bmw tds po delsi jizde zlobi (nema naftu?)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

bmw tds po delsi jizde zlobi (nema naftu?)

Příspěvek od k5ynd1 »

rano auto chytne na brnk. funguje bez problemu cca 20 -30km. z niceho nic padne vykon do 2tis otacek, jedu treba na 3ku 1500ot, pridam (klidne plnej) a temer zadna reakce. jakmile ale zabere turbo (tesne pres 2000ot), auto vystreli a jede normalne. kdyz zase padnou otacky, stejny problem. nekdy se to samo "opravy" a jede to zase normalne. potom to zase zacne blbnout..... kdyz to blbne, tak vetsinou po vyrazeni padne volnobeh tak na 500ot a potom se hned srovna. nekdy v horsim pripade po vyrazeni hned zdechne, ale vubec to nechce nastartovat. kdyz to chytne (starter by mi nepodekoval jak ho trapim), s bidou drzi volnobeh a vubec nereaguje naplyn, po nekolik minutach se to probere a jede to. pokud nereaguje na plyn, vubec se nehybe nafta v trubkach (udela se vzduchova mezera, jako kdyby to nesalo). kdyz se to rozjede, je to zase vsechno v pohode. vyzkousen novy palivac a zadna zmena. vycisteny sitko v nadrzi (nic na nem nebylo). zkusil jsem rovnou naftu z PETky primo do cerpadla a zadna zmena. prepadem nafta tece. novy prepadovy hadicky. neni nejaky sitko v cerpadle, ktery by se ucpalo? chova se to, jakoze nema naftu, pritom ve vedeni problem neni. hlavne to zacalo delat nahle, bez jakehokoli varovani ci predchozich priznaku.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Vzduchová mezera v hadici se ti udělat nemůže protože máš v nádrži podávací čerpadlo a to ti naftu tlačí nahoru ke vstřikovacímu čerpadlu, jedině že by ti nefungovalo. Kolik máš paliva v nádrži?
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

asi 3/4. kdyz jsem to zkousel na pet lahev primo do cerpadla bez filtru, tak to nepomohlo. tudiz vylucuji podavacku i palivac (ten je hlavne novej. se starym problem nebyl, ale v ramci hledani problemu se menil).
Adam34
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2012, 10:11

Příspěvek od Adam34 »

Koukni na hadice mezi turbem a sáním,podtlaková hadice co vede dole ze sání jestli neni ucpaná nebo děravá.. Takovejhlema blbostma bych začal..
BMW 525 TDS E34 Touring LSD
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Adam34 píše:Koukni na hadice mezi turbem a sáním,podtlaková hadice co vede dole ze sání jestli neni ucpaná nebo děravá.. Takovejhlema blbostma bych začal..
tím to 100% nebude. kdyby čidlo tlaku nedostávalo informace o aktuálním přetlaku v sání, tak by to akorát nejelo, ale rozhodně by to nedělal takovýto bordel. Tato hadička holt neni všelék na všechny závady.

Dle mého se jedná už klasicky o el. regulační hlavici na čerpadle. Mně se závada na automatu projevuje dalo by se říct podobně (nevim jak by se to chovalo v manuálu proto to netvrdím s jistotou). Po zařazení kvaltu většinou za studena se motor v lepším případě přidusí a v tom horším chcípne. Ve vyšších rychlostech mi při ubrání a následném prudkém přidání auto skočí do nouzáku a jednou se mmi dokonce stalo že při jízdě cukalo a dělalo to bordel. To je všechno dle mého důsledek přesně této vadné hlavice na čerpadle ;)
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

tak mam dalsi projev nejake chyby. dneska jedu do kopce, podradim pri predjizdeni, otacky se dostanou tesne nad 3t kdyz v tom cuknuti, rozsviti se vstrikovani, otackomer ukazuje o vic nez 2t ot vic nez je ve skutecnosti, auto jede dal. vykon nikde a ekonomer ukazuje 20+. pokracuji v jizde. na rovince vymacknu spojku a otacky se sami trochu porad zvysuji. potom brzdim motorem. najednou auto nekolikrat cukne (jako kdybych dal plny plyn nic, plny plyn nic). v tu chvili otackomer zacne ukazovat skutecnou hodnotu (cca 1300ot), vstrikovani zhasne, vymacknu spojku otacky klesnou na volnobezne a drzi se na nich a auto jede jak ma. kdyz ale pridam a otacky vzrostou nad tech zhruba 1300ot, tak stejny prubeh (par cuknuti, otackomer se posune o 2t ot nahoru, ekonomer ukazuje od 20ti nahoru kdyz chci zrychlovat, jinak kdyz pustim plyn padne na nulu, po vymacknuti spojky samovolny rust otacek, sviti kontrolka vstrikovani). kdyz auto zdechnu, tak jde nyni i normalne nastartovat. auto ted jede proste ve dvou rezimech: klasicky jak ma, do 1300ot, coz je pro jizdu nepouzitelne a nad tech 1300ot, kdy se s tim zase moc neda normalne jezdit. na co se mam zamerit? cerpadlo na vymenu nemam. nejake cidla, draty? kam se smerovat?
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

kdyz ted tak premyslim zpetne. nejsem si teda jist, jestli to tak dela od pocatku, ale posledni tyden to dela kdyz je mokro nebo prsi, ne ale pokazde. par dnu ted bylo hezky a neudelalo to nikdy..... teoreticky bych rekl ze zavada bude nekde v kabelech.
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2010, 11:35

