GTB 1756VK Vlnovec- výfuk, jaký průměr?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

GTB 1756VK Vlnovec- výfuk, jaký průměr?

Příspěvek od jirius1 »

Budu dávat na svou O1 asz GTB1756Vk, příruba výfuku má vnitřní průměr 57mm.

Zvažujem od příruby rozšířit z 60mm na 76mm (tloušťku stěny trubku 1,5mm) a dole ve spoji pod autem zúžit na 60mm až k zadnímu tlumiči, který bude od AMA.

Je to vhodné takhle rozšířit, nebo mám dát hned 60mm nerez až k tlumiči?
Stačí tloušťka stěny trubek 1.5mm? Kde a jaký koupit vlnovec? S vnitřním a vnějším opletem, nebo jen s vnějším?

Díky za rady.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Dreamer
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 08 úno 2011, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Příspěvek od Dreamer »

Downpipe udělej co největší, pak jak říkáš, pod autem přechod na něco menšího. Mám za turbem 76mm dolů ke spoji, tam přechod na 63,5 a až dozadu k tlumiči a průchozí tlumič. Stěna 1,5 bohatě stačí, přemejšlel jsem i slabší, ale nakonec toto. S vlnovcem ti neporadím, sháněl mistr, co mi to dělal. Zaítm to jezdí na seriovým VA, ale co nevidět už snad konečně dojde na implantaci hybrida230. A i se sériovým turbem to byl docela dost velkej rozdíl ;) Podstatně menší turbodíra, lepší odezva na přidání, jde líp i nahoře a ještě spadla spotřeba.

http://www.hr-svody.eu/galerie_obrazky/ ... a_19_3.JPG
O1 Combi, ASZ, GTB1860VKLR hybrid, RACE783, race vačka, FMIC, 3xOFF, 3" downpipe +2,5" zbytek + Simons, HDS+Sachsperformance, soft Mirulu a trochu kouŕe, DRW almara, 312mm Brembo Max + DS2500 + 256mm Brembo +DS2500, XYZ racing SuperSport, D-Dot
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Dreamer: Dik za prispevek sdelujici zkusenosti s downpipe nicmene v Tvem pripade se obavam, ze Tvuj vyfuk je bud nesmyslne navrzen nebo se jedna o vyslismus (objev).

Neber to prosim jako vycitky nebo pokus o shozeni ale jako konstruktivni kritiku:
- o funkci vlnovce by se dalo uspesne polemizovat

- na downpipe je to znacne dlouhe a hlavne spatne navrzene, nebot to rozsireni by melo byt zrealizovano na co nejkratsi delce vedeni a zuzeni na delsim ... ja osobne jsem jiz nekolikrat za ucelem co nejkratsiho rozsireni dodaval klenuta dna, ktera mi znacne pripominaji napriklad rozsireni u 2260tky z BMW.

- co ovsem nutno uznat, ze svarec se predvedl, vsechna cest
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dreamer
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 08 úno 2011, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Příspěvek od Dreamer »

@Forest: Čekal jsem, kdo se ozve jako první.

- k vlnovci, radši bych ho tam neviděl, ale k utlumení kmitů od motoru, je to téměř nutnost, proto tam je a proto ta velikosti, která je

- předpokládám, že vycházíš z teorie dvou kuželů s válcovou části mezi nimi, kde strmostí kuželů a vzdáleností mezi nimi měníš parametry.
Již takhle byl docela problém to tam namotat. Myslím, že kužely jsou natom lépe z hlediska proudění, než prostor mezi klenutými dny.

- Ty ses inspiroval u 2260tky, já u MapTune Performance, Simnons Exhaust a řešil jsem to ještě s dalšími 2lidmi, kteří výfuky dělají. Funguje to velice dobře a myslím, že to je důležitý.

- ano, svářeč je mistrem svého řemesla
O1 Combi, ASZ, GTB1860VKLR hybrid, RACE783, race vačka, FMIC, 3xOFF, 3" downpipe +2,5" zbytek + Simons, HDS+Sachsperformance, soft Mirulu a trochu kouŕe, DRW almara, 312mm Brembo Max + DS2500 + 256mm Brembo +DS2500, XYZ racing SuperSport, D-Dot
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nikdy jsem nemluvil o klenutem dnu v souvislosti se zuzenim. To klenute dno jsem samozrejme myslel na vstupu do downpipe nikoliv vystupu, tam samozrejme pouzit centrickou redukci (chces-li kuzel bez vrcholu) a to co nejdelsi v ramci moznosti, aby se pripadne "tlakove vlny" (byt za turbem jde uz spis o laminarni proudeni) nemely moznost "odrazet".

Jinak oni to maji takto protazene kvuli katalyzatoru (aby mel vetsi pruchodnost diky svetlosti), ktery jsem u Tebe nejak nenasel.

Viz. obrazek: http://www.maptun.com/webshop/pics_full ... 9-3-V6.jpg

... ale pochop, ja se nesnazim Ti to hanit, jen stale nedokazu pochopit duvody ... nic vic, nic min.
Naposledy upravil(a) Forest dne 28 bře 2013, 19:53, celkem upraveno 4 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jeny
Přispěvovatel
Příspěvky: 432
Registrován: 02 lis 2012, 19:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Jeny »

Myšlenka Foresta a mnou provedená realizace. Jsem rád, že takoví lidi jako on existují. Obrázek
:)
Leon ASZ, fmic, GTB 1756, 209PS 457Nm mírný kouř, Brembo 323mm a 280mm
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@Jeny: To uz sa da nazvat plnohodnotny downpipe ;) ...ale ten vlnovec tam mas tiez skor na okrasu, rovnako ako Dreamer... (noteeth)
Chalani hadam nemyslite ze 10cm vypletu vam poberie vsetky kmity motora, toto je vlnovec tak na 1.4 benzinovy motor, nie na 2xx PS diesel 8)
Naposledy upravil(a) subz3ro_tdi dne 28 bře 2013, 19:54, celkem upraveno 1 x.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Jeny
Přispěvovatel
Příspěvky: 432
Registrován: 02 lis 2012, 19:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Jeny »

Můj má 150mm :D
Leon ASZ, fmic, GTB 1756, 209PS 457Nm mírný kouř, Brembo 323mm a 280mm
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

tak si myslim ze ten prvy fuk tam ma akceleracnu komoru...
Mercdes C cdi
Dreamer
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 08 úno 2011, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Příspěvek od Dreamer »

Důvody byly, že takto je to max. průměrem co šel od přiruby udělat kůli prostoru a aby byl aspoň nějaký přístup na matky šteftů. Možná to velikostně trošku zkresluje oproti tý 76 mm trubce.

Původně bylo v plánu kuželem od příruby rovnou na 3", ale nevešlo by se to tam, tak proto takto.
O1 Combi, ASZ, GTB1860VKLR hybrid, RACE783, race vačka, FMIC, 3xOFF, 3" downpipe +2,5" zbytek + Simons, HDS+Sachsperformance, soft Mirulu a trochu kouŕe, DRW almara, 312mm Brembo Max + DS2500 + 256mm Brembo +DS2500, XYZ racing SuperSport, D-Dot
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

Forest píše:Nikdy jsem nemluvil o klenutem dnu v souvislosti se zuzenim. To klenute dno jsem samozrejme myslel na vstupu do downpipe nikoliv vystupu, tam samozrejme pouzit centrickou redukci (chces-li kuzel bez vrcholu) a to co nejdelsi v ramci moznosti, aby se pripadne "tlakove vlny" (byt za turbem jde uz spis o laminarni proudeni) nemely moznost "odrazet".

Jinak oni to maji takto protazene kvuli katalyzatoru (aby mel vetsi pruchodnost diky svetlosti), ktery jsem u Tebe nejak nenasel.

Viz. obrazek: http://www.maptun.com/webshop/pics_full ... 9-3-V6.jpg

... ale pochop, ja se nesnazim Ti to hanit, jen stale nedokazu pochopit duvody ... nic vic, nic min.
Vlnovec ulahci robotu ;) Inak, za mna, nezmysel. Nezmysel ako nezmysel, ale predsa nezmysel (rofl)
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nahodim sem trochu te historie, snad se zase nespustit nejaka silenost:
Akceleračná komora pracuje na princípe laminarizácie toku spalín a ich prudkom rozpínaní na krátkej ploche....po lopate povedané tok spalín z turba má silne vírivý charakter s prakticky nulovým stredom a hustým okrajom výstup z turba táto komora umožnuje postupné ustálenie prietoku tak aby sa do výfuku už dostaval maximálne ustalený....
... pro spekulanty: ano, je to od Stingraye ... a proc to necitovat, nezalezi na puvodu ale na souvztaznosti s logikou
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
mirulu
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 09 črc 2010, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od mirulu »

takhle mam downpipe já
rozšíření z 57mm výstupu 2260 na 90mm, pomocé excentrické redukce, pak na 63mm, vlnovec 63x300mm, dál 60mm trubky

Obrázek
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Dreamer- Máš to hodně pěkně zpracované, všechna čest.

Jeny- tak nějak si to představuji, jak to máš ty.

mirulu- Tak to je paráda, hezky udělané. Tak to přesně chci udělat. Uvažuji ještě dát širší pletenec a zúžit až při napojení na další díl. Čili od příruby z turba dát redukci z 60 na 76 až po pletenec, za pletencem také 76 a při spoji na další díl zúžit na 60. To jsis dělal sám? Jaké redukce průměru jsi použil, délku pletence a na jaké to máš auto?
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
mirulu
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 09 črc 2010, 19:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od mirulu »

Ono tohle byla na O1 docela laborace, je problém se tam vytočit, nevim jestli seženeš ještě větší vlnovec, já jsem nesehnal. Navíc aby ti to pak někde neklepalo u nápravnice o ty izolační plechy
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“