Stránka 1 z 4

Bmw e34 TDS-Teplota leze jen v kopci nebo s klimou. VYŘEŠENO

Napsal: 08 črc 2012, 10:27
od Adam34
Zdarec,přehřívá se mi TDS,ale jen když jedu do kopce při venkovní teplotě kolem 25°C a víc,a pak když pustim v létě klimu.. Když pustim topení tak teplota za chvíli spadne zpátky na půlku. Voda mi nemizí,olej ve vodě neni,Visco mi jde sice natvrdo ale jde,El.ventilátor mi spíná,chladič je celkem čistej a ohřátej po celý ploše. Mám E34 1995 takže kovový lopatky na vodní pumpě.. Už nevim co s tim,poradí někdo??

Napsal: 08 črc 2012, 10:57
od jericho-3
Je vidět, že chlazení ja na hranici, vymontoval bych v první řade termostat a dal tam pro starší motory,/který otvírá aspoň o 5-10 stupnů dřív/a pak to vyzkoušel...Zkusil bych také, zda pomáhá zapnout topení a když ano, zahodil bych chladič...A motor má asi chip, ne?

Napsal: 08 črc 2012, 11:02
od Adam34
Nemá chip. Když pustim topení tak teplota klesá zpátky k půlce. Co myslíš o tom že bych termostat vyndal a jel to projet do kopce.. Nebo radši ne??

Napsal: 08 črc 2012, 11:03
od Adam34
Termostat pro starší motory je co? Pro TDS před FL?

Napsal: 08 črc 2012, 20:08
od bjukemen
..termostat pre starsie motory je myslene tak ze v mototechne kupis taky ktory otvara pri najnizsej teplote

Napsal: 08 črc 2012, 20:38
od geo
tu pumpu jsi měl venku?nedávno jsem to řešil na benzinovým a vrtule se protáčela na hřídelce.Pokud se jelo normálně tak to nic nedělalo ale jak se mu naložilo tak se přehříval.

Napsal: 08 črc 2012, 20:57
od romanespana
neco podobnyho mi delala omega pred 10ti lety, taky motor 2.5 tds r95, ve finale to byla hlava v hajzlu, takze sla do sveta (v zime, rychle a daleko)

Napsal: 08 črc 2012, 21:22
od jericho-3
Já vzal termostat Wahler z Liazky, /ostřihl ho nůžkami/ který otevírá při 62stupních a dal ho kolegovi a problém byl vyřešen. Ale existuje provedení "pro staré motory", kdy termostat otevírá dřív..Už jsem to delší dobu nezkoušel objednat, ale šlo to..Tímhle se právě uleví chladiči i motoru, protože origo termostat vychází z toho, že je vše 1A, což u starého sráče nikdy není...Vyndat ho uplně nejde, protože je dvoučinný a to by bylo kontraproduktivní..

Napsal: 09 črc 2012, 14:41
od Adam34
Díky moc za rady,kouknu na pumpu,zkusim sehnat termostat a při prvních mrazech napíšu inzerát když to nepomůže.

Napsal: 09 črc 2012, 19:47
od oldaf
Před pár lety jsem řešil to samý na svým tdsu, povyměňoval jsem snad všechno co se dalo, zkoušel jsem jezdit i bez termostatu a stejně lezla teplota nahoru. Nakonec jsem vyměnil chladič a bylo po problému. Když jsem pak starej chladič rozebral zboku tak se na mě vysypalo asi kilo bordelu, samá rez. Zkoušel jsem ho i pročistit tlakem vody ale přes některý žebra to jen kapalo.