Příspěvek od viktorddd »

tak sa pohraj s konektormi na RJ a čerpadlo či to nebude tím, ale skôr to vidím za problém v el, hlave čerpadla

skús ešte použiť nejaké aditívum do nafty možno pomôže
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

tak jsem vcera sledoval vsechny mozny kabely a samozrejme bez uspechu. na nic jsem neprisel. akorat teda neresil prave kabely od cerpadla a tam jak je zhaveni. kdyz jsem prijel domu, bylo vsechno hrozne horke, takze jsem neodsrouboval sani, abych se tam mohl podivat. jinak tam neni zrovna moc mista...
tak jeste otazecka: jde vymenit pouze ta elektronika na cerpadle, jde to presroubovat, nebo musim vymenit cely cerpadlo?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

k5ynd1 píše:tak jsem vcera sledoval vsechny mozny kabely a samozrejme bez uspechu. na nic jsem neprisel. akorat teda neresil prave kabely od cerpadla a tam jak je zhaveni. kdyz jsem prijel domu, bylo vsechno hrozne horke, takze jsem neodsrouboval sani, abych se tam mohl podivat. jinak tam neni zrovna moc mista...
tak jeste otazecka: jde vymenit pouze ta elektronika na cerpadle, jde to presroubovat, nebo musim vymenit cely cerpadlo?
Odcházející vstřikovací čerpadlo..
Pokud po zkontrolování veškerých hadic konektorů co třeba jen trošku souvysí s motorem je OK,tak je to tan nejhorší varianta.
Je to jako přes kopírák.
Já jel v klidu celkem bez problémů,akorát to nejelo a žralo. Při djíždění ke kruháči jsem si připadal jako rallyový jezdec,když jsem furt musel přibrnkávat po plynu a pokažde delší jízdě to točilo točilo točilo než to chytlo..
prostě jsi na řadě, ale nejsi sám...těch lidí (aut) bude přibývat.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

jsi mě dawe nepotěšil. ale potom, co jsem všechno už zkontroloval a prodiskutoval s mechanikama jsme došli ke stejnému závěru. prostě auto má dle tacho 440t km, takže už je vysoká pravděpodobnost poruch. navíc poslední dobou jezdím 1000km týdně. auto je řádně využíváno :-) proto mě o to víc tlačí vyřešit problém. i tak s tím jezdím normální jízdou za 7/100, když chci, dá se i 6,5l . často tahám vozík s tunou nákladu a brno-praha 8l/100. což je myslím rozumná hodnota :-) mám egr a kat off, chip na míru made in home (občas se to přestává líbit spojce, po těch km a podle chodu pedálu je na konci životnosti). vstřiky vyčištěný a seřízený. na to lepší předjíždění plně dostačující.
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

nemohlo by to byt jen v te elektronice cerpadla? nedela to totiz porad. spis nahodne, nepravidelne. ted jsem jel 2 x 35km a v pohode. samozrejme teply starty jsou delsi, ikdyz to jede bez onech problemu. ale zacalo to delat z niceho nic. mechanicky problem by projevoval snad neustale (treba pri teplym motoru). jestli to nemuze byt "jenom" nejaky kontakt v te elektricke kostce. respektive jde samotna kostka sundat? da se na ni neco opravit? nemate s tim nekdo zkusennosti? k dispozici by byly myslim sikovne ruce a dobri mechanici.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

k5ynd1 píše:nemohlo by to byt jen v te elektronice cerpadla? nedela to totiz porad. spis nahodne, nepravidelne. ted jsem jel 2 x 35km a v pohode. samozrejme teply starty jsou delsi, ikdyz to jede bez onech problemu. ale zacalo to delat z niceho nic. mechanicky problem by projevoval snad neustale (treba pri teplym motoru). jestli to nemuze byt "jenom" nejaky kontakt v te elektricke kostce. respektive jde samotna kostka sundat? da se na ni neco opravit? nemate s tim nekdo zkusennosti? k dispozici by byly myslim sikovne ruce a dobri mechanici.
No právě si myslím,že to bude v té kostce..Samostatně sundat jde..je tam sice takovej trojůhelníkovej šroub,ale jde to...spíš bude problém to nasadit tak aby to vůbec chytlo..musí (mělo) by se to naladit na stolici a nebo aspoň s diagnostikou..
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

trojuhelnikovy sroub je na hlave cerpadla. nebo i na te kostce? problem, ze nemam ani tu diagnostiku na bmw. byla by akorat na vw group.... :-O a o stolici nemluvim. kdyz se hybe celou tou hlavou, tak se to "steluje". nebo jde nastavit i tu samotnou kostku? myslel jsem, ze ta je tam na tvrdo, bez moznosti stelovani... predpokladam, ze tam budou nejaky spatny (zaneseny) kontakty. proto takova blba otazka: nejake aditivum nebo pripravek do paliva na procisteni to nevyresi?? :-D to bych byl moc jednoduche.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

k5ynd1 píše:trojuhelnikovy sroub je na hlave cerpadla. nebo i na te kostce? problem, ze nemam ani tu diagnostiku na bmw. byla by akorat na vw group.... :-O a o stolici nemluvim. kdyz se hybe celou tou hlavou, tak se to "steluje". nebo jde nastavit i tu samotnou kostku? myslel jsem, ze ta je tam na tvrdo, bez moznosti stelovani... predpokladam, ze tam budou nejaky spatny (zaneseny) kontakty. proto takova blba otazka: nejake aditivum nebo pripravek do paliva na procisteni to nevyresi?? :-D to bych byl moc jednoduche.
Bavíme se o elektronické hlavě čerpadla...to e ta zvrchu...ta rozdělovací je zezadu a na ní jsou našroubené trubky.
Jinak posouvání té hlavy se šteluje dávka.Měchanické čerpadlo má šroub bohatosti ale tohle už žádnej šroub nemá a seřizuje se to tím posouváním...Je to ale hodně citlivý.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „BMW“