NISSAN PRIMERA 2,0TD (CD20T) - vysoká spotřeba 10/100
Moderátoři: šulda, Moderátoři
NISSAN PRIMERA 2,0TD (CD20T) - vysoká spotřeba 10/100
Nazdárek, koupil jsem toto auto s vědomím, že to není žádné žihadlo, ale předpokládal jse, že se spotřebou se budu pohybovat okolo 7l/100km. Po čase jsem zjistil, že auto jede míň než by mělo jet což jsem vyřešil výměnou váhy vzduchu, palivovým, vzduchovým filtrem a preventivně jsem vyměnil i olej. Nicméně s autem mám najeto cca 2000 km a nepodařilo se mi se spotřebou dostat pod 10 l. Taky se mi zdá, že než motor naskočí musím startérem poměrně dlouho točit. A to jak teplým, tak studeným motorem.
Pro info: v autě je čerpadlo i trysky bosh. Čerpadlo je pedálem ovládané elektronicky , ne lankem.
Má pro mne někdo radu jak daný problém vyřešit?[/b] Byljsem na diagnostice a zdá se to být čisté. Dík za radu.
Pro info: v autě je čerpadlo i trysky bosh. Čerpadlo je pedálem ovládané elektronicky , ne lankem.
Má pro mne někdo radu jak daný problém vyřešit?[/b] Byljsem na diagnostice a zdá se to být čisté. Dík za radu.
Re: NISSAN PRIMERA 2,0TD (CD20T) - vysoká spotřeba 10/100
zkus diagnostiku, já mam stejný auto ale benzin 2.0 140ps a zere mi to dlouhodobě 8litrů, takze u tebe je asi neco spatne...panca píše:Nazdárek, koupil jsem toto auto s vědomím, že to není žádné žihadlo, ale předpokládal jse, že se spotřebou se budu pohybovat okolo 7l/100km. Po čase jsem zjistil, že auto jede míň než by mělo jet což jsem vyřešil výměnou váhy vzduchu, palivovým, vzduchovým filtrem a preventivně jsem vyměnil i olej. Nicméně s autem mám najeto cca 2000 km a nepodařilo se mi se spotřebou dostat pod 10 l. Taky se mi zdá, že než motor naskočí musím startérem poměrně dlouho točit. A to jak teplým, tak studeným motorem.
Pro info: v autě je čerpadlo i trysky bosh. Čerpadlo je pedálem ovládané elektronicky , ne lankem.
Má pro mne někdo radu jak daný problém vyřešit?[/b] Byljsem na diagnostice a zdá se to být čisté. Dík za radu.
Ja mam trochu starši nissan s motorom CD20 bez turba a manualne čerpadlo bosh. Ale ohladne spotreby sa nemozem stazovat dlhodoby priemer a to vela jazdim mesto mam 5L, v lete aj 4,5 L. neviem ti velmi poradiť ale ak auto vela žerie a slabo ide treba nastaviť predvstrek, u benzinoveho je to predzapal, nahodou nemenili na tom rozvody? Ak ano tak urcite skontrolovať ci je dobre nastaveny rozvod, a potom presne nastaviť predvstrek.
A este mi je divne ze musiš dlho točiť motorom, lebo ja mam skusenosti ze to nasakuje okamžite, u mna dokonca lepsie za studena. za studena po prvom pretočeni motora, za tepla po druhom az tretom. myslim ze sa da povedať že naskakuje okamžite a to mam najazdene skoro 300 tisic
A este mi je divne ze musiš dlho točiť motorom, lebo ja mam skusenosti ze to nasakuje okamžite, u mna dokonca lepsie za studena. za studena po prvom pretočeni motora, za tepla po druhom az tretom. myslim ze sa da povedať že naskakuje okamžite a to mam najazdene skoro 300 tisic
Nissan Sunny CD20
Nevím, stále nevím. Rozvody tam jsou staré, ale když jsem zkoušel hýbat s předvstřikem ať už dopředu, nebo zpět - vždy to bylo jen horší tudíž předvstřikem to není. Nechal jsem překontrolovat i čerpadlo což mne stálo víc než 5000,- Kč - výsledek stále stejný. 10/100 a to jak s prázdným autem, nebo s plně naloženým + plný přívěs (400 kg). Už mi někdo i říkal, ře by to mohly být i trysky, takže až bude trochu víc peněz pustím se do toho. Taky mne někdo strašil, že tam mohl předchozí majitel laborovat s čip tuningem - neúspěšně. To by byl konec. Jinak výkonově, se mi zdá, že to není nejhorší. Je potřeba dobře vystihnout otáčky motoru a pak to jede pěkně. Takže setrvává problém se špatnými starty + spotřeba. Beru každý názor. čus bus
Dýmit to nijak nedýmí. Teď jsem byl znova na diagnostice a vše čisté. Dokonce jsem tam objevil, že to dokáže zvážit dávku paliva, přičemž jsem byl v normě. Taky jsem dal nové rozvody, čímž jsem se ujistil správným nastavením rozvodů - takže taky nic. Spotřebu měřím tak, že naliju plnou, což by mělo být zhruba 60 l, a neujedu vic než 600 Km. Což dává 10/100. 

