Kupa Sharan/Alhambra/Galaxy poradte s vyberom resp. motorom

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ROpa
Nováček
Příspěvky: 18
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 10:21
Bydliště: Trencin

Kupa Sharan/Alhambra/Galaxy poradte s vyberom resp. motorom

Příspěvek od ROpa »

Rad by som si poriadil auto uvedeneho typu. Sharan/Alhambra rocnik 2010+ je zatial mimo mojho rozpoctu teda uvazujem nad starsimi modelmi SAG vybavenymi motormi 1.9/2.0TDI alebo novsou generaciou Galaxy2006+.
Pohon 4 kolies nevyuzijem, najazdim sice menej km ale o benzine neuvazujem z dovodu obmedzenej ponuky takychto vozidiel na trhu. Takisto motor 66kW som vylucil pre jeho slabu dynamiku v takto velkom vozidle.

Sharan
1.9TDI 11/2002-03/2010 96kW ASZ
1.9TDI 06/2005-03/2010 110kW BTB
1.9TDI 04/2000-03/2010 85kW AUY,BVK
2.0TDI 11/2005-03/2010 103kW BRT
2.0TDI 11/2005-03/2010 100kW BVH

Alhambra
1.9TDI 11/2002-11/2008 96kW ASZ
1.9TDI 05/2005-05/2007 110kW ARL,BTB
1.9TDI 06/2000-03/2010 85kW AUY,BVK
2.0TDI 11/2005-03/2010 103kW BRT

Galaxy
1.9TDI 02/2003-05/2006 96kW ASZ
1.9TDI 05/2005-05/2006 110kW BTB
1.9TDI 04/2000-05/2006 85kW AUY

Galaxy FORD od roku 2006
1.8TDCI 05/2006- 74kW FEWA
1.8TDCI 05/2006- 92kW QYWA
2.0TDCI 05/2006- 100kW UKWA, AZWC
2.0TDCI 05/2006- 96kW AZWA
2.0TDCI 11/2007- 85kW TYWA, KLWA
2.0TDCI 05/2006- 103kW QXWA, QXWB, QXWC, UFWA
2.2TDCI 03/2008- 129kW Q4BA, Q4WA

Ak tomu spravne rozumiem SAG sa zacal vyrabat v roku 1995 a vyrabal sa az do roku 2010 (Ford s nim skoncil v roku 2006 kedy prisiel so svojim vlatnym modelom) to predstavuje slusnych 15 rokov vyroby teda toto vozidlo muselo byt znacne oblubene u zakaznikov a mohlo by sa zdat ze modely z poslednych 5 rokov vyroby musia mat uz vsetky chyby ako sa hovori vychytane. SAG presiel viacerymi faceliftami, zlepsenim vybavy, a celou paletou motorov ale ma to aj tieniste stranky napr. od roku 2004 riadiaca jednotka bufika odchadza pri poruche elektrickeho cerpadla, co sa u starsich rocnikov nestavalo. To uz dnes ale nepredstavuje ziaden extra vydaj, co ma mata je motorizacia. Najviac SAGov do roku 2006 malo motor 85kW AUY,BVK ako je na tom tento motor so spolahlivostou ? Pocul som o prasknutych ojniciach ale tykalo sa to aj tychto motorov alebo len BLS, BXE ? Udajne najlepsie boli 96kW ASZ ktorych je poskromne, alebo skoro raritny motor 110kW BTB ktory je udajne najspolahlivejsi. Kazdopadne ci uz by to bol 85kW pripadne 96kW musim pri rocnikoch 2004-2006 pocitat s realnymi 200-400tis km. Preto sa skor priklanam k novsim rocnikom SA 2006-2008 su jednak novsie a mavaju slusnu vybavu HIGHLINE ale vacsinou motor 2.0TDI BRT, BVH. Mali by to byt 8V motory uz s ozubenymi kolesami na vyvazovakoch ale problem s nahonom olejoveho cerpadla ci tam je uz vyrieseny neviem. Udajne v SA su tie motory daleko spolhlivejsie ako v inych modeloch koncernu, udajne ten motor nie je umiestneny priecne ale otoceny o 90st, teda pozdlzne ? To sa mi nejak nechce verit...

so zachovalejsimi kuskami s tymito motormi, lepsou vybavou a mensou porciou km sa uz dostavam na cenu kde by uz mozno bolo zaujimave uvazovat o novom Galaxy od Fordu po roku 2006, predsa len klasicky SAG rok 2008 je uz generacne 13 rocne auto. V tejto cene su uz modely 2006-2008 s udajne spolahlivym 2.0TDCI 103kW motorom PSA, ktory je zhodny s tym co davaju do Peugeot/Citroenov akurat ma iny FAP filter do ktoreho sa nedolieva aditivum. Bohuzial o tomto motore toho nie je popisane az tolko ako o motoroch VW takze nejake blizsie informacie o jeho spolahlivosti sa mi zistit nepodarilo. Pri tychto rocnikoch a km okolo 200-250tis vsak uz mozem asi ocakavat vymenu vstrekov, FAPu atd... ale neviem ani ake su tam vstreky ani kto ich vyraba ani ci sa daju repasovat alebo kolko stoja nove. To iste FAP. Turbo udajne vydrzi vela. Poznam iba jedneho cloveka s tymto autom a motorm a ten ho ma od 165tis, momentalne ma 205tis a bez zavad, to ale samozrejme o nicom nevypoveda.

2.2TDCI je tiez PSA motor udajne takisto velmi spolahlivy, Ford tam ale dava iba jedno vacsie turbo miesto dvoch obtokovych a FAP opat bez aditiva. Udajne v novsich rocnikoch na taketo riesenie presiel aj Peugeot/Citroen. Kazdopadne tento motor je na moje ucely zbytocne vykonny takze by mi uplne stacil ten 103kW dvojliter.

1.8TDCI by mal byt motor Ford ale vacsinou je spojeny so slabou vybavou takze o nom neuvazujem vobec, o ostatnych motoroch sa mi nepodarilo zistit vobec nic.

Mozno by stalo zato si priplatit a poriadit Galaxy 2008-2009 s istymi cca 150tis km, otazne je ci si z hladiska spolahlivosti a nakladov na opravy nieco polepsim.

Pokial mate akekolvek poznatky o uvedenych motoroch alebo rady ohladom kupy rad uvitam, dakujem R.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“