Stránka 1 z 2
Octavia 81 kW studené starty s kouřem
Napsal: 12 říj 2012, 09:39
od kasy
Zdravím. Moje Octavia 81kW má problém. Při studeném startu kouří. Tedy když je v klidu delší dobu, např. přes noc. Když se motor zahřeje, je vše v pořádku a další starty přes den jsou bez kouře, i když motor stačí vychladnout. A aby to nebylo tak jednoduché, někdy si vzpomene a ranní start je normální, t.j. bez kouře. Ale to se stává zřídka.
Někdy na začátku roku jsem natankoval onen "sajrajt", kterým nás výrobce obšťastnil místo nafty, tedy alespoň si to myslím (řešilo se to v televizi). A od té doby začaly tyhle problémy.
Vyměnili jsme vstřikovací trysky (mimochodem za Fratelli Bosio S 520 a jsou skvělé, jezdím za 4,5 litru), žhavicí svíčky a čídlo teploměru. To kouření ale nebyl důvod pro výměnu, trysky už to potřebovaly (auto má najeto 270 tis.), žhaviče také a teploměr také zlobil.
Tak to je moje story. Zatím to moc neřeším, motor má výkon, malou spotřebu, chytá na "ťuknutí". Ale přece jen bych to rád dal do pořádku. Proto tento dotaz. Kdyby někdo věděl, v čem je zakopaný pes, moc prosím o radu.

Napsal: 12 říj 2012, 11:00
od jmarek
Mám stejný motor a stejný problém. Auto jede dobře, spotřeba dobrá.
Ale studené starty kouří hodně. Málokdy se stane že by to nezakouřilo.
Žhaviče jsou dobré (testováno).
Poradil by někdo?
Napsal: 12 říj 2012, 14:16
od lp
Podle mě je to netěsnost v palivovém systému(někde je bublina).V létě jsem měnil habičky a nedotáhl jsem 1 u filtru a to samý co popisujete.
Napsal: 12 říj 2012, 14:41
od milansilvia
lp píše:Podle mě je to netěsnost v palivovém systému(někde je bublina).V létě jsem měnil habičky a nedotáhl jsem 1 u filtru a to samý co popisujete.
Riešim ten istý problém, už dlhšie. Prestal som to riešiť, auto raz štartuje dobre inokedy horšie. Skontroloval som už všetko a nakoniec je netesnosť si v čerpadle. Neriešim to lebo už ma to ničilo stale nad tým premýšlať. Raz za 3 roky vymením štartér a hotovo, je to určite lacnejšie ako dávať čerpadlo na repas. Toť moj postreh.
Napsal: 12 říj 2012, 14:58
od martinsidlo
Taky startuji s kouřem.Kouřím Startky.
Napsal: 12 říj 2012, 15:30
od misope
u mna to iste, bublinky nemam, menil som palivak, termo ventil a aj hadicky od filtra k ceradlu, u mna to vyzera na netesnost na cerpadle, niekedy chyti na druhu otocku rano pekne, inokedy na tretiu trosku sa zatrase motor a uz je ok, olej nezere, tlaky za studena 30 30 30.5 30.5 , bublinka po zhasnuti zostava v hadicke, motor 81kw ahf
Napsal: 12 říj 2012, 17:34
od pavelexc
řešil jsem to taky,sehnal jsem čerpadlo malo jete a auto chytá na brnk bez dymu hlavně kolem 0 až +5 to dělalo psi kusy,ted pohoda

Napsal: 12 říj 2012, 21:50
od lp
V hadičce před čerpadlem na vstupu musí být při chodu hadička plná nafty pokud tam putují bublinky tak mi to kouřilo.Teď po utěsnění nemám ani po delším stání žádnou bublinu v hadičce a nekouří a startuje na drc AFN.
Napsal: 13 říj 2012, 11:25
od kasy
Díky všem za zkušenosti. Většinou se shodujete na tom, že chyba bude v čerpadle, což je ta nejhorší varianta. Asi to tak bude, i když - proč si to zakouří jen ráno při prvním startu a pak je to v pořádku? Nějak mi to hlava nebere, ale na druhou stranu, z toho, co já nevím o čerpadle, by se dala napsat pěkně tlustá kniha.

Zatím řešení odkládám a ještě jednou díky.
Napsal: 13 říj 2012, 12:01
od jmarek
Podle toho co tu píšou si myslím že nemusí být chyba v čerpadle. Podle mě se nějakou netěsností na palivovém vedení (někde okolo hadiček) natáhne vzduch a zůstává v hadičce před čerpadlem. Při ranním (prvním) startu se tento vzduch natáhne do čerpadla a potom jde do motoru moc chudá směs. Hodně vzduchu a málo nafty. Tím pádem kouř. Pokud je moje teorie špatná tak mě ji prosím vyvraťre.
Napsal: 13 říj 2012, 12:18
od jericho-3
Tvoje teorie je správná a je to to první, po čem jít..Málo nafty , hodně kouře..

Napsal: 13 říj 2012, 13:16
od kasy
Doposud jsem si myslel, že hodně nafty = hodně kouře. Ale nechme to být, není to můj případ. Auto chytá perfektně, na ťuknutí, jak jsem se zmínil a motor jde pravidelně, takže vzduchem v naftě to nebude. Jen to prostě kouří a přestane to až po zahřátí motoru. Další starty už jsou v pohodě. Ale to už se opakuju.

Napsal: 16 úno 2013, 10:32
od jmarek
Tak jsem zkusil dát před palivový filtr jednocestný ventil. Aby se vyřešil případný problém s bublinkami. Bohužel studené starty jsou stále s kouřem. Může to nasávat přímo čerpadlo?
Napsal: 16 úno 2013, 11:37
od sniper--
pokud rano chytne ten motor hned na 4,tak nehledejte problem v padani nafty. Je spis treba prekontrolovat oteviraci tlaky a rozprach vstrikovacu,tlaky ve valcich a v prvni rade nastaveni rozvodu vcetne predvstriku.

kazda z tehle veci ma za nasledek studenej start s bilim kourem

Napsal: 16 úno 2013, 11:56
od jmarek
sniper-- píše:Je spis treba prekontrolovat oteviraci tlaky a rozprach vstrikovacu,tlaky ve valcich a v prvni rade nastaveni rozvodu vcetne predvstriku.
I u rotačky nastavení rozvodů?
Dnes jsme znouvu bádali. Motor poslední dobou špatně chytá. Hadička mezi filtrem a čerpadlem je skoro plná vzduchu. Čili jednocestný ventil šel ven (nepomohl).
Po nastartování bublina zmizí, ale neustále jdou bublinky z filtru do čerpadla. Jsou malé ale jde neustále jedna za druhou. Ani po 10min chodu motoru nepřestanou proudit bublinky.
Filtr je měněn za nový. Může se to zavzdušnovat vracečkou? Zkoušeli jsme odpojít přívod filtru, hadici dát do PET flašky plné nafty a bublinky jdou stále. Čili přívodem z nádrže to nebude.
Setkal jste se s tím někdo? Díky