Špatný průběh při zrychlení mezi 1500-2000rpm
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Špatný průběh při zrychlení mezi 1500-2000rpm
Ahojte,
na začátek chci zmínit, že jsem laik-fanda, něco málo jsem o motorech pochopil, ale spíše se ještě vzdělávám.
Už jsem s problémem psal na forum Passatů, kde mi bylo pár tipů předáno, ale stejně ještě zkusím štěstí zde.
Mám Passata Variant 12/2006, BKP, 4M.
Problém:
Vyjedu z garáže (20C) ven, ujedu kilometr a když se ručička teploty motoru začne hýbat směrem nahoru, začne to.
Auto při přechodu v otáčkách cca 1500-2000 jakoby zaškube, jak kdyby na chvilku ztratilo dech. Ve Focusu jsem měl teď špatnou váhu vzduchu, to bylo takové lehké poklesnutí výkonu, ale plynulé. Zde u Passata je to stejný "power drop", ale v mžiku, v půl vteřině. Prostě jak kdyby "nedostal v jeden moment nachlastat". Cuk, cuk a jede dál, někdy se takhle zakucká 4x, někdy jednou, někdy vůbec.
Tenhle jev doprovází taky silný kouř. Prostě auto zaškytá a za mnou dým. Kouří dost i když se zrovna nezaškytá, ale když škytne, je to víc.
V momentě, kdy se ručička dostane na 90C, ještě chvilku je motor v rozjezdech nejistý, pak vše zmizí a auto jede zcela normálně. Ani škyt. Nekouří (samo sebou když tomu přišlápnu, ufoukne si, ale zcela v normě).
Takže znovu - auto za studena dost kouří, cuká. Ale ne od začátku, od nastartování, u nás před barákem když to za sirova lehce rozjedu na 50km, tak auto plynulé, ale po cca km to začne.
Co jsem udělal pro řešení:
Auto, než jsem ho koupil, mělo repasy vstřiků. Takže ty jsem na první místo nedával. Auto bylo na diagnostice, ta je čistá. Auto nehází nic ani za jízdy, motor si myslí, že je vše ok. Tak se udělaly nové vstřiky na svolávačku před cca měsícem. Pak si můj mechanik pohrál trochu se SW a mapama, auto se chvíli jevilo, že jezdí ok, ale pak to zase začalo. Přijde mi totoiž, že když je venku větší zima (třeba pod 14C), tak se ten problém neprojevuje, nebo se projevuje méně (dva dny po tom, co si s tím mechoš hrál to bylo ok, ale byla studená rána a pak už byl motor zahřátý).
Takže, vstříkama by to být nemělo. SW také ne, auto nic nehlásí. A protože jsem se rozhodl, že na to za každou cenu přijdu (když už jsem si udělal radost za čtvrt míče, což pro mě jako studenta je kurva hodně, tak to chci mít tip ťop).
Někde jsem se dočetl, že by to mohl být ucpaný EGR, jiný mechanik mi zase řekl, že by se ten ventil ozval na diagnostice (a té já zase tak nevěřím), ale nemám znalosti a nástroje auto rozdělat a podívat se sám, jestli je ucpaný. Pak že by to prý mohlo být přidřená regulace turba - co s tím se dá dělat? namazat?
Jde mi o to, že bych byl vděčný na nějaký konsenzus postupu, co bych měl měnit v jakém pořadí. Co vypadá, že by nejpravděpodobněji mohlo způsobovat tenhle jev. A já to pak jak ovečka budu cvakat, snad se to vyřeší co nejdřív.
Jeden týpek tady na foru měl problém podobný s 2.0TDI BKD (což, jak jsem pochopil, je 99% stejný motor, jako mám já), zdejší guru Huml mu tam něco radil ale už tam není napsáno, jestli se to vyřešilo. Takže prostě nevím.
Diky za rady pánové :/
Daniel
// ještě dodám, že tankuju jen Vervu.
na začátek chci zmínit, že jsem laik-fanda, něco málo jsem o motorech pochopil, ale spíše se ještě vzdělávám.
Už jsem s problémem psal na forum Passatů, kde mi bylo pár tipů předáno, ale stejně ještě zkusím štěstí zde.
Mám Passata Variant 12/2006, BKP, 4M.
Problém:
Vyjedu z garáže (20C) ven, ujedu kilometr a když se ručička teploty motoru začne hýbat směrem nahoru, začne to.
Auto při přechodu v otáčkách cca 1500-2000 jakoby zaškube, jak kdyby na chvilku ztratilo dech. Ve Focusu jsem měl teď špatnou váhu vzduchu, to bylo takové lehké poklesnutí výkonu, ale plynulé. Zde u Passata je to stejný "power drop", ale v mžiku, v půl vteřině. Prostě jak kdyby "nedostal v jeden moment nachlastat". Cuk, cuk a jede dál, někdy se takhle zakucká 4x, někdy jednou, někdy vůbec.
Tenhle jev doprovází taky silný kouř. Prostě auto zaškytá a za mnou dým. Kouří dost i když se zrovna nezaškytá, ale když škytne, je to víc.
V momentě, kdy se ručička dostane na 90C, ještě chvilku je motor v rozjezdech nejistý, pak vše zmizí a auto jede zcela normálně. Ani škyt. Nekouří (samo sebou když tomu přišlápnu, ufoukne si, ale zcela v normě).
Takže znovu - auto za studena dost kouří, cuká. Ale ne od začátku, od nastartování, u nás před barákem když to za sirova lehce rozjedu na 50km, tak auto plynulé, ale po cca km to začne.
Co jsem udělal pro řešení:
Auto, než jsem ho koupil, mělo repasy vstřiků. Takže ty jsem na první místo nedával. Auto bylo na diagnostice, ta je čistá. Auto nehází nic ani za jízdy, motor si myslí, že je vše ok. Tak se udělaly nové vstřiky na svolávačku před cca měsícem. Pak si můj mechanik pohrál trochu se SW a mapama, auto se chvíli jevilo, že jezdí ok, ale pak to zase začalo. Přijde mi totoiž, že když je venku větší zima (třeba pod 14C), tak se ten problém neprojevuje, nebo se projevuje méně (dva dny po tom, co si s tím mechoš hrál to bylo ok, ale byla studená rána a pak už byl motor zahřátý).
Takže, vstříkama by to být nemělo. SW také ne, auto nic nehlásí. A protože jsem se rozhodl, že na to za každou cenu přijdu (když už jsem si udělal radost za čtvrt míče, což pro mě jako studenta je kurva hodně, tak to chci mít tip ťop).
Někde jsem se dočetl, že by to mohl být ucpaný EGR, jiný mechanik mi zase řekl, že by se ten ventil ozval na diagnostice (a té já zase tak nevěřím), ale nemám znalosti a nástroje auto rozdělat a podívat se sám, jestli je ucpaný. Pak že by to prý mohlo být přidřená regulace turba - co s tím se dá dělat? namazat?
Jde mi o to, že bych byl vděčný na nějaký konsenzus postupu, co bych měl měnit v jakém pořadí. Co vypadá, že by nejpravděpodobněji mohlo způsobovat tenhle jev. A já to pak jak ovečka budu cvakat, snad se to vyřeší co nejdřív.
Jeden týpek tady na foru měl problém podobný s 2.0TDI BKD (což, jak jsem pochopil, je 99% stejný motor, jako mám já), zdejší guru Huml mu tam něco radil ale už tam není napsáno, jestli se to vyřešilo. Takže prostě nevím.
Diky za rady pánové :/
Daniel
// ještě dodám, že tankuju jen Vervu.
Podle mě normálně černě, stejně jako mi hulila O1. Za zadním oknem se mi to jakoby víří a mihotá, když jedu pomalu, zůstane za mnou jakoby lehce neprůhledno.
// ale musím se na to ještě trochu zaměřit, když tak nad tím přemýšlím, nejsem si jistý, jestli ej to fakt morovej dým, nebo i trochu do šeda nebo bíla... na 95% je to ale černota, zítra dám vědět.
// ale musím se na to ještě trochu zaměřit, když tak nad tím přemýšlím, nejsem si jistý, jestli ej to fakt morovej dým, nebo i trochu do šeda nebo bíla... na 95% je to ale černota, zítra dám vědět.
Tak jsem z toho jelen. Před třemi dny mi měnili oleje a filtry a teď dva dny auto ok. Je fakt, že venku ráno kolem 11C. Tak nevím, jestli je to tou zimou, nebo výměna oleje a oleje v haldexu + filtrů něco změnila? Každopádně s EGR se nic nedělalo zatím, budu to ještě zkoušet. Je to fakt napalici. Kež by bylo v kelu něco jasnýho, co by se prostě vyměnilo a šmitec, takhle mě to akorát v noci budí
.
A taky jsem natankoval MaxxMotion po tom, co jsem vyjel ze servisu, tak třeba udělal v motoru zázrak

A taky jsem natankoval MaxxMotion po tom, co jsem vyjel ze servisu, tak třeba udělal v motoru zázrak

taky bych se priklanel k tomu egru...pri nejmensim rozebrat a vycistit popripade zaslepit a nebo vyradit pres pc ....kazdopadne zacit od toho nejlevnejsiho reseni
...pokud by to bylo turbem tak taky by stacilo vyndat vycistit dat vetsi podlozky dle HUMLA a slozit...ale to si myslim ze by ti padalo do nouzaku...takze zacni s egrem

Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
