upravy bmw e39 525tds
Moderátoři: šulda, Moderátoři
upravy bmw e39 525tds
Zdravim pani,
viem, že tato tema tu bola uz via krat rozoberana ale chel by som to rozobrat viacej.
Chcem vymenit turbo z 530D vacsi intercooler , snimac tlaku turba a veci okolo toho, ale potreboval by so odbornejsie rady...
k tomu turbu ako velmi je treba upravovat prirubu zo zasia a prerabka na vasgate, ked zvacsim intercooler za vacsi ci sa to nejako aj rata myslim objem alebo tam mozem dat hocico vacsie...
chcem mat s toho tak cca 200ps.
dalej chcem pocut vase názory na ine upravy zapchatie egr, kat von.
A ake ine upravy sa robia pri tychto motoroch.
- vacsia hlaca cerpadla 12mm a podobne.
dakujempripadne budem rad ked sa dostanej k fotkám.
hore uvedene upravy hcem realizovat cez leto tak by som sa rad dostal k podrobnym navodom a praktickym radam. dakujem
viem, že tato tema tu bola uz via krat rozoberana ale chel by som to rozobrat viacej.
Chcem vymenit turbo z 530D vacsi intercooler , snimac tlaku turba a veci okolo toho, ale potreboval by so odbornejsie rady...
k tomu turbu ako velmi je treba upravovat prirubu zo zasia a prerabka na vasgate, ked zvacsim intercooler za vacsi ci sa to nejako aj rata myslim objem alebo tam mozem dat hocico vacsie...
chcem mat s toho tak cca 200ps.
dalej chcem pocut vase názory na ine upravy zapchatie egr, kat von.
A ake ine upravy sa robia pri tychto motoroch.
- vacsia hlaca cerpadla 12mm a podobne.
dakujempripadne budem rad ked sa dostanej k fotkám.
hore uvedene upravy hcem realizovat cez leto tak by som sa rad dostal k podrobnym navodom a praktickym radam. dakujem
S tím blbě řešeným elektrickým čerpadlem to stejně pořádně nenaladíš, budeš rád když se dostaneš na těch 180-190ps. Pokud chceš na tomhle motoru výkon tak jedině mechanický čerpadlo.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Když se mrknete po internetu do světa, tak každej kdo naladil na TDSu nějakej výkon tak to udělal s mechanikou.
Tohle jsem řešil u tohodle motoru už v roce 2000 a a stejně z toho nebylo nikdy nic pořádnýho nebylo.

PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
neříkám, že s tím el. čerpadlem naladí nějaký rekord. ale těch slabých 200ps by mohl docílit
zároveň na druhou stranu, když jste si dali práci, překopali to na mechaniku, tak jste stejnak o moc víc než těch 200ps neměli. pokud s tím nechce dotyčný závodit a kdyby těma úpravama docílil třeba "jen" 190ps, tak podle mě, je to bohatě dostačující a nemá s úpravama tolik práce. sice by tím docílil třeba +15ps.... navíc nesmí zapomenout na spojku. tu tam ještě nikdo myslím nezmiňoval. v neposlední řadě musí mít dimenzované brzdy na ten výkon 


Je to jak píše oldaf a taky jak píše k5ynd1.
Já měl odměřenejch 209ps a pak jsem šel s větším turbem ještě s tlakem nahoru. jelo to ještě líp,ale nebudu tady házet čísla ,jako že to mělo pocitově 230 koní a tak dále...důležitý je to co je na papíře.. (vlastně na silnici,na papíře až potom)
Překopat na mechaniku není zase taková práce a s jinou hlavou v čerpadle to funguje dobře.Zase přijdeš o tempomat a palubní PC.
S elektrikou by to bylo bez práce,ale zase najít někoho kdo čerpadlům a čipům rozumí je fakt těžký...ani v boschy nebyli schopní na pár otázek odpovědět...Jedou si svůj "tabulkovej svět" a tyhle úpravy nikdo neřeší a už vůbec né na těchto motorech.
Spíš bych se vrátil uplně nazačátek a zeptal bych se kde je hranice na kterou chce úpravou jít a na co ten výkon potřebuje (sprint,závody a nebo jen bezpečné předjetí)
Od toho se to vše odvíjí.
Pokud by se našel někdo kdo fakt těm čerpadlům + chipování rozumí,tak s tím GT2260V turbem by to k těm 190-200ps dosáhnout mohlo.
Je s tím samo,ale spojená výměna snímače tlaku aby to nepadalo do nouzáku.
