tvrdnutí brzdy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tvrdnutí brzdy
Vlastním fábii 1.9 TDI-Pd. Problém mám dvojí a myslím,že související. Při opakovaném brždění mě ztvrdne brzdový pedál - a auto přestane brzdit.
Další problém je,že auto jede špatně "odspodu" a "nechce se mu do otáček". V servisu mě bylo řečeno,že je to "možná" tandemové čerpadlo (podtlakové+mechanické čerpadlo nafty). Jelikož to stojí ranec peněz, tak "možná" mě příjde poněkud drahé. Dá se někde změřit ten podtlak co dává podtlakové čerpadlo? A kolik by to mělo být.
Další problém je,že auto jede špatně "odspodu" a "nechce se mu do otáček". V servisu mě bylo řečeno,že je to "možná" tandemové čerpadlo (podtlakové+mechanické čerpadlo nafty). Jelikož to stojí ranec peněz, tak "možná" mě příjde poněkud drahé. Dá se někde změřit ten podtlak co dává podtlakové čerpadlo? A kolik by to mělo být.
Proč by to nemohlo souviset? Pokud podtlakové čerpadlo nestačí dělat podtlak ,tak při zabrždění podtlak s posilovači poklesne a prostě brzdíš jak bez posilovače. A na tom stejným okruhu je pověšeno medium pro N75 - regulace turba. Je tam sice "expanska" pro vyrovnání špiček podtlaku, ale pokud podtlakové čerpadlo dává málo tlaku pro posilovač, tak kdoví co to dělá s tím vším ostatním.
A ty při akceleraci brzdíš? Pokud já vím, tak to ani u TDI pořádně nejde, kvůli jištění el.plyn. pedálu. Ta vývěva to musí za chviličku odsát, pokud ne, tak buď máš někde díru v podtlacích, nebo ti zůstává vyset některj z podtlak. ventylů, ale nejspíš je v háji vývěva. Zkus jí na přímo na volnoběh a vyšlapej podtlak, musí to min 3-4x vydržet a pak do musí za chvilku být OK.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

No nic, seženu starší vývěvu a budu experimentovat metodou pokus omyl. Jen mě docela štve,že není žádnej postup jak to změřit. Ani v dílenské příručce jsem o hodnotách podtlaku nebo zkoušce vývěvy nenašel ani zmínku. Přece není možný,aby neexistoval postup jak na tu závadu přijít vždyť se jedná o medium, kterým se ovládá celá regulace sání motoru + brzdy.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Nepotřebuješ znát úplně přesnou hodnotu. Nejedná se jenom a velikost podtlaku, ale na množství vzduchu, které je vývěva podle stavu schopna odsát. Odpoj hadici od vývěvy, natoč motor a ucpi prstem. Ucítíš, jak stoupá podtlak, pokud vůbec stoupá, pak tam pust tím prstem vzduuch a znovu ucpi. Pokud si nebudeš jistej, tak to zkus na autě, který brzdí dobře. Já to teda poznám takhle jednoduše.
Na volnoběh by nemělo hlásit nic. Jinak ještě se vrátím k min. příspěvku, mezi regulací turba a brzd posilovačem je zpětná klapka. Je tam právě kvůli tomu, kdyby jsi vyšlapal podtlak, tak ta zpětná klapka nepustí tlak z tý nádobky do posilovače a regulace má tudíž podtlaku dost z tý nádobky. Napsal jsem to trošku kostrbatě, ale snad je to z toho jasné.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