Napsal: 09 črc 2012, 20:20
od Adam34
je fakt že když sundam hadici kterou odchází voda z chladiče,tak je na tý plastový přírubě na chladiči takovej zeleno bílej šmelc. Celkem tvrdej,jako nejakej tmel to vypada.. Jestli s tim nekdo utěsnoval chladič tak se mu to možná povedlo.. :D

Napsal: 09 črc 2012, 20:22
od oldaf
Adam34 píše:je fakt že když sundam hadici kterou odchází voda z chladiče,tak je na tý plastový přírubě na chladiči takovej zeleno bílej šmelc. Celkem tvrdej,jako nejakej tmel to vypada.. Jestli s tim nekdo utěsnoval chladič tak se mu to možná povedlo.. :D
Jasně za těch 20let co to auto najelo 800tisíc km to už pár lidí před tebou utěsňovalo kdejakou sračkou, tak se ten chladič přicpal.

Napsal: 09 črc 2012, 22:17
od jericho-3
Ano, je to velký předpoklad, hlavně když to leze nahoru jen do kopce..Ale pozná se to, že voda na volnoběh moc nekoluje a chladič je znatelně nestejně teplý..Řešil jsem takhle kamarádovo Golfa , začal jsem pumpou, nic jí nebylo, ale obal byl vyžraný, takže nešla na 100%, tak pumpu a hurá ..teplota lepší ale pořád v kopci problém, pak jsem odendal dýnka chladiče , jak píše oldaf a svař. drátem jsem jednotlivé voštiny vyčistil, šel z toho karbon a až poté problém odstraněn. U těchle veteránů, když je jinak ostatní v pořádku je to více věcí najednou, včetně nánosů krápníků rezu v bloku...

Napsal: 10 črc 2012, 16:33
od Adam34
A dneska jsem si ještě všim že ta visco spojka se točí natvrdo i při ůplně studenym motoru. Prostě koupim chladič,termostat a visco,tomu autu to rozhodně neuškodí.. :) Díky za rady.

Napsal: 12 črc 2012, 00:25
od Míšánek
jenom uvedu pár věcí na pravou míru:
1) Správně fungující visca je při studeném startu motoru (nebo při delším stání) vždy prvních pár minut běhu motoru seplá, tzn. že hučí vrtule a je tudíž v záběru. Oleje s různou viskozitou se totiž ve visce první musí promíchat a teprve pak začně visca rozepínat.

2) I rok výroby 1995 může mít plastové lopatky na vodní pumpě ;) taktéž jsem žil v domění, že r.v. 95 a výše má už litinu (nebo co to je za materiál), nicméně taky jsem měl před rokem problémy z přehříváním, už jsem nevěděl z které do které, tak jsem vyhodil ven čerpadlo a tam mě čekaly úplně rozsekané lopatky - plastové lopatky. a to se bavím o roku 95, který mám i já. nechápu to, jak je to kožné, nicméně když jsem byl objednávat a následně si přebírat novou vodní pumpu, tak byla bohužel o5 z plastu :(

Jinak já jsem teď s chlazením v cajku - mám novou viscu, cca rok starý el. ventilátor před chladičema, chladič nejspíš ještě původní, ale chladí to dobře. Zrovna před dvouma dnama jsem jel s cca 2,5t na kouli (já vím, nemělo by se to no :) ) a i do toho největšího stoupáku, u kterého jsem se bál že budu vařit jsem s vypnutou klimou vyjel jako prd s ručičkou na půlce. Až jsem byl sám překvapený :-)

Nicméně mám i tak buďto špatné čidlo ovládající el. ventilátor, anebo trošičku prasklou hlavu, která topí o malinko víc než by měla, poněvadž se mi docela často a na docela dlouho spíná právě onen el. ventilátor. Bývá třeba i pravidlem, že se spíná dřív než visca, což by podle mého takto být nemělo. Na ručičce jde u E34/E39 celkem prde poznat, protože je oproti E28 podstatně více benevolentní, tzn. že neukazuje přesně teplotní výkyvy jako u TD u E28, kdy šlo fakt poznat mnohem více aktuální teplotu vzrůstající se zatížením. U E34 prostě drží půlku a až je joo zle, tak začne šplhat nahoru. A to neni jenom můj poznatek, ale více majitelů těchto "nových" krámů :)