Jestli chce výkon posunout ještě dál,tak výměna rozdělovací hlavy a zase někoho kdo by na to uměl udělat čip.Neříkám,že to je nemožné.Na TDi se to dělá běžně...dokonce se v softu dávka snižuje a tím,že tam dostaneš za stejnej zdvih pístku v čerpadle víc nafty to jede líp,ALE u VW se tomu věnuje spousta lidí a mezi dost dobrými máš možnost si vybrat.
Určitě by dokázali naladit i toto,ale to by to auto stálo někde týden na dílně a abych se přiznal,ani nechci vědět cenu takhle upravené jednotky.
A to jsme jenom u čerpadla.Třeba turbo se musí předělat na přetlakové ovládání a to z hlediska výkonu není uplně ideální na ladění.
Prostě klasickým čipem + přidání na vzduchu (záměrně jsem nenapsal na tlaku) se bude BMW / Omega dobře hýbat i s pěknou spotřebou.
Kdyby někdo chtěl honit výkon,tak ani ta GT2260V nebude dobrá volba,protože tohle turbo má "malou" výfukovku (ta je sice dobrá kvůli super spodku.Už při 2000ot Tě auto "nakopne"),ale zase v točkách se hodně zvedáte EMP (tlak výfukových plynů před turbem.) a to není dobrý.Motor 2,5td je totiž komůrkáč a ten má o dost víc spalin než motory s přímím vstřikováním.
Měl jsem turbo i ze staršího třílitra GT2556V a to má zase výfukovku větší ("kopanec" přišel až kolem 2500ot),ale zase má menší kopresor a tak dodá míň vzduchu.
Ideální by bylo ty dvě turba dát do sebe a udělat z něj GT2560V. Konsktručně to neude problém jen to zase něco stojí..
Takže tak.
Já měl odměřenejch 209ps a pak jsem šel s větším turbem ještě s tlakem nahoru. jelo to ještě líp,ale nebudu tady házet čísla ,jako že to mělo pocitově 230 koní a tak dále...důležitý je to co je na papíře.. (vlastně na silnici,na papíře až potom)
Překopat na mechaniku není zase taková práce a s jinou hlavou v čerpadle to funguje dobře.Zase přijdeš o tempomat a palubní PC.
S elektrikou by to bylo bez práce,ale zase najít někoho kdo čerpadlům a čipům rozumí je fakt těžký...ani v boschy nebyli schopní na pár otázek odpovědět...Jedou si svůj "tabulkovej svět" a tyhle úpravy nikdo neřeší a už vůbec né na těchto motorech.
Spíš bych se vrátil uplně nazačátek a zeptal bych se kde je hranice na kterou chce úpravou jít a na co ten výkon potřebuje (sprint,závody a nebo jen bezpečné předjetí)
Od toho se to vše odvíjí.
Pokud by se našel někdo kdo fakt těm čerpadlům + chipování rozumí,tak s tím GT2260V turbem by to k těm 190-200ps dosáhnout mohlo.
Je s tím samo,ale spojená výměna snímače tlaku aby to nepadalo do nouzáku.
Jestli chce výkon posunout ještě dál,tak výměna rozdělovací hlavy a zase někoho kdo by na to uměl udělat čip.Neříkám,že to je nemožné.Na TDi se to dělá běžně...dokonce se v softu dávka snižuje a tím,že tam dostaneš za stejnej zdvih pístku v čerpadle víc nafty to jede líp,ALE u VW se tomu věnuje spousta lidí a mezi dost dobrými máš možnost si vybrat.
Určitě by dokázali naladit i toto,ale to by to auto stálo někde týden na dílně a abych se přiznal,ani nechci vědět cenu takhle upravené jednotky.
A to jsme jenom u čerpadla.Třeba turbo se musí předělat na přetlakové ovládání a to z hlediska výkonu není uplně ideální na ladění.
Prostě klasickým čipem + přidání na vzduchu (záměrně jsem nenapsal na tlaku) se bude BMW / Omega dobře hýbat i s pěknou spotřebou.
Kdyby někdo chtěl honit výkon,tak ani ta GT2260V nebude dobrá volba,protože tohle turbo má "malou" výfukovku (ta je sice dobrá kvůli super spodku.Už při 2000ot Tě auto "nakopne"),ale zase v točkách se hodně zvedáte EMP (tlak výfukových plynů před turbem.) a to není dobrý.Motor 2,5td je totiž komůrkáč a ten má o dost víc spalin než motory s přímím vstřikováním.
Měl jsem turbo i ze staršího třílitra GT2556V a to má zase výfukovku větší ("kopanec" přišel až kolem 2500ot),ale zase má menší kopresor a tak dodá míň vzduchu.
Ideální by bylo ty dvě turba dát do sebe a udělat z něj GT2560V. Konsktručně to neude problém jen to zase něco stojí..
Takže tak.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER