Stránka 1 z 2
Filtr oleje Felicia 1.9D
Napsal: 26 říj 2012, 13:57
od pavoucisit
Dobrý den, vyměnil jsem před měsícem motorový olej a dnes jsem zjistil, že okolo filtru prosakuje olej. Nevíte prosím jak hodně ho mám dotáhnout? Já jsem ho zašrouboval na závit a při doteku těsnění s chladičem oleje jsem ještě 2x otočil. Je možno ho přetočit? Chladič byl čistý, ale s menším souvislým otlakem po obvodu od těsnění a bez vrypů. Děkuji
Napsal: 26 říj 2012, 14:38
od UchoTD
a namazal si tesnenie pred montážou filtra?
Napsal: 26 říj 2012, 15:06
od slovacek.milos
nebo nezůstalo ti tam staré těsnění?
Napsal: 26 říj 2012, 16:23
od pipo444
Utrieť dosadaciu plochu na chladiči a takisto tesnenie na filtri by malo byť suché. Nasadiť a dotiahnuť rukou tak primerane a malo by to dobre tesniť

Napsal: 26 říj 2012, 17:05
od pavoucisit
Dosedací plocha byla čistá, bez vrypů, těsnění jsem sundal a bylo tvrdé. Nové jsem lehce potřel novým olejem a našrouboval. Olej jsem měnil na vícero autech, ale toto se mi stalo poprvé. Člověk by řekl, že takováto banální záležitost se nedá zmrvit a ejhle, dá. Chladič oleje je čistý na viditelných místech a vypadá to, že těsnění nad chladičem drží. Na filtru je navařená matka, uvažoval jsem o její existenci a myslím si, že není jen pro povolení, ale možná i pro dotáhnutí.?
Napsal: 26 říj 2012, 18:10
od slovacek.milos
[quote="pavoucisit"]
podle toho co píšeš odpovídá tomu co se ti stalo,
zkus si najít nějaké manulály a maturitní práce o utahování filtrů, nauč se co to je utahovací moment a jak se utahuje,

Napsal: 26 říj 2012, 18:22
od mirda15
Taak. Do 30 Nm utáhnout mají i náklaďáky, ne na krev. To musí bejt radost po tobě ty filtry povolovat.

Napsal: 26 říj 2012, 20:44
od jericho-3
Je to kolikrát problematické, někde, kde to jde a kdo má páru, to rukou utáhne tak, že to nikdo nepovolí a jinde, kde to není přístupné, bez použití stahováku filtru je nebezpečí , že se filtr uvolní.. Moment je krásná věc, ale jen na papíře, jak ho změřit, když musím prostrčit ruku za chladič /zespoda/ , nad kompresor klimatizace , kde mi ještě vadí mnoho jiných věcí? Např. velký filtr u 1,9 TD Passat, Golf, který mívával dole rantl na upevnění klíče potřebného k utažení filtru, ale který některé filtry nemají, ten se musí pořádně utáhnout, jinak si uchcává..Je to individuální a univerzální návod neexistuje. Konstruktéři naštěstí konečně přestali řešit hovadiny a došlo jim, že je snadnější měnit filtr nahoře a stačí papírová vložka..a tam samozřejmě dodržení momentu je důležité...

Napsal: 26 říj 2012, 20:56
od pavoucisit
Děkuji za rady. Starý filtr byl opravdu velmi dotažen, bez nástroje nešel sundat. Dotáhnu ho tedy momentovým klíčem. No a když to zmrvím, tak si maximálně přidám práci. Akorát nemám v garáži topení a nějak nám začíná zima, tak zas budu klepat kosu u propanbutanového ohřívače.

Napsal: 27 říj 2012, 07:17
od jericho-3
Jo, to znám, zažil jsem zimy, že mi přimrzaly klíče k ruce a neposlouchal jsem moudré rady, že si zkurvím zdraví/ledviny/ a došlo mi to, když jsem chcal krev..Takže bacha na průvan, dole pod autem je vždy a něco pod sebe.. Hlavně zdraví a nohy v teple..

Napsal: 30 říj 2012, 18:03
od pavoucisit
Omlouvám se, ale ještě mám malý dotaz. Našel jsem v dílně starý momentový klíč a na ciferníku je hodnota kp/mm2, jak se hodnota převádí na Nm?
Napsal: 30 říj 2012, 18:26
od slovacek.milos
pavoucisit píše:Omlouvám se, ale ještě mám malý dotaz. Našel jsem v dílně starý momentový klíč a na ciferníku je hodnota kp/mm2, jak se hodnota převádí na Nm?
omlouvat se nemusíš učený z nebe nespadl
na ty převody jsou matematicko fyzikální tabulky

Napsal: 18 lis 2012, 13:23
od pavoucisit
Jen pro doplnění tématu:
Na torzním momentovým klíči je stupnice v kp/m a převod je:
1 N je 0.10197 kp.
Prosakování oleje způsobovalo těsnění pod chladičem oleje s číslem 038117070 B ,ten s aretací proti posunutí. Těsnění vyměněno a vše OK. Bylo totálně tvrdé a připečené k chladiči.
Dík za rady
Napsal: 18 lis 2012, 15:32
od pipo444
Ahoj. Tento problém s tesnením som riešil aj ja a to v marci tohoto roku. Tesnenie bolo totálne stvrdnuté a prepúšťalo veľa oleja. Každú chvíľu som dolieval olej

Vymenil som ho a odvtedy je pokoj

Napsal: 19 lis 2012, 14:12
od roman1648
záleží taky na filtru...jakou jsi dal značku ??
já mám třeba s filtry Filtron nebo podobný no-name špatný zkušenosti
očistíš, dotáhneš jak se má a stejnmě to tam vlhne
dáš origo nebo nějakou dobrou značku a není problém
jde o to jaký těsnění má ten nebo ten filtr, pryžové těsnění musí mít složení odolné oleji ( HNBR ) a taky určitou Shore ( tvrdost, houževnatost )
samotnej filtr může bát O.K. ale když tam polští či čínští kolegové těsnění vyrobí z toho co jim zrovna přebývá ve skladu, to je pak těžký
