Stránka 1 z 2
Diesel 1,9 66 kw
Napsal: 10 dub 2007, 11:40
od lobo
Je to Peugeot motor 1,9 tdi 66 kw, vsazenej ve Fiatu Scudo r.v. 1998 (stejny jak Expert nebo Partner)
Po nastartování za studena se motor jakoby dusí a kouří jak lokomotiva, po přidání plynu nereaguje nebo chcípne. Bylo to již několikrát v servisu,propláchnuto jakýmsi sajrajtem a výsledek stále 0.
Poraďte co s tím,díky moc.
Napsal: 10 dub 2007, 22:31
od lobo
Ten kouř je černej jak bota.
Jo a když motor dlouho stoji...třeba 14 dní, tak je problém ho natočit...jak kdyby byla spadlá hladina nafty....což není.
A po nastartování studenýho motoru čerpadlo jakoby rachtá.....tak raďte

Napsal: 11 dub 2007, 08:14
od pumix
Tak myslím,že máš 1.9TD 66kw ,to co píšeš se jeví jako čerpadlo,ale takhle na dálku to není to pravé...Spíš mě udivuje ten servis??? co je to za servis...Jo kdybys to nerozchodil(divil bych se),tak tady kolega má tenhle motor na prodej...
Napsal: 11 dub 2007, 10:52
od lobo
Je to servis přímo na diesely v Praze kousek od Želivského. Co jsem četl příspěvky, tak snad docela schopnej chlápek.
Zakopanej pes bude určitě v čerpadle si myslim, ale poraďte co s tím?
Napsal: 12 dub 2007, 20:42
od radek300
Zrovna tenhle problém sem řešil na Fiat Ullyse mělo to stejné príznaky.Dal sem čerpadlo do opravy,kluci ho seřídily a je v pořádku pak sem ho namontoval a stále stejný problém. (hm)Tak sem pír dní nespal nad touhle záhadou a udělal sem poslední věc co mě napadla a to zaslepit EGR ventil a ejhle motor startoval jako za mlada šel krásně za plynem jenom ještě neměl výkon.Zase dva bezesné dny,pak následovala demomtáž katalizátoru a to bylo další překvápko uplně zabetonovanej,dal sem novej a auto nekouří krásně jede.Vyzkoušej napřed tohle něž vyhodíš peníze jako já.Pak se dost blbě vysvětluje zákazníkovy.Pak dej vědět jak to dopadlo.Dost mě zo zajímá.
Napsal: 12 dub 2007, 22:15
od lobo
Tak EGR je vypojenej už dávno...ale s tim katikem už mi to taky lidi říkali. Ale tohle se projevuje jen u studenýho motoru, po cca 40 s už to běhá vcelku jak má.
Napsal: 13 dub 2007, 19:15
od radek300
Stejně bych se na ten kat. podíval,není to zas tak moc práce a je to pěkně vydět jestli je ucpanej nebo ne.
Napsal: 13 dub 2007, 19:31
od lobo
Tak katik byl venku a stále to stejný.
Pak jsem zkusil laborovat s táhlem co ovladá na čerpadle studený starty a tam je zřejmě zakopanej pes. Kousek od palivovýho filtru je ve vodě teplotni čidlo, od kterého jdou kabliky k jakýsi krabce,která dělá podtlak a pomocí membrány tahá za lanko co ovládá táhlo na čerpadle. Jenže i když byl motor studenej tak táhlo nešlo až na doraz. Spíš mě překvapilo že když byl motor rozpálenej jak pěťák tak táhlo bylo trochu popotažené. Nebo spíš jak kdyby bylo popotáhlý jen trochu a moc se to vzhledem k teplotě ani neměnilo. Zkoušel jsem vytvořit podtlak hub.u a táhlo chodí jak má. Bohužel jsem to nemohl simulovat na úplně studeném motoru jak to funguje.
Teplotní čidlo jsem měl venku a při zahřívání se zmenšuje odpor. Taak babo raď
Nikdy jsem se moc v dieselech nehrabal tak sorry jesltli si klepete na hlavu co to jsem za joudu, ale už mě nebaví s tím věčně někam jezdit a stále ho.no z toho.
Tak co myslíte,nemohlo by to být tim čidlem teploty? Zejtra ráno na to ještě vlítnu a kur.a už to musí běhat jak má,ne?

Napsal: 16 dub 2007, 17:14
od lobo
Co přesně dělá táhlo "sytice", přidává naftu nebo mění předvstřik
Napsal: 16 dub 2007, 17:43
od origoš
Přidává naftu, aby se to studené neklepalo, u některých čerpadel to přidává i předvstřik. Pozná se to podle tyčky pr. cca 3mm, která vede dolu za čerpadlem k páčce ovládání předvstřiku. Já to u Scuda 1,9 TD nemám. Ten thermostat s lankem se dá koupit v Peugeotu asi za 600Kč. Životnost asi tři roky.
Napsal: 16 dub 2007, 19:15
od lobo
termostat? tam je jen teplotní čidlo, od kterého vedou kabliky k nějaký podtlakovce, od který jde hadička k membráně a ta tahá za lanko co ovládá páku na čerpadle.když je páka zatáhlá,tak to naftu přidá nebo ubere....tzn při studenym startu by to mělo být zatažené nebo uvolněné?
je tam čerpadlo BOSH
Napsal: 16 dub 2007, 20:00
od origoš
Toť otázka? Mohou být oba způsoby, u Lucase když membrána zatáhne, tak obrátky klesnou, u Bosche by to mohlo být obráceně. Zkus za chodu motoru tou pákou pohnout ručně a uvidíš, co udělají obrátky.
Napsal: 16 dub 2007, 20:41
od lobo
Když za páku přitáhnu tak se otáčky sníží. Je mi ale divný že když jsem teď páku nechal povolenou, nejsem schopen nastartovat.
Už jsem z toho magor
Napsal: 17 dub 2007, 20:20
od lobo
Tak jsem v koncích, už nikdo žádnou radu?
Tak to asi někam dovezu do servisu, raďte kam...Praha nebo Mladá Boleslav + okolí. Auto jsem měl u Kassla už 2x, 1x v pohodě ale závada špatných startů se odstranit nepodařila...
Co takhle originál servis Fiat?
nebo servis co doporučuje Origoš?
Napsal: 17 dub 2007, 21:09
od origoš
Pokud to nemáš do Kladna daleko, tak to tam objednej, já se když bude potřeba na to mrknu.