Octavia RS 2.0 TDi PD 125kW - Motor do dílny

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

GusCZ
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 03 črc 2012, 21:02
Odpovědi: 0

Octavia RS 2.0 TDi PD 125kW - Motor do dílny

Příspěvek od GusCZ »

Mám problém s Octávii II RS 2.0 TDi PD 125 kW... Motor BMN.
Před časem mi začala blikat kontrolka žhavení a motor přepnul do nouzového režimu. Nic nenormálního pro tyhle motory, říkám si, že to bude nějaké čidlo nebo nějaká jiná prkotina, ale udělali diagnostiku a ta psala - Regulační mez nedosažena, Turbodmychadlo vadné. Že prý je to úplně normální závada, že je v háji turbo, což při mých 150.000 km není nic neobvyklého. Řekl jsem si, že to teda vyměním a budu mít pokoj. Udělali mi "super" cenu, nabídli dvouletou záruku bez omezení km a tak jsem to nechal udělat, hlavně kvůli té záruce, abych to za chvíli neřešil znovu. Takže vyměnili turbo, jenomže po pár desítkách kilometrů to začalo dělat znovu. Je pravda, že auto s novým turbem jede líp, turbo nehvízdá jako to staré, ale jinak se auto chová stejně jako před výměnou, tedy si nadále vesele padá do nouzáku, kdy se mu zlíbí... Dejme tomu, že závada na turbu je tedy vyloučena, nezbývá než se poohlídnout jinde...
Popsat celkově chování auta je trochu složitější, ale zkusím to...
Takže nejprve si rozdělíme chování auta na dva režimy - režim "normální", kdy auto jede úplně normálně a režim "nenormální" (pozor, ne Nouzový režim, to je až další fáze), kdy auto netáhne, má pomalé reakce na plyn, cuká za jízdy i na volnoběh, mírně jakoby prská (skoro jako by chtělo malinko střílet :)) z výfuku atd... Během tohoto stavu žádná kontrolka nesvítí ani nebliká.
Režim normální, předkoládám, nemá smysl popisovat...
Režim nenormální nastává nepravidelně, nemám vysledované proč se auto dostává do tohoto režimu. Klidně to neudělá 200 km a nebo to třeba dělá celý den a nechce to přestat. Je to poznat hned, když šlápnu na plyn, auto nemá výkon, cuká, má zvláštní, takový „prdivý, dunivý“ zvuk, otáčky velmi neochotně a pomalu stoupají a pokud to je na vyšší kvalt (4,5,6) a já podržím plyn, tak auto spadne kolem 2000 ot/min do „nouzového“ režimu (oranžová kontrolka žhavení začne blikat a napíše to „motor do dílny“). Ideální pro spadnutí do nouzáku je táhlé stoupání v rychlosti mírně přes 100km/h na 5/6 stupeň, to je celkem jistota, že to spadne. Ovšem zjistil jsem, že jsem schopný ovlivnit, jestli to spadne nebo ne – stačí podřadit, tím samozřejmě zvýšit otáčky někde kolem 2500 ot/min a ejhle, auto vystřelí kupředu, jako by se nic nedělo. Tedy ve 2500 ot/min se auto chytí a jede normálně, pokud otáčky stoupnou na tuto hodnotu během méně než 7 vteřin. Zhruba 7 vteřin totiž trvá, než to pod plynem spadne do nouzáku, to je jedna z mála věcí, které jsem vysledoval. Samozřejmě když zastavím, vypnu a nastartuju motor, tak se to vzpamatuje. Pak to klidně začne po pár kilometrech dělat znovu. Dost blbě se ten „nenormální“ režim popisuje…
Ještě jedna věc, když v tom „nenormálním“ režimu zastavím a nechám auto běžet na volnoběh, tak to má jak jsem říkal takový ten divný zvuk, jako by to prskalo z výfuku, sem tam to cukne pod zadkem, jako by se to trochu dusilo, malinko nižší otáčky, trochu to jakoby duní a toto celé trvá nějakých 90 vteřin. Během tohoto "nenormálního" stavu jsem si všiml, že auto hrozně smrdí zplodinama, jako stará Škoda 120 (skoro :)) - DPF tam ještě mám. Po 90 vteřinách se to vzpamatuje a přeskočí to samo do „normálního“ režimu, má to tedy normální zvuk. Když se ale rozjedu, klidně to hned zase přepne do „nenormálního“ režimu a tak pořád dokola…
Tak nevím, jestli jsem to popsal dost srozumitelně...
K tomu všemu se mi čas od času k blikající kontrolce žhavení přidá svítící kontrolka motoru, která po cca 5 nastartováních zhasne. Diagnostika píše pořád "Regulační mez nedosažena" a k tomu ještě "zkrat ke kladnému pólu"... Takže otázka zní, co způsobuje ten "nenormální" režim, ze kterého to padá do nouzáku?
Jestli někoho něco napadá, budu vděčný za každý názor.
Díky.
Mimochodem chystají se mi měnit komplet motorovou kabeláž (od turba k ŘJ atd.), prý by to mohlo být tím, protože na drátech u turba našli část drátů odizolovanou a mohlo by to být ještě někde seknuté...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Budeš asi muset dělat vstřikovače, ten Tvůj popis na to vypadá..
nepropadat panice...
GusCZ
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 03 črc 2012, 21:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od GusCZ »

