Stránka 1 z 6
Oactavia II 1.9 77kw PD (údajné problémy) koupit nebo ne?
Napsal: 09 srp 2013, 08:00
od ossci
Zdravím, mám v plánu koupi nového vozu. Výběr padl pouze na OII 1.9 TDI PD. ALE, dočetl jsem se že u motorů BXE rok 2007-2008 praskají ojnice nebo šrouby v nich. Takže jsem výběr omezil pouze na roky 2005 - 2006. ALE, zase jsem se dočetl že celkově motorů 1.9 tdi PD se týky problém cituji "pánvičky - ojniční ložiska jsou nezajištěny zásekem, jen jsou an tmel, ten za určitých okolností povolí a tím se ojnice přidře na klice a dost často i praskne - týká se všech 1,9 a 2,0 PD u OII". Takže mi vyvstala otázka jestli je tohle vůbec pravda a pokud ano, tak jestli má cenu tento motor vůbec kupovat. Prosím nepište mi sem "tak ho nekupuj" a podobné. Chci slyšet názor zda tato tvrzení jsou pravdivá a jaká je šance aby se něco takového stalo. 1.9 jezdí mraky, tak snad to tak horké nebude.... Děkuji za odpovědi a názory (a hledat jsem tady na fóru zkoušel, nicméně jsem nic nenašel)
Napsal: 09 srp 2013, 21:29
od ossci
Opravdu nikdo nic? A ještě by me zajímala nějaká alternativa pro octavku 2 1.9tdi. Cena do 200t. Děkuji
Napsal: 10 srp 2013, 11:46
od Feteold
Mam OII facelift z r. 2009 motor BXE, najazdene 170 000 km a ziaden problem. Auto je servisovane podla doporuceni vyrobcu, lejem donho Shell UltraExtra 5W30 podla normy VW507.00, po 130.000 km nove brzdy, pri 150 000 km rozvod a vsetky servisne ukony podla servisneho planu. Dvakrat z tu dobu bol vycisteny EGR ventil, teraz ho vycistim znova, aby ma neznervoznoval na dovolenke. O Tebou spominanych problemoch nastastie neviem nic.
Napsal: 10 srp 2013, 17:22
od ossci
Tak to uz si s toho venku, protože problémové roky byly 2007-2008. Mě by spíš zajímal ten druhý problém o kterém jsem psal. A to jaká je pravděpodobnost, ze se něco takového stane.... Samozřejmě má každé auto něco, takže zůstanu u octavky. A budu doufat že se mi problém vyhne

.
Re: Oactavia II 1.9 77kw PD (údajné problémy) koupit nebo ne
Napsal: 10 srp 2013, 19:08
od josef10
ossci píše:Zdravím, mám v plánu koupi nového vozu. Výběr padl pouze na OII 1.9 TDI PD. ALE, dočetl jsem se že u motorů BXE rok 2007-2008 praskají ojnice nebo šrouby v nich. Takže jsem výběr omezil pouze na roky 2005 - 2006. ALE, zase jsem se dočetl že celkově motorů 1.9 tdi PD se týky problém cituji "pánvičky - ojniční ložiska jsou nezajištěny zásekem, jen jsou an tmel, ten za určitých okolností povolí a tím se ojnice přidře na klice a dost často i praskne - týká se všech 1,9 a 2,0 PD u OII". Takže mi vyvstala otázka jestli je tohle vůbec pravda a pokud ano, tak jestli má cenu tento motor vůbec kupovat. Prosím nepište mi sem "tak ho nekupuj" a podobné. Chci slyšet názor zda tato tvrzení jsou pravdivá a jaká je šance aby se něco takového stalo. 1.9 jezdí mraky, tak snad to tak horké nebude.... Děkuji za odpovědi a názory (a hledat jsem tady na fóru zkoušel, nicméně jsem nic nenašel)
lepsi je O1 nez O2..... Duvodu je vice nez dost.... Procti si forum a pochopis....
