Octavia 1 TDI 66kW AGR - nepravidlený chod motora

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Octavia 1 TDI 66kW AGR - nepravidlený chod motora

Příspěvek od RuleZZzz »

Zdravím borci, mám taký problém s mojou Octaviou 1,9 TDI 66kW AGR, 1999. Pri studenom motore hneď po naštartovaní má motor niekedy pravidelný, inokedy nepravidelný chod. Najčastejšie je chod nepravidelný. Chod motora sa upraví až po jemnom priadní plynu, ale len na chvíľku, potom to opäť začne "cukať" a ísť nepravidelne. Na otáčkomeri otáčky neskáču, teda aj pri nepravidelnom chode sa držia rovnako. Niekedy to pridávam plyn tak, že ho pri nepravidelnom chode (cítiť že sa auto chveje a počuť to aj uchom) 4 razy hneď po sebe zošliapnem plyn na cca. 1100 ot a vtedy to má tendenciu dokonca skapať, ale motor neskape a znova sa dostane buď do nepravidelného alebo do pravidelného chodu. Spojka je v poriadku, auto bolo deň v servise a nevedeli prísť na to, čo by to mohlo byť. Diagnostika neukazuje žiadnu chybu. Ešte je zaujímavé, že po cca. dlhšom (8 hod) státi, auto hneď po naštartovaní, má taký mierne klepotavý zvuk - asi prvé 3 sekundy a potom to presne. Tu na fóre som sa dočítal, že by to mohlo byť palivové čerpadlo alebo aj zanesený EGR venti. EGR ventil je čistý, spojka v poriadku, auto jazdí normálne, štartuje - ako kedy - normálne, niekedy štartuje cca. 2 - 3 sekundy. Spravil som na ňom súvislú trasu 2300km a počas tejto trasy išlo pekne, neprehrieva sa, nejavia sa žiadne iné anomálie. Niekedy to robí aj pri zohriatom motore, ale pri studenom to robí najčastejšie. Vymenený je termostat aj čidlo chladiacej kvapaliny (zelené) a robí to stále. Nemôžu robiť zlobu tie podtlakové hadičky čo sú pod predným torpédom? A taktiež som si všimol, že pri naštartovanom motore ide cez hadičku z palivového filtra dosť veľké množstvo vzduchu a bublín do motora. Filtre sú nové, taktiež tesnenie filtra paliva je nové a samozrejme aj rozvody. Trysky a turbo vyzerá byť v poriadku, lebo počas 2300km trasy som ho tlačil od 130km/h do 170 km/h a ani raz nevyhodilo žiadnu chybu, autom necuká, nedymí, neprehrieva sa. Neviem už kde by mohla byť chyba, trápi ma to, lebo ten nepravidelný chod znie dosť blbo a ak je to dáka banálna chyba, tak nechcem hneď meniť čerpadlo, ktoré môže byť v poriadku.

Ocením každú radu a konkrétne takúto tému som nenašiel, preto som založil novú, prípadne môžem natočiť video ako sa to správa :)

Ďakujem.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nechce se mi věřit, že ti motor vandruje možná na 3 válce a motor bíle nekouří? Jestli tam máš hodně bublin, můžeš mít zapadlou naftu a chvilku trvá, než se motor probere. Kolik to má za sebou?
nepropadat panice...
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

Na 3 valce ten motor určite nejde, pred tým som mal auto, kde motor chodil na 3 valce a to bolo iné rošambo :) chod je skôr taký na pár sekúnd nepravidelný a po jemnom pridaní plynu sa to ustáli do normálu. Počas jazdy to nerobí žiadnu zlobu, auto nedymí, ani na bielo nedymí. Na tachometri má cca. 200 tis.
Myslím si, že to má súvis s tým vzduchom v systéme, lebo tých bublín je tam hodne, ale neviem ako tie bubliny odtiaľ dostať preč :? čerpadlo v nádrži nemôže byť zanesené?
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Okta 1999 AGR žádné čerpadlo v nádrži nemá, je tam jenom takové sítko... mrkni na to, může tam být pěkný humáč.

Když startuješ nech si zvednutou kapotu a z místa řidiče by jsi měl vidět na tu průhlednou hadičku... kolik je tam bublinek...

Co palivový filtr, respektive to "T"-čko na něm, jsou tam dva těsnící kroužky... občas to tam u "čííňanů" moc netěsní... zejména pokud je přicpané to sítko v nádrži, tak si to přisaje...
... občas je problém i u přepadů u vstřiků... i tudyma může přijít vzduch do systému
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
davemo
Přispěvovatel
Příspěvky: 694
Registrován: 06 srp 2010, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: OVA-Zabřeh

Příspěvek od davemo »

Tak samo to dělalo mi na volnoběch jako by trhalo motor 66kw alh otačky držely někdo mi říkal dvouhmota někdo vstřiky tak jsem to neřešil a jezdil a bral naftu od benziny a vše ok jo dělalo to jak jsem auto koupil po 3 měsicích se to zpravilo
Seat toledo rv04 66kw rotačka
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

Ďakujem za info, akurát pozerám v dielenskej príručke že v nádrži nie je žiadne čerpadlo, tak skúsim vyčistiť aspoň to sitko, ak je keď absolútne netuším ako na to :D

Čo sa týka bublín, tak pred naštartovaním je tam jedna asi 2 cm bublina, potom, ako naštartujem, tak je tam dosť veľký "rad" bublín za sebou, proste tie bubliny idú za sebou v jednom rade, môže to by naozaj aj tým vzduchom, logicky je to možné...

