Filtr oleje Felicia 1.9D

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pavoucisit
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2012, 20:01

Filtr oleje Felicia 1.9D

Příspěvek od pavoucisit »

Dobrý den, vyměnil jsem před měsícem motorový olej a dnes jsem zjistil, že okolo filtru prosakuje olej. Nevíte prosím jak hodně ho mám dotáhnout? Já jsem ho zašrouboval na závit a při doteku těsnění s chladičem oleje jsem ještě 2x otočil. Je možno ho přetočit? Chladič byl čistý, ale s menším souvislým otlakem po obvodu od těsnění a bez vrypů. Děkuji
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

a namazal si tesnenie pred montážou filtra?
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nebo nezůstalo ti tam staré těsnění?
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

Utrieť dosadaciu plochu na chladiči a takisto tesnenie na filtri by malo byť suché. Nasadiť a dotiahnuť rukou tak primerane a malo by to dobre tesniť ;)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
pavoucisit
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2012, 20:01

Příspěvek od pavoucisit »

Dosedací plocha byla čistá, bez vrypů, těsnění jsem sundal a bylo tvrdé. Nové jsem lehce potřel novým olejem a našrouboval. Olej jsem měnil na vícero autech, ale toto se mi stalo poprvé. Člověk by řekl, že takováto banální záležitost se nedá zmrvit a ejhle, dá. Chladič oleje je čistý na viditelných místech a vypadá to, že těsnění nad chladičem drží. Na filtru je navařená matka, uvažoval jsem o její existenci a myslím si, že není jen pro povolení, ale možná i pro dotáhnutí.?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="pavoucisit"]


podle toho co píšeš odpovídá tomu co se ti stalo,

zkus si najít nějaké manulály a maturitní práce o utahování filtrů, nauč se co to je utahovací moment a jak se utahuje,


;)
mirda15
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Odpovědi: 0
Registrován: 18 říj 2009, 17:11
Bydliště: plzen

Příspěvek od mirda15 »

Taak. Do 30 Nm utáhnout mají i náklaďáky, ne na krev. To musí bejt radost po tobě ty filtry povolovat. :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to kolikrát problematické, někde, kde to jde a kdo má páru, to rukou utáhne tak, že to nikdo nepovolí a jinde, kde to není přístupné, bez použití stahováku filtru je nebezpečí , že se filtr uvolní.. Moment je krásná věc, ale jen na papíře, jak ho změřit, když musím prostrčit ruku za chladič /zespoda/ , nad kompresor klimatizace , kde mi ještě vadí mnoho jiných věcí? Např. velký filtr u 1,9 TD Passat, Golf, který mívával dole rantl na upevnění klíče potřebného k utažení filtru, ale který některé filtry nemají, ten se musí pořádně utáhnout, jinak si uchcává..Je to individuální a univerzální návod neexistuje. Konstruktéři naštěstí konečně přestali řešit hovadiny a došlo jim, že je snadnější měnit filtr nahoře a stačí papírová vložka..a tam samozřejmě dodržení momentu je důležité... :)
nepropadat panice...
pavoucisit
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2012, 20:01

Příspěvek od pavoucisit »

Děkuji za rady. Starý filtr byl opravdu velmi dotažen, bez nástroje nešel sundat. Dotáhnu ho tedy momentovým klíčem. No a když to zmrvím, tak si maximálně přidám práci. Akorát nemám v garáži topení a nějak nám začíná zima, tak zas budu klepat kosu u propanbutanového ohřívače. :(
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, to znám, zažil jsem zimy, že mi přimrzaly klíče k ruce a neposlouchal jsem moudré rady, že si zkurvím zdraví/ledviny/ a došlo mi to, když jsem chcal krev..Takže bacha na průvan, dole pod autem je vždy a něco pod sebe.. Hlavně zdraví a nohy v teple.. :)
nepropadat panice...
pavoucisit
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2012, 20:01

Příspěvek od pavoucisit »

Omlouvám se, ale ještě mám malý dotaz. Našel jsem v dílně starý momentový klíč a na ciferníku je hodnota kp/mm2, jak se hodnota převádí na Nm?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pavoucisit píše:Omlouvám se, ale ještě mám malý dotaz. Našel jsem v dílně starý momentový klíč a na ciferníku je hodnota kp/mm2, jak se hodnota převádí na Nm?
omlouvat se nemusíš učený z nebe nespadl

na ty převody jsou matematicko fyzikální tabulky ;)
pavoucisit
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2012, 20:01

Příspěvek od pavoucisit »

Jen pro doplnění tématu:
Na torzním momentovým klíči je stupnice v kp/m a převod je:
1 N je 0.10197 kp.

Prosakování oleje způsobovalo těsnění pod chladičem oleje s číslem 038117070 B ,ten s aretací proti posunutí. Těsnění vyměněno a vše OK. Bylo totálně tvrdé a připečené k chladiči.


Dík za rady
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 17:55

Příspěvek od pipo444 »

Ahoj. Tento problém s tesnením som riešil aj ja a to v marci tohoto roku. Tesnenie bolo totálne stvrdnuté a prepúšťalo veľa oleja. Každú chvíľu som dolieval olej :roll: Vymenil som ho a odvtedy je pokoj :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

záleží taky na filtru...jakou jsi dal značku ??
já mám třeba s filtry Filtron nebo podobný no-name špatný zkušenosti
očistíš, dotáhneš jak se má a stejnmě to tam vlhne
dáš origo nebo nějakou dobrou značku a není problém
jde o to jaký těsnění má ten nebo ten filtr, pryžové těsnění musí mít složení odolné oleji ( HNBR ) a taky určitou Shore ( tvrdost, houževnatost )
samotnej filtr může bát O.K. ale když tam polští či čínští kolegové těsnění vyrobí z toho co jim zrovna přebývá ve skladu, to je pak těžký :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“