-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17 zář 2007, 17:49
primera 2,0TD
zdravim,mam rocnik 97.dlhodobo mam spotrebu 7 - 7,5 litra,na dialniciach jazdim 140-150,maximalka 180.
aby som pravdu povedal,zdalo sa mi to vela. radili mi,ci nie je chybna vaha vzduchu,este som nemal cas to dat skontrolovat.ak sa smiem spytat,co ta stala vymena tej vahy?
inak,bacha na rozvody,mne sa roztrhol rozvodak,nastastie na parkovisku...nabuduce menim po 60 000.pre istotu.
startovanie rovnako ako peter-studeny motor okamzite,teply asi po 3 sekundach
aby som pravdu povedal,zdalo sa mi to vela. radili mi,ci nie je chybna vaha vzduchu,este som nemal cas to dat skontrolovat.ak sa smiem spytat,co ta stala vymena tej vahy?
inak,bacha na rozvody,mne sa roztrhol rozvodak,nastastie na parkovisku...nabuduce menim po 60 000.pre istotu.
startovanie rovnako ako peter-studeny motor okamzite,teply asi po 3 sekundach
Ja mám to isté auto a ten istý problem akurát ta spotreba je o niečo nižšia cca 8.5L/100Km prevažne po meste ale aj to je dosť na diesel.Štartujem takisto asi na 5te pretočenie štartera,za tepla je to trochu lepšie.Nastavenie predvstreku nepomohlo akurát sa trochu utíšil motor.Napadá ma jedná vec:tento motor má dva rozvodové remene takže môže byť jeden preskočený o jeden zub a keďže sú dva človek to odhalí ďaleko ťažšie lebo rozvod vačka čerpadlo môže byť síce dobre ale kľukovka vačka može byť preskočený prípadne naopak.A to,že po výmene rozvodov sa nič nezmenilo ešte nič neznamená lebo v mnohých servisoch menia rozvody tak,že si poznačia v akej polohe bol starý rozvod a nový osadia do tej istej polohy a nedržia sa značiek na remeniciach a bloku motora aby s tým mali menej roboty.
Taky jsem si myslel, že by celý problém mohl být ve špatně nastavených rozvodech, ale při výměně řemenů jsem zjistil, že to prakticky přehodit ani nejde.
V případě hlavního řemenu na vačce při přenastavení o jeden jediný zub ať už dopředu nebo zpět, se již potkává píst s ventilem. Tak na těsno je to konstruované.
V případě sekundárního řemene na čerpadlo je nastavení dané přesnýmpočtem zubů mezi ryskami, ostatně tak jako na vačce. Při mylném přenastavení se natolik změní předvstřik, že auto jede jen velice špatně. Nestartuje, kouří a je líné. - žádná teorie - vše prakticky odzkoušeno.
Jistý odborník mi řekl, že litr až dva nadspotřeby mohou udělat vadné trysky. Zlepší se tím i chod motoru. jen je nutno koupit výrobky značky bosch, neboť nové české náhražky jsou často horší než opotřebované značkové díly. - Cituji názor.
V případě hlavního řemenu na vačce při přenastavení o jeden jediný zub ať už dopředu nebo zpět, se již potkává píst s ventilem. Tak na těsno je to konstruované.
V případě sekundárního řemene na čerpadlo je nastavení dané přesnýmpočtem zubů mezi ryskami, ostatně tak jako na vačce. Při mylném přenastavení se natolik změní předvstřik, že auto jede jen velice špatně. Nestartuje, kouří a je líné. - žádná teorie - vše prakticky odzkoušeno.
Jistý odborník mi řekl, že litr až dva nadspotřeby mohou udělat vadné trysky. Zlepší se tím i chod motoru. jen je nutno koupit výrobky značky bosch, neboť nové české náhražky jsou často horší než opotřebované značkové díly. - Cituji názor.