Filtr oleje Felicia 1.9D
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 kvě 2012, 20:01
Odpovědi: 0
Filtr oleje Felicia 1.9D
Dobrý den, vyměnil jsem před měsícem motorový olej a dnes jsem zjistil, že okolo filtru prosakuje olej. Nevíte prosím jak hodně ho mám dotáhnout? Já jsem ho zašrouboval na závit a při doteku těsnění s chladičem oleje jsem ještě 2x otočil. Je možno ho přetočit? Chladič byl čistý, ale s menším souvislým otlakem po obvodu od těsnění a bez vrypů. Děkuji
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 kvě 2012, 20:01
Odpovědi: 0
Dosedací plocha byla čistá, bez vrypů, těsnění jsem sundal a bylo tvrdé. Nové jsem lehce potřel novým olejem a našrouboval. Olej jsem měnil na vícero autech, ale toto se mi stalo poprvé. Člověk by řekl, že takováto banální záležitost se nedá zmrvit a ejhle, dá. Chladič oleje je čistý na viditelných místech a vypadá to, že těsnění nad chladičem drží. Na filtru je navařená matka, uvažoval jsem o její existenci a myslím si, že není jen pro povolení, ale možná i pro dotáhnutí.?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Je to kolikrát problematické, někde, kde to jde a kdo má páru, to rukou utáhne tak, že to nikdo nepovolí a jinde, kde to není přístupné, bez použití stahováku filtru je nebezpečí , že se filtr uvolní.. Moment je krásná věc, ale jen na papíře, jak ho změřit, když musím prostrčit ruku za chladič /zespoda/ , nad kompresor klimatizace , kde mi ještě vadí mnoho jiných věcí? Např. velký filtr u 1,9 TD Passat, Golf, který mívával dole rantl na upevnění klíče potřebného k utažení filtru, ale který některé filtry nemají, ten se musí pořádně utáhnout, jinak si uchcává..Je to individuální a univerzální návod neexistuje. Konstruktéři naštěstí konečně přestali řešit hovadiny a došlo jim, že je snadnější měnit filtr nahoře a stačí papírová vložka..a tam samozřejmě dodržení momentu je důležité... 

nepropadat panice...
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 kvě 2012, 20:01
Odpovědi: 0
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 kvě 2012, 20:01
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 kvě 2012, 20:01
Odpovědi: 0
Ahoj. Tento problém s tesnením som riešil aj ja a to v marci tohoto roku. Tesnenie bolo totálne stvrdnuté a prepúšťalo veľa oleja. Každú chvíľu som dolieval olej
Vymenil som ho a odvtedy je pokoj 


Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
záleží taky na filtru...jakou jsi dal značku ??
já mám třeba s filtry Filtron nebo podobný no-name špatný zkušenosti
očistíš, dotáhneš jak se má a stejnmě to tam vlhne
dáš origo nebo nějakou dobrou značku a není problém
jde o to jaký těsnění má ten nebo ten filtr, pryžové těsnění musí mít složení odolné oleji ( HNBR ) a taky určitou Shore ( tvrdost, houževnatost )
samotnej filtr může bát O.K. ale když tam polští či čínští kolegové těsnění vyrobí z toho co jim zrovna přebývá ve skladu, to je pak těžký
já mám třeba s filtry Filtron nebo podobný no-name špatný zkušenosti
očistíš, dotáhneš jak se má a stejnmě to tam vlhne
dáš origo nebo nějakou dobrou značku a není problém
jde o to jaký těsnění má ten nebo ten filtr, pryžové těsnění musí mít složení odolné oleji ( HNBR ) a taky určitou Shore ( tvrdost, houževnatost )
samotnej filtr může bát O.K. ale když tam polští či čínští kolegové těsnění vyrobí z toho co jim zrovna přebývá ve skladu, to je pak těžký
