Zabezpečení - vypnutí relé 109 jazýčkovým relé + klasické

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Zabezpečení - vypnutí relé 109 jazýčkovým relé + klasické

Příspěvek od smrtka.smety »

Myslíte, že je dobré odpojovat ŘJ přes jazýčkové (magentické relé) - (startování přes magnet) a napětí držet klasickým relé na 12V než vytáhnu klíče?

Případně kolik A bude ok pro jazýčkové relé?
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

dle mě by to chtělo aby ten kontakt unes aspon 10A
počítám že by bylo lepší přerušit drát napájení ŘJ od pojistkový skříně a tam je 10A pojistka
poznáš tak že když při natočeným motoru vytáhneš pojistku motor chcípne :)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
jozzo
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 12 čer 2010, 09:32

Příspěvek od jozzo »

presne takto to mám ja cez vypínač tajný :P
Seat Leon 1,9 TDI,66 kw,AGR,rok 2000
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Příspěvek od smrtka.smety »

A jazýčkové relé snese 10A? (TDI má 10A).
Jde o GOLF IV, 98.

Na plus od pojistky dám tedy jazýčkové relé + klasické (do série) a je to, takto by to mělo fungovat? Vše zaizoluji smršťovačkou, pájet cínem + kalafunu. Nerad bych vyhořel.

Popřípadě můžete napsat, jaké magnetické relé koupit?

Díky
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

mě furt nák nedochází jak to chceš zapojit já dávám jen tajnej vypinač a to rozbalíš svazek co de k pojistkovce patřičný drát co de od pojistky přeštípneš oba dráty si nastavíš přivedeš kam ti libo a dáš vypinač
ty chceš asi dát toto http://www.meder.cz/high-voltage-switches3.html
ale nák sem nenašel co vydrží aspon 10A to by šlo taky napojit na oba dráty spínání zajistí magnet osobně bych to nedělal neb bych nevěděl jak ten magnet zajistit proti pohybu :? mohlo by se stát že ti auto za jízdy chcípne v ten nejnevhodnější okamžik (LOL) dej vypinač je to jednoduchý a spolehlivý :)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Příspěvek od smrtka.smety »

no právě, toho se bojím...
představuji si to tak (a nevím jeslti to tak funguje, když tak opravte), že magnet sepne spínač a relé co je v okruhu poté udrží napětí do chcípnutí (vytažení klíče) ... něco na tento způsob. Vypínač bych nerad dával (když nebude východisko tak nic jinýho nezbyde), jednak těch míst moc není a druhak je vidět... ten magnet můžu dát kamkoli :-). Pak mě ještě napadá další řešení..

Je ještě jiné řešení (s magnetem), bez kterého nejde auto natočit a kdy v případě poruchy okruhu bude motor bude běžet?

BTW odpojení relé 109 a ŘJ je defacto to samé (technicky) že?
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

a nebo pokud bys trval na tom ovládání magnetem tak bys tím jazýčkem musel spínat klasický relátko jehož kontakty by pak sepnuli ty nastavený dráty od pojistkovky a viděl bych to asi tak
relé spínací 12V/30A -kontakt 30 na to dáš jeden drát s pojistkovky
kontakt 87 druhej drát s pojistkovky sou to ty co napájej ŘJ motoru
kontakt 85 napojit na kostru
kontakt 86 napojit na to jazýčkový relé a druhej konec jazýčkovýho relé napojit na plus 12V po klíčku
funguje následovně dáš magnet jazýček sepne otočíš klíčkem sepne relé co dodá napájení ŘJ a startuješ ;)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

ted asi začínám chápat ty chceš aby to relé drželo po startu i když by ten magnet nebyl na jazýčku :? to sem nikdy nedělal ale asi by to šlo taky musel bys sehnat relé s přídržnými kontakty vím že na 220V takovej stykač existuje ale na 12V sem se stím ještě nesetkal :?
napadá mi že by to šlo řešit za pomocí dvou relátek skusim nad tím podumat a zejtra dám vědět ted du grilovat (rofl)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Příspěvek od smrtka.smety »

dej si do nosu ... :D
Jo přesně tak ... viděl jsem na youtube (link už nemůžu najít) i snímač otisku prstů, ale do toho se nechci pouštět... stačí aspoň ten magnet..
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

smrtka.smety píše:dej si do nosu ... :D
Jo přesně tak ... viděl jsem na youtube (link už nemůžu najít) i snímač otisku prstů, ale do toho se nechci pouštět... stačí aspoň ten magnet..
a kde chces dat ten jazyckovy kontakt? sadnes nan a zlomis ho...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
vladosr
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Odpovědi: 0
Registrován: 26 bře 2007, 18:25
Bydliště: SK BB kraj

Příspěvek od vladosr »

Zapnes klucik , prilozis magnet ...... nevyhoda , ked ti to zdochne ....je to bez casovaca....Obrázek
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS,KLIMA,TEMP,PP
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

kamoš takovou octu I tdi má a to je strašný, to když ti scípne, tak se tam šukáš s kusem posranýho magnetu a to je fakt na hovno prostě!Než to najdeš,trefíš,než to pípne nebo se nějak odblokuje,tak za tebou stojí kolona kerá by tě nejradši zapálila :D!

Pokud mužu poradit, tak klasika tlačítko co je ON nebo OFF a je klid!!!pořádně ho skovat a nevidim v tom problem!

Ten kdo to bude krást,tak stejně nenastartuje a vysere se na to,nebude čekat až ho lapnou :)
Nebo by musel být tak dobrej aby si natahl komplet eletriku na starter,řj a nevím co všecko, aby obešel to tvý tlačítko,což za 10 vteřin sem ještě nikdy neviděl aby to někdo zvládl :)
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Ešte iná možnosť : miesto vypínača schovaj pod plasty zásuvku a cez otvory v plastoch zapichni vidlicu. Rovnakú službu spraví aj banánik , ak dokážeš vyrobiť poschodovú zásuvku . Ten jeden tenký otvor je dokonale nenápadný.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Příspěvek od smrtka.smety »

Tak asi jo tedy, pro me snazsi... cili klasicky 2 polohovej spinac na 15A na plus (jakou ma barvu na pojistce?) od pojistky ŘJ a nekam schovat... ono otazka je kam, kamkoli se clovek podiva je to na ocich a byt zlodej, proto ten magnet no. ThrashTheTrash - kde to mas prosim te kamos (kdyz tak SZ), abych se inspiroval :D
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Příspěvek od smrtka.smety »

Jo to asi udelam pod plasty...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“