Čo sa týka toho T-čka, tak tie gumené tesnenia som menil, filter som mal od Topranu, tam vyzerá, že je to tesné, ale ešte to pozriem pre istotu, ale skôr by som to tipoval na tú nádrž.

Dvojhmoty som sa obával aj ja, ale bol som aj v Škoda servise aj v dielni u známeho a vraveli, že spojka je úplne v poriadku, taktiež zaberá plynule, nič nebúcha ani nehučí, skôr to bude tým vzduchom.

Prepadové hadičky medzi tryskami sú suché, bez poškodenia :( Naozaj neviem, kde už môže byť chyba, ale robí to stále, odkedy mám auto a tankujem rôzne, na Slovensku, v Rakúsku, Slovinsku aj v Chorvátsku a robilo to s každou naftou...

Máte niekto skúsenosti s rozobratím toho sitka v nádrži?

Ďakujem za pomoc :pusa:
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
Uživatelský avatar
davemo
Přispěvovatel
Příspěvky: 694
Registrován: 06 srp 2010, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: OVA-Zabřeh

Příspěvek od davemo »

Jak to chcípneš nerachtá to.spojka půjde ale setrvak může byt KO
Seat toledo rv04 66kw rotačka
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

Ako môže to byť aj tým, ale sedel som v Golfe 4, kde bol zotrvačník K.O. a to vyzeralo úplne inak, tým autom úplne triaslo a ten zvuk bol taký ako keď búcha kov o kov... ja taký zvuk nemám a ani autom netrasie... no skúsim to dnes nafotiť, prípadne spraviť video a ešte pozriem raz tú tesnosť filtra, ďakujem
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

já bych ještě prozkoumal tu naftu , jestli tam nejde vzduch .
jsdavid
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 16 lis 2007, 13:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

66 kw

Příspěvek od jsdavid »

Já sem to řešil taky na úplně stejném motoru a na nic sem nepřišel,sítko čisté,filtry nové a pořád to stejné, ale teď mi pomalu začíná odcházet spojka tak uvidím jestli to přestane. Když na volnoběhu šlápnu na plyn a hned ho pustím,tak nepravidelný chod přestane.
Fabia 3 1,4 tdi
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

No teraz už fakt neviem, čo to môže byť, ale každopádne tá nafta ide s veľkou prímesou vzduchu, tie bubliny vidno pekne voľným okom, ide ich tam hodne.

Natočil som aj video, na videu vidno, že hneď ako naštartujem, tak je ten chod nepravidelný, potom trošku pridám, chod sa ustáli a potom znova pridám a vidno aj ako zatrasie jemne autom a zase je ten chod nepravidelný. Potom otvorím kapotu, chod motora je pravidelný, snažím sa zamerať na tie bubliny, ale chuja tam vidno no a potom druhý krát, ako idem vonku z auta, tak je ten chod znova nepravidelný. Neviem čo to môže byť. Inak pri štarte, keď motor stojí, tak auto tak cca. 3 sekundy klepe, počuť to aj tu na tomto videu. Skúste dať dáke tipy (noteeth)

Tu je to videjko:

http://www.youtube.com/watch?v=0ssrTCO0 ... e=youtu.be
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

ježišmarjá pochop že ten vzduch tam být nemůže , to je ten problém
jak říkal i jericho ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zkusil bych to na flašku, ať se něco vyloučí ..
nepropadat panice...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

To, že to cca 3 vteřiny klepe... než se dostane olej na hydroštely... klasika.
Hledej problém v té palivové soustavě... mrkni na to sání v nádrži...

Problém se setrvákem bych do toho netahal, neboť je evidentní, že je problém v naftě... navíc máš velmi pravděpodobně AGR s JEDNOHMOTOU :D
GIV Variant TDi ???kW
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Registrován: 24 bře 2010, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od RuleZZzz »

Dobre chalani, ďakujem, teda poriešim tú nádrž prípadne ešte raz pozriem ten filter, uvidím, že čo to dá a pri jednej ceste vymením aj tie prepadové hadice.
Toto AGR by už malo byť s 2-hmotou, lebo do 06/99 sa robila 1-hmota a od 07/99 sa robila 2-hmota a ja mám už 07/99, tak už tam bude asi 2-hmota :)

Každopádne ďakujem za rady, napíšem, či som to vyriešil :)
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“