Stránka 1 z 6
úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,nápady
Napsal: 21 zář 2012, 11:02
od xkain
Zima se blíží, tak zakládám téma s tipama na vylepšení vytápění tdi a pod..
Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce...
Jedna z věcí, které mne nedávno napadla je, že chladič oleje je tedy u mne napojenej paralelně na topný okruh. Což mne vede k myšlence, že se část vody v malém okruhu ryvhleji ohřívá a termostat pouští teplou vodu do chladiče dřív, než by bylo nutné. Napadlo mne to přepojit seriově s topením, aby voda šla nejdříve do topení a pak do výměníku -voda olej- termostat a dál dle potřeby a teploty... takto jsem to měl kdysy dodo na bmw e30 s oturbenou M10 a neměl jsem problém s teplotou oleje ani vody, dokonce se mi zdálo, že se teploty daleko lépe udržují konstantní.. ovšem je taky pravda, že ze serie tam tento výměník nebyl..
Napsal: 21 zář 2012, 11:10
od jericho-3
Škoda, že dneska není doba žaluzií a ani se tam nevejdou, když už se konečně TDI ohřeje, pomalu nepotřebuje v zimě chlazení, zapakovat chladič, aby po otevření termostatu nedostala kapalina facku od "zmrzlého "chladiče by bylo jistě znát..
Napsal: 21 zář 2012, 11:11
od xkain
Stím souhlasím.. také praktikuju a zakrývám také část intercoleru - mám jej totiž v předu v nárazníku
Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,ná
Napsal: 21 zář 2012, 12:55
od Marek77
xkain píše:
Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce....
No já nevím, ale kompletní funkční bufík ze Sharana lze na Aukru koupit kolem tří tisíc - za poslední rok jsem tak koupil dva. A nic lepšího neexistuje. A proč na pár měsíců v roce? Já jezdím s bufíkem celoročně.
Napsal: 21 zář 2012, 13:25
od jurki888
ja mam nejaku spiralu v kureni a funguje to aj ako pridavny ohrev motora myslim ze je este pred radiatorom lebo hned po nastartovani ide teply vzduch a motor sa ohreje vazne rychlo
Napsal: 21 zář 2012, 17:58
od martinsidlo
Zapojit přihřívání vody na svůj vypínač a je vystaráno.Já už to konečně po 12 letech propojil a už teď je to hodně znát.
Napsal: 21 zář 2012, 20:31
od x.gon
na to vyhřívání vody se taky chystám .. jen není čas
Napsal: 21 zář 2012, 21:05
od live69
Doma zmačknu, vidím že v autě 3 stupně ! Značku po druhé a za chvilku v autě 22 a motor 80! No nestojí to za to?

Napsal: 21 zář 2012, 22:40
od xkain
martinsidlo píše:Zapojit přihřívání vody na svůj vypínač a je vystaráno.Já už to konečně po 12 letech propojil a už teď je to hodně znát.
To jsem udělal už taky, sehnal jsem si přírubu, zapojil tedy jen na 2 žhavičky a je to dobrá věc ( na 3 mi to pálilo 70 A pojistku )
Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,ná
Napsal: 21 zář 2012, 22:44
od xkain
Marek77 píše:xkain píše:
Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce....
No já nevím, ale kompletní funkční bufík ze Sharana lze na Aukru koupit kolem tří tisíc - za poslední rok jsem tak koupil dva. A nic lepšího neexistuje. A proč na pár měsíců v roce? Já jezdím s bufíkem celoročně.
To možná jo, jenže, bylo by potřeba přikoupit palivové čerpadlo + vpdní čerpadlo, což je dohromady kolem 4000,- nebo nevím, jestli máš nějakej tip, kde sehnat nějakej zajímavej analog komplet za dobré peníze, asi bych si ho taky do auta dal...
Napsal: 21 zář 2012, 22:48
od xkain
jurki888 píše:ja mam nejaku spiralu v kureni a funguje to aj ako pridavny ohrev motora myslim ze je este pred radiatorom lebo hned po nastartovani ide teply vzduch a motor sa ohreje vazne rychlo
O tom jsem již slyšel, montovalo se to tuším do fábií a oct2 a má to tuším označení ptc, ale ještě jsem to v ruce neměl, ale už jsem také přemýšlel něco takového dodělat
Napsal: 21 zář 2012, 22:53
od xkain
Jen ještě přidám další můj dodo postřech, před minulou zimou jsem si objednal sadu pro vyhřívání sedadel, bral jsem 2 balení pro předdní sedadla - jsou to klasicky dělené dečky, jako u originál vyhřívání které se lepí pod potah sedadel, s kabeláží a vším to vyšlo cca na 2500,- teplo na záda rychle odběr obouch sedadel při plném výkonu nepřekropčí 10A, na sedadlech není znát, že by byli méně pohodlné, a na pohled a omak se sedačka nezmění, takže doporučuju
Napsal: 22 zář 2012, 06:40
od Dozbec
a nebo si ty tři žhavky na vodu připojit na relátko na automatiku přes vrtnou tepelnou pojistku a je klid odpadá problém s vypnutím vypínače na ruční ovládání

Napsal: 22 zář 2012, 11:54
od xkain
Dozbec píše:a nebo si ty tři žhavky na vodu připojit na relátko na automatiku přes vrtnou tepelnou pojistku a je klid odpadá problém s vypnutím vypínače na ruční ovládání

Taky varianta a myslím, že rozhodně ne špatná a určitě někoho zaujme. Já to mám na vypínač přez relátko kdy spínací proud beru z 15tky ( kdyby náhodou). Mám to tak proto, že když jedu zrovna jen na nákup a nejedu delší trasu, tak stejně neohřeju ani motor, tak je to dle mého zbytečná sopotřea na energii. ale proto jsem zakládal tuto diskuzi, aby každý mohl přispět svím názorem, nebo odzkoušenou variantou...
Napsal: 22 zář 2012, 11:57
od xkain
Nebo ty jsi myslel připojit tu pojistku na samodržící relé, kdy by po hřátí na danou teplotu pojistka vypnula relé a znovu se relé nespustilo... nemít tam vypínač jen tlačítko... taky příjemná věc:o)