Filtracia liaz filter = necistoty na dne

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Filtracia liaz filter = necistoty na dne

Příspěvek od Jeremimo »

Filtrujem olej cez vlozku z liazky a teraz problem,
Olej po precisteni cez tento filter idem preliat do bandasky a kdeze je to v bielom kybly na dne vidim jemny tmavsu hnedy film. Mozno kal neviem. Tak chcem vediet ci to prejde cez palivak alebo to spravi problem , dakujem.
Range Rover P38 2.5TDS manuál
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

;) mě se to dělá taky, když olej po filtraci déle stojí. Prošlo jedním filtrem projde i druhým... . :D že by rozptýlené zuhelnatělé hranolky???
nemám žádnou kárku na naftu...
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Pres palivak v pohode ...nebo spis to chyti ale nezanese se hned...kdyz filrtuju pres papir tak je nejlepsi olej poradne ohrat je neuveritelny co teplota i s totalni sragorou udela ahlavne jak snadno pak protece pre i hodne zanesenej papirak :scooter:
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Dělal jsem analýzu čistoty na čítači částic, čistota za netkanou textílií a vložkou olejového filtru z LIAZky je prakticky stejná, chce to ještě něco jemnějšího... Palivák v autě to pobere, ale bude se zanášet.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

No je rozdil vlozka PJ4 a olejova. Olejova musi byt jak cednik. Pokud filtruje pres olejovou, tak se nedivim ze tam vznika kal, olejovou vlozku nebrat.
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

PJ4 je palivova vlozka?
Range Rover P38 2.5TDS manuál
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

No jiste, drive byvala do toho dvojcecku (liaz, tatra, zetor, avia) hruba a jemna - Ph4 a pj4, je mozne, ze se uz dela jen jeden typ.
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Dělal jsem analýzu i za PJ4. :) Taky nic moc, ale oproti olejové vložce obrovský skok! Čísla mám doma a z hlavy nevím, ale můžu to sem pak kdyžtak hodit. Za PJ4 jsem pak dal ještě 5mikron, je docela zábavné, kolik jsem za ním naměřil částic větších než 5 mikronů. :) Pro srovnání jsem to prohnal palivákem z auta, abych zjistil, kolik bordelu ještě zachytí = jak moc se bude zanášet. A byl to docela rozdíl, takže ideálně palivo filtrovat tak na 1 mikron. Ale to už je zbytečně drahý špás...

Udělal jsem pro srovnání i vzorek nafty od pumpy a ten byl daleko čistší než ten olej za palivákem z auta. Takže do profi filtrací máme na míle daleko. :)

Jinak běžně kupuju jak PJ4, tak PH4.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

ThatsMe píše:Dělal jsem analýzu i za PJ4. :) Taky nic moc, ale oproti olejové vložce obrovský skok! Čísla mám doma a z hlavy nevím, ale můžu to sem pak kdyžtak hodit. Za PJ4 jsem pak dal ještě 5mikron, je docela zábavné, kolik jsem za ním naměřil částic větších než 5 mikronů. :) Pro srovnání jsem to prohnal palivákem z auta, abych zjistil, kolik bordelu ještě zachytí = jak moc se bude zanášet. A byl to docela rozdíl, takže ideálně palivo filtrovat tak na 1 mikron. Ale to už je zbytečně drahý špás...

Udělal jsem pro srovnání i vzorek nafty od pumpy a ten byl daleko čistší než ten olej za palivákem z auta. Takže do profi filtrací máme na míle daleko. :)

Jinak běžně kupuju jak PJ4, tak PH4.
No tak především záleží jaký máš motor a co snese. Já mám starej, hodně starej a ten má ještě před čerpadlem předehřev a ještě před ním hrubej palivovej filtr. Jemne je až za čerpadlem a ten je na 15 minkronů! Tak nevidím důvod proč filtrovat pod tuto hranici. Používám pro filtraci obyčejnou hadru a za ní olejovej z Liazky.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ThatsMe píše:Dělal jsem analýzu i za PJ4. :) Taky nic moc, ale oproti olejové vložce obrovský skok! Čísla mám doma a z hlavy nevím, ale můžu to sem pak kdyžtak hodit. Za PJ4 jsem pak dal ještě 5mikron, je docela zábavné, kolik jsem za ním naměřil částic větších než 5 mikronů. :) Pro srovnání jsem to prohnal palivákem z auta, abych zjistil, kolik bordelu ještě zachytí = jak moc se bude zanášet. A byl to docela rozdíl, takže ideálně palivo filtrovat tak na 1 mikron. Ale to už je zbytečně drahý špás...

Udělal jsem pro srovnání i vzorek nafty od pumpy a ten byl daleko čistší než ten olej za palivákem z auta. Takže do profi filtrací máme na míle daleko. :)

Jinak běžně kupuju jak PJ4, tak PH4.
Ty mas moznosti jak to zmerit? Mel bych do budoucna zajem, hodlam jit do odstredive filtrace, v hlave mam vse celkem vymyslene, bylo by zajimave zjistit, jestli uz kolem 2800 rpm (motor bez frekv. menice, s menicem az 5000, mozna 6000) se jevi olej cistejsi jak pres konvencni papirove filtry typu Pj4.
Ale to trochu zabiham mimo...
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Stewa:
1) Mluvím o rotačce, dle dotazu. Pro srovnání jsem použil filtr pro daný systém
2) Tvůj chrochták s řadovkou by pochroustal i asfalt :)
3) Olejovou vložkou se na 15 mikronů zdaleka nedostaneš
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

Ja to davam do venta 1.9 d bosch rotacka a ten filter z liaz bude asi malo co???
Range Rover P38 2.5TDS manuál
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Radluk:
Teď už by to byl asi problém, dělal jsem to v rámci různých analýz, kdy jsem měl domluvený přístup do labin. Ale až to bude aktuální, můžu zkusit vznést dotaz a vidělo by se. Ono přinejhorším za prachy jde všechno, že... Jen je otázka za kolik. :)
Ale i mě samotného by takový výsledek zajímal, nad centrifugou jsem taky přemýšlel...

Jeremimo:
Přesně tenhle dotaz už byl zodpovězen. :)
EDIT: který filtr z LIAZ máš na mysli?
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Najezdim 80000 az 100000 km rocne palivak se mi zanese tak jednou za pul roku coz je cca 40000 km stoji 200 Kc tudiz vzhledem k uspore to neresim .....je mi jasny ze pokud by se tim chtel clovek prizivovat a prodavat svuj vyrobek dal jako kvalitni palivo asi by ho to zajimalo ....takhle pro moje ucely bohate staci olejak do liazky.. (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

To jo. Já jsem to řešil i s ohledem na životnost vstřikovacího systému. On ten palivák v autě rozhodně nepobere všechno, co by nemělo do čerpadla dojít. Takže čím míň toho bude už v nádrži, tím líp. :) Ale je to otázka kompromisu cena/výkon(spolehlivost). Jak jsi na tom při takových nájezdech se spolehlivostí vstřikovacího systému?

A navíc - ona samotná sedimentace je velmi účinný způsob filtrace, takže dost pomůže, když se do auta ten bordel ze dna nenalije. Já jsem samozřejmě vzorky důkladně protřepal, jinak by měření nemělo smysl.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“