Mohl bys mi prosím upřesnit, podle čeho tak soudíš? Nejsi totiž první, kdo to říká... Jsou ale i tací, kteří vstřikovače rezolutně vylučují...
Díky.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Taky bych řekl že tohle vstřikama nebude.. A nemůže to dělat podtlakovej blok že háže podtlaky jak se mu chce? POkud máš čistý sání, v cajku klapku, EGR. Nebo zkus rozpojit výfuk před DPF,někdo to tu taky už dělal aby zjistil jestli se to nedusí.
Pokud to hulí bíle a píše Mez nedosažena, není to pára ale smrad připálený nafty, dělá to EGR a nebo klapka. Už jsem to čistil a měnil na Caddyně a dvou OII..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

a co zkusit ten filtr pevnych castic? Uz ma taky svoje km a pokud auto takhle vsemozne zlobi bude mit to nejlepsi za sebou :)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No , když se mění chod, mate mně, že to dělá i při volnoběhu, kdyby jsi v těchto otáčkách turbo "zahodil"motor půjde stejně , v servisu to jistě napojili a zjistili jen regulační mez nedosažena, nic víc, ne? Když je Egr v pořádku, na volnoběh filtr pevných částic na volnoběh moc vliv nemá tak co? ŘJ , komprese nebo vstřiky? Určitě auto v servisu zrovna moc nestávkovalo, co? Experti tady na Vag Ti jistě poradí, ale musí se tam něco najít..Ten volnoběh mate.
nepropadat panice...
benchi
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 10 lis 2009, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od benchi »

Resil jsem podobny problemy na RS. Zkontroluj stav zaneseni DPF na diagnostice. A taky dela docela dobrej bordel kabelaz v tech plastovych krcich u podtlak.ventilu klapek saciho potrubi,snimace tlaku DPF,cidla teploty chlad. kapaliny a na motoru tlusty svazek.Jeste zkontroluj palivovy filtr,jak vypada nafta.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

chtělo by to ten nenormální stav nalogovat,ale trochu to vypadá jakoby turbo nemělo zavřený lopatky,to je pak taky motor víc slyšet z výfuku a nejde kloudně odspodu. Jestli je turbo nový tak regulační ventil. A nebo EGR
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Zajel bych nekam na brzdu a zmeril vykon, pak se odhali stav vstrikovacu, mel jsem tady passata a mel pouze 149koni a nabeh turba tragedie, to pak pise mez regulace nedosazena, prekontroloval bych uniky praskle trubky od EGR
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
GusCZ
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 03 črc 2012, 21:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od GusCZ »

Na pondělí jsem objednaný v servise na výměnu té kabeláže, takže to zkusím a uvidím... Pak půjdu postupně po dalších věcech a budu doufat, že budu mít štěstí...
Jinak z výfuku nejde pára ani bílá, ani černá, ani žádná jiná, jenom to strašně smrdí.
Ten nenormální stav se nalogovat podařilo a psalo to "jen" nízký tlak turba, zhruba poloviční hodnoty, jinak nic dalšího během zkušební jízdy nezjistili.
Palivový filtr zánovní, navíc to dělá už delší dobu, takže se během té doby standartně měnil.
Kontrolka DPF je zatím v klidu, to je jedna z mála, která se mi ještě nerozsvítila :) Což ale asi neznamená, že musí být nutně v pořádku. Asi bude další na řadě, hned po kabeláži.
Vstřiky nechám otestovat, ale zvlášť, bez měření výkonu. Navíc výkon je v normálním režimu řekl bych slušný...
Kdyby vás ještě cokoliv napadlo, budu rád za každý (aspoň trochu kompetentní :)) názor... Po výměně kabeláže dám samozřejmě vědět co a jak, ale nějak optimismem moc nehýřím...
Zatím díky všem.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

teď jsem řešil něco podobnýho a bylo špatný sací potrubí, jak to má ty klapky tak kolem tý hřídelky byla netěsnost
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Koncern by měl tyhle linku sráčů prodat do Bangladéše, koupit od Fiata JTD nebo začít dělat prádelní šnůry..Je to škodovka DODO, dodělej doma. Mě by tyhle výplody rádoby kapitalismu nesměly do baráku.. :o
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

Neni nad Rallye Sport! :))
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
Uživatelský avatar
Dawee
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 14 pro 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawee »

Vyzkoušej změřit tlak oleje - aby nebyl moc vysoký. Něco podobnýho se už řešilo třeba tady: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... tlak+oleje
Gus
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 30 bře 2009, 16:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gus »

to GusCZ tak to co přesně ty popisuješ začalo dělat kamarádovo OII Rs 125kw. tenhle,ale spíš příští týden to budem řešit v servisu,já mám ale drobet tušáka že by to moch dělat EGR,muže zustat zaseklej...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“