mechanicke cerpadlo na TD nereaguje na plyn

Moderátoři: šulda, Moderátoři

k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

mechanicke cerpadlo na TD nereaguje na plyn

Příspěvek od k5ynd1 »

sehnal jsem z bmw x24TD mechanicke cerpadlo, plyn pres lanko. namontuju do auta 325tds, auto chytne, ale vubec nereaguje na plyn. tak jsem odsrouboval cely ten komin s pridavacem, ze bude nejspis vypadene to tahlo s pruzinkama, ktere to ovlada. nasadim zpatky, start, ale porad to stejne. tak jsem vyndal i vysokotlak, tam je vsechno poskladane taky spravne (nebo se to alespon zda). jedine, co to dela je, kdyz pripojim podavaci cerpadlo. motor zvysi otacky (asi o to mnozstvi, ktere podavacka doda navic nez cerpadlo samo nasaje), ale zase to nereaguje na plyn. cim by to mohlo byt? vzdyt na tom cerpadle nic jineho neni....
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Buď je čerpadlo vadné, nebo se mu nedostává nafty.. Jakou barvu má kouř z výfuku ? Takhle se chová čerpadlo, které má zaměněny holendry přívod -přepad..
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

právě už nevím, co by na něm mohlo být..... :-( přívod jsem připojil od rozvodů a přepad na druhé straně (u vysokotlaku), myslím, že tak to bývá na všech čerpadlech ;-) no je pravda, že to kouřilo jako p.ase. řekl bych barva do šeda, šedočerná. přitom start byl na brnk. a ještě myslím, že při tom volnoběhu jako by jeden válec vynechával nebo měl nepravidelný chod. zároveň ze všech trubek ke vsřikům nafta šla. na jiný čerpadlo auto jede úplně normálně.
zkoušel jsem nafta z kanistru -> hadice -> podavačka z 530d -> čerpadlo. no a zvýšilo to akorát ten volnoběh, ale stále nereagovalo na plyn. a to si myslím, že tahle podavačka tlačí dost. víc než origo, co patří k motoru. průtok nafty byl fakt velký.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jestli to kouřilo jako blázen a nafty to má dost, máš malý předvstřik. Přidej tomu, až ztvrdne chod..protože při malém se také zdá, že to nejde na všechny.. Možná zkus i o zub..Snadno to pak vrátíš..Lepší víc než míň.. :)
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

predvstrikem jsem hybal jen v tolerancich cerpadla, jak to ma tu ovalnou diru pres sroub do bloku. ozubene kolo jsem sundane nemel. to jsem nechal na retezu a nehybal jsem s nim. kdyz jsem tam vratil puvodni tds cerpadlo a s tim zkousel stejnym zpusobem menit predvstrik, tak to bylo na zvuku a chodu motoru znat, tak jak ma. u toho mechanickeho to ale dohromady nic nedelalo. vzdyt prece spatnym predstrikem by to nedelalo tohle, ze by to nereagovalo na plyn. to se mi snad nechce zdat ;-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, jaký základní předvstřik má staré a nové čerpadlo při montáži.... A taky proč motor tak hulí , když má naftu i předvstřik správně..Přepad z čerpadla je čistý, žádné bubliny, holendr přepadu v pořádku...?
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

puvodni elektronické cerpadlo jsem vyndal. s rozvodama jsem nehybal. dal tam to mechanicke a tak to fungovalo. prepad je cisty, holendr ok, hadicky mam cerne, takze to jsem nevidel. do cerpadla bublinky nesly, prepadovy hadicky a vstriky ok, nikde nafta neprosakovala. bublinky by tedy prepadem nemely jit. ze by mechanicke cerpadlo melo mit o tolik jiny zakladni predvstrik, ze by se to fakt muselo pootocit o zub, dva na retezu?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A jaký to má chod, je jasné že u šestky se to hůře pozná , ale přesto není chod nějaký moc tichý..? Já to takhle nevím, nezaměnoval jsem tyto čerpadla mezi sebou, ale je to jediný rozumný důvod velkého kouře. Vstřiky by na to vliv mít neměly..Ale snad někdo poradí.. :)
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

prave jsem se o tom bavil s uzivatelem oldaf, on to takhle normalne zamenuje. a vzdycky mu to bez problemu funguje. nerikal mi nic, ze bych musel neco extra nastavovat. mel by se jenom vymenit kus za kus a melo by to fungovat. jak jsem psal, chytne to hned, kouri jako p.ase, jako kdyby 1 valec blbnul a nereaguje na plyn. jinak se zvuk/chod motoru zda v pohode.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Oldaf ví o co gou, a taky Bosch není vůl, ale to potom je čerpadlo v háji. Což kdyby jsi zkusil dát na 1. trubku vstřik, otáčet motorem a číhnout, kdy stříkne /podle řemenice/ a pak to okouknout u origo čerpadla.. Ten základní by měl být stejný..Jen takové upozornění, máš čerpadlo pevně upevněno, když to zkoušíš? Musí držet jak beton, jinak pruží a mění se předvstřik. Stačí prasklý držák a je to v háji...
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

nechce se mi znovu vyndavat cerpadlo :-O spis by me zajimalo, co v tom cerpadle mohlo vypovedet sluzbu. da se nejak dostat do te casti cerpadla, jak je privod nafty? tam jsem se totiz jeste nedival. kdyz sundam kominek nebo i vysokotlak, tak vsechny tahla chodi, drzi jak maji -> nemyslim, ze v necem z teto casti by byla ta zrada... co se vlastne nachazi v te casti, do ktere bych se chtel "podivat"?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Podívej se do díry přívodu, zda tam náhodou není jemné sítko...Některá provedení čerpadla jej měla../zahoď ho/. Jinak je to vstup k nasávacímu čerpadýlku čerpadla..
nepropadat panice...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

na to se podivam, myslim, ze tam vsak nic neni. tak nejak predpokladam, ze to musi nejake sani. ale jde se do toho dostat? vi nekdo co je uvnitr? jestli to pujde, urcite se tomu podivam na zoubek ;-)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

V té části je lamelové podávací čerpadlo. Pokud jde zpátečkou nafta, tak bych tam problém nehledal. Nemohlo se stát, že máš ten axiální píst otočený o 180 stupňů? Máš řetězové kolo drážkou na pero?
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Kdyby měl čerpadle dle mého pootočené o 180 stupňů, tak by motor asi ani nenaskočil mám ten dojem. Nicméně mě osobně by teda taky zajímalo, co tam nakonec budeš mít v prdeli, mě osobně teda vůbec nic nenapadá. Sand jenom špatné zpětné ventily na výstupech z rozdělovací hlavy? To asi taky neni moc pravděpodobné
Odpovědět

Zpět na „BMW“