GTB 1756VK Vlnovec- výfuk, jaký průměr?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
GTB 1756VK Vlnovec- výfuk, jaký průměr?
Budu dávat na svou O1 asz GTB1756Vk, příruba výfuku má vnitřní průměr 57mm.
Zvažujem od příruby rozšířit z 60mm na 76mm (tloušťku stěny trubku 1,5mm) a dole ve spoji pod autem zúžit na 60mm až k zadnímu tlumiči, který bude od AMA.
Je to vhodné takhle rozšířit, nebo mám dát hned 60mm nerez až k tlumiči?
Stačí tloušťka stěny trubek 1.5mm? Kde a jaký koupit vlnovec? S vnitřním a vnějším opletem, nebo jen s vnějším?
Díky za rady.
Zvažujem od příruby rozšířit z 60mm na 76mm (tloušťku stěny trubku 1,5mm) a dole ve spoji pod autem zúžit na 60mm až k zadnímu tlumiči, který bude od AMA.
Je to vhodné takhle rozšířit, nebo mám dát hned 60mm nerez až k tlumiči?
Stačí tloušťka stěny trubek 1.5mm? Kde a jaký koupit vlnovec? S vnitřním a vnějším opletem, nebo jen s vnějším?
Díky za rady.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
Downpipe udělej co největší, pak jak říkáš, pod autem přechod na něco menšího. Mám za turbem 76mm dolů ke spoji, tam přechod na 63,5 a až dozadu k tlumiči a průchozí tlumič. Stěna 1,5 bohatě stačí, přemejšlel jsem i slabší, ale nakonec toto. S vlnovcem ti neporadím, sháněl mistr, co mi to dělal. Zaítm to jezdí na seriovým VA, ale co nevidět už snad konečně dojde na implantaci hybrida230. A i se sériovým turbem to byl docela dost velkej rozdíl
Podstatně menší turbodíra, lepší odezva na přidání, jde líp i nahoře a ještě spadla spotřeba.
http://www.hr-svody.eu/galerie_obrazky/ ... a_19_3.JPG
http://www.hr-svody.eu/galerie_obrazky/ ... a_19_3.JPG
O1 Combi, ASZ, GTB1860VKLR hybrid, RACE783, race vačka, FMIC, 3xOFF, 3" downpipe +2,5" zbytek + Simons, HDS+Sachsperformance, soft Mirulu a trochu kouŕe, DRW almara, 312mm Brembo Max + DS2500 + 256mm Brembo +DS2500, XYZ racing SuperSport, D-Dot
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
@Dreamer: Dik za prispevek sdelujici zkusenosti s downpipe nicmene v Tvem pripade se obavam, ze Tvuj vyfuk je bud nesmyslne navrzen nebo se jedna o vyslismus (objev).
Neber to prosim jako vycitky nebo pokus o shozeni ale jako konstruktivni kritiku:
- o funkci vlnovce by se dalo uspesne polemizovat
- na downpipe je to znacne dlouhe a hlavne spatne navrzene, nebot to rozsireni by melo byt zrealizovano na co nejkratsi delce vedeni a zuzeni na delsim ... ja osobne jsem jiz nekolikrat za ucelem co nejkratsiho rozsireni dodaval klenuta dna, ktera mi znacne pripominaji napriklad rozsireni u 2260tky z BMW.
- co ovsem nutno uznat, ze svarec se predvedl, vsechna cest
Neber to prosim jako vycitky nebo pokus o shozeni ale jako konstruktivni kritiku:
- o funkci vlnovce by se dalo uspesne polemizovat
- na downpipe je to znacne dlouhe a hlavne spatne navrzene, nebot to rozsireni by melo byt zrealizovano na co nejkratsi delce vedeni a zuzeni na delsim ... ja osobne jsem jiz nekolikrat za ucelem co nejkratsiho rozsireni dodaval klenuta dna, ktera mi znacne pripominaji napriklad rozsireni u 2260tky z BMW.
- co ovsem nutno uznat, ze svarec se predvedl, vsechna cest
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
@Forest: Čekal jsem, kdo se ozve jako první.
- k vlnovci, radši bych ho tam neviděl, ale k utlumení kmitů od motoru, je to téměř nutnost, proto tam je a proto ta velikosti, která je
- předpokládám, že vycházíš z teorie dvou kuželů s válcovou části mezi nimi, kde strmostí kuželů a vzdáleností mezi nimi měníš parametry.
Již takhle byl docela problém to tam namotat. Myslím, že kužely jsou natom lépe z hlediska proudění, než prostor mezi klenutými dny.
- Ty ses inspiroval u 2260tky, já u MapTune Performance, Simnons Exhaust a řešil jsem to ještě s dalšími 2lidmi, kteří výfuky dělají. Funguje to velice dobře a myslím, že to je důležitý.
- ano, svářeč je mistrem svého řemesla
- k vlnovci, radši bych ho tam neviděl, ale k utlumení kmitů od motoru, je to téměř nutnost, proto tam je a proto ta velikosti, která je
- předpokládám, že vycházíš z teorie dvou kuželů s válcovou části mezi nimi, kde strmostí kuželů a vzdáleností mezi nimi měníš parametry.
Již takhle byl docela problém to tam namotat. Myslím, že kužely jsou natom lépe z hlediska proudění, než prostor mezi klenutými dny.
- Ty ses inspiroval u 2260tky, já u MapTune Performance, Simnons Exhaust a řešil jsem to ještě s dalšími 2lidmi, kteří výfuky dělají. Funguje to velice dobře a myslím, že to je důležitý.