Napsal: 10 srp 2013, 19:22
od ossci
To je pravda, o tom žádná, ale já chci auto aspoň cca 8 let. Chci necoco bude trochu pěkně. A o1 je někde, no, prostě ddesign doslova z minulého století....
Napsal: 10 srp 2013, 20:28
od sikin1987
tak bud chces spolehlivy motor, ktery je jedine v octavii 1 nebo nadcasovy design timpadem je diskuze bezpredmetna! mimochodem octavia 1 se vyrabela az do roku 2009 ne-li pozdeji a 8 let stara se da sehnat aj rotacka
az budes podruhe menit klimakompresor zjistis,proc by byla zastarala mekci octavia 1 lepsi
Napsal: 10 srp 2013, 21:03
od RomanF
To je tezky ti tyhle motory rozmlouvat, je fakt, ze rozhodne nejaky problemy s ojnicema jsou ale kolik toho je na pocet vyrobenych kusu v letech 2007-8 ? A co srovnani s dvoulitrama, ty jejich vypeceny pohony olejovych cerpadel, praskajici hlavy v urcitych letech vyroby 16V. To je teda tema zraly na FLAME, jak se rika pekne po anglicku.
Ja mam 1.9 s DPF r.v.2006 a bez fatalnich potizi najeto 345 tkm. (ale nejaky finance do motoru za rok nastrkam, to zase jo)
Napsal: 10 srp 2013, 21:20
od micar
1,9 PD v těch letech,i přes uvedené závady,patří mezi nejlepší a nejspolehlivější motory vůbec
Napsal: 10 srp 2013, 22:01
od ossci
Tak já už sem se víceméně rozhodl. Seženu OII rok 2006 s nějakým rozumným nájezdem km. O1 je možná v něčem lepší, ale je to krok z5. Pánové díky za názory, a určitě budu rád za další, téma budu dál sledovat

Napsal: 10 srp 2013, 23:06
od josef10
Delas chybu... O2 je jen naleštěná bída......
Napsal: 10 srp 2013, 23:18
od sikin1987
ja popravde po octe 2 taky pokukuju,ale asi rok 2005 max, protoze sem moc nasypal do fabie, kterou chcu pustit. jde mi ciste o prostor a vzhled. jinak vim,ze je to auto vymrd. je tvrde jak krava, jizdni vlastnosti o nicem i dkyz ma viceprvek vzadu neda se srovnat ani s alfou 156 natos s nejakou mazdou nebo toyotou. Hnije to to jako krava a ma dost drahe dily,ale golf se mi nelibi a passat B6 je tak od 140 nahoru a tolik penez uz nechci pustit.
jinak s PDckem spokojeny akorat me vadi,ze se to musi motat nedokaze to jen v nizkych otackach.
Napsal: 10 srp 2013, 23:55
od ossci
Zase bych to nepřeháněl s něčím jako "nalestena bída" z pokud by tomu tak skutečně bylo, tak jich nebudou jezdit tisíce. Doslova.
Mám zkušenosti z jiných fór a jiných věcí ze líci rádi pomlouvají věci, které si nemůžou dovolit. Doufám že tomu tak není i tady...
Napsal: 11 srp 2013, 07:09
od spojkař
o1 se vyráběla do května 2010 takže staré auto max. 3 roky, jinak motor s rotačním čerpadlem kod ALH nejlepší motor se pravě do toho roky dělal !! nikdy žádný problem s praskáním ojnic pístů, klik. hřídele, apod.
Napsal: 11 srp 2013, 07:10
od micar
nevím co máte proti OII ?je to kvalitní auto,než dělat na OI furt dokola zkřivené kotouče,protože v tdi to má poddimenzované brzdy,silent. ramen,tekoucí řízení atd. interiér a jízdní vlastnosti jsou u OII úplně někde jinde.jinak OI byla dělo ,ale před 10-15 lety