se na spotřebě s první vyjetou nádrží :-)
SEAT Leon 1.9 TDi 81kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vadný termostat umí způsobit zvýšení spotřeby klidně o 50 procent.
Uživatelský avatar
raceenergy
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 26 led 2011, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Big city

Příspěvek od raceenergy »

osobne mam 4,8 spotrebu motor sa mi zohrieva pomali ale TDI sa obecne dlho zohrevaju
Audi A4 rok.96 ,66kw,AHU,
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“