- ano, svářeč je mistrem svého řemesla
O1 Combi, ASZ, GTB1860VKLR hybrid, RACE783, race vačka, FMIC, 3xOFF, 3" downpipe +2,5" zbytek + Simons, HDS+Sachsperformance, soft Mirulu a trochu kouŕe, DRW almara, 312mm Brembo Max + DS2500 + 256mm Brembo +DS2500, XYZ racing SuperSport, D-Dot
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nikdy jsem nemluvil o klenutem dnu v souvislosti se zuzenim. To klenute dno jsem samozrejme myslel na vstupu do downpipe nikoliv vystupu, tam samozrejme pouzit centrickou redukci (chces-li kuzel bez vrcholu) a to co nejdelsi v ramci moznosti, aby se pripadne "tlakove vlny" (byt za turbem jde uz spis o laminarni proudeni) nemely moznost "odrazet".
Jinak oni to maji takto protazene kvuli katalyzatoru (aby mel vetsi pruchodnost diky svetlosti), ktery jsem u Tebe nejak nenasel.
Viz. obrazek: http://www.maptun.com/webshop/pics_full ... 9-3-V6.jpg
... ale pochop, ja se nesnazim Ti to hanit, jen stale nedokazu pochopit duvody ... nic vic, nic min.
Jinak oni to maji takto protazene kvuli katalyzatoru (aby mel vetsi pruchodnost diky svetlosti), ktery jsem u Tebe nejak nenasel.
Viz. obrazek: http://www.maptun.com/webshop/pics_full ... 9-3-V6.jpg
... ale pochop, ja se nesnazim Ti to hanit, jen stale nedokazu pochopit duvody ... nic vic, nic min.
Naposledy upravil(a) Forest dne 28 bře 2013, 19:53, celkem upraveno 4 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
@Jeny: To uz sa da nazvat plnohodnotny downpipe
...ale ten vlnovec tam mas tiez skor na okrasu, rovnako ako Dreamer...
Chalani hadam nemyslite ze 10cm vypletu vam poberie vsetky kmity motora, toto je vlnovec tak na 1.4 benzinovy motor, nie na 2xx PS diesel
Chalani hadam nemyslite ze 10cm vypletu vam poberie vsetky kmity motora, toto je vlnovec tak na 1.4 benzinovy motor, nie na 2xx PS diesel
Naposledy upravil(a) subz3ro_tdi dne 28 bře 2013, 19:54, celkem upraveno 1 x.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Důvody byly, že takto je to max. průměrem co šel od přiruby udělat kůli prostoru a aby byl aspoň nějaký přístup na matky šteftů. Možná to velikostně trošku zkresluje oproti tý 76 mm trubce.
Původně bylo v plánu kuželem od příruby rovnou na 3", ale nevešlo by se to tam, tak proto takto.
Původně bylo v plánu kuželem od příruby rovnou na 3", ale nevešlo by se to tam, tak proto takto.
O1 Combi, ASZ, GTB1860VKLR hybrid, RACE783, race vačka, FMIC, 3xOFF, 3" downpipe +2,5" zbytek + Simons, HDS+Sachsperformance, soft Mirulu a trochu kouŕe, DRW almara, 312mm Brembo Max + DS2500 + 256mm Brembo +DS2500, XYZ racing SuperSport, D-Dot
Vlnovec ulahci robotuForest píše:Nikdy jsem nemluvil o klenutem dnu v souvislosti se zuzenim. To klenute dno jsem samozrejme myslel na vstupu do downpipe nikoliv vystupu, tam samozrejme pouzit centrickou redukci (chces-li kuzel bez vrcholu) a to co nejdelsi v ramci moznosti, aby se pripadne "tlakove vlny" (byt za turbem jde uz spis o laminarni proudeni) nemely moznost "odrazet".
Jinak oni to maji takto protazene kvuli katalyzatoru (aby mel vetsi pruchodnost diky svetlosti), ktery jsem u Tebe nejak nenasel.
Viz. obrazek: http://www.maptun.com/webshop/pics_full ... 9-3-V6.jpg
... ale pochop, ja se nesnazim Ti to hanit, jen stale nedokazu pochopit duvody ... nic vic, nic min.
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nahodim sem trochu te historie, snad se zase nespustit nejaka silenost:
... pro spekulanty: ano, je to od Stingraye ... a proc to necitovat, nezalezi na puvodu ale na souvztaznosti s logikouAkceleračná komora pracuje na princípe laminarizácie toku spalín a ich prudkom rozpínaní na krátkej ploche....po lopate povedané tok spalín z turba má silne vírivý charakter s prakticky nulovým stredom a hustým okrajom výstup z turba táto komora umožnuje postupné ustálenie prietoku tak aby sa do výfuku už dostaval maximálne ustalený....
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Dreamer- Máš to hodně pěkně zpracované, všechna čest.
Jeny- tak nějak si to představuji, jak to máš ty.
mirulu- Tak to je paráda, hezky udělané. Tak to přesně chci udělat. Uvažuji ještě dát širší pletenec a zúžit až při napojení na další díl. Čili od příruby z turba dát redukci z 60 na 76 až po pletenec, za pletencem také 76 a při spoji na další díl zúžit na 60. To jsis dělal sám? Jaké redukce průměru jsi použil, délku pletence a na jaké to máš auto?
Jeny- tak nějak si to představuji, jak to máš ty.
mirulu- Tak to je paráda, hezky udělané. Tak to přesně chci udělat. Uvažuji ještě dát širší pletenec a zúžit až při napojení na další díl. Čili od příruby z turba dát redukci z 60 na 76 až po pletenec, za pletencem také 76 a při spoji na další díl zúžit na 60. To jsis dělal sám? Jaké redukce průměru jsi použil, délku pletence a na jaké to máš auto